Klipsch RF35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Klipsch RF35

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF35

Hvordan er disse høyttalerne? Og hva slags musikk egener de seg til? Noen andre høyttalere jeg også bør vudere?
    Jeg er på utkikk etter noen i prisklassen 4-8000.
    Går for det meste i 70/80talls rock.
    Noen ganger ny pop/techno, men jeg er hovedsaklig ute etter noen høyttalere som spiller rent men samtidlig kan dra på litt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller Rf-82, dem er den "nyere versjonen av Rf-35"

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de selv, og de spiller veldig bra. Hører selv på mye rock/metal, og jeg ser en del film, så de er perfekte til mitt bruk. Finner du RF 35 til en bra pris, så står de ikke merkbart tilbake for RF-82 spør du meg, har hørt begge hos tonart i trheim. Men RF-35 er vel gått ut, og RF-82 som er erstatteren koster vel rundt 10 000,- nye.

Vil anbefale deg å høre på de selv før du bestemmer deg, som med alle andre høyttalere

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler du en solid transistor forsterker så har du ett bra rockeanlegg, en rørforsterker så har du ett anlegg som spiller utrolig på Jazz, pop...
    Rock står ikke helt øverst på menyen for disse. Men er fortsatt overbevisende. Kan tenke meg til at konstruksjoner med KT88 kan være ett bedre alternativ til rock. Har hatt god erfaring med den gamle 100dmb til EC og hørt fra visse kilder at Adyton skal ta det enda lengre: oppløst oppover med knallbass nedover.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til sammenligning har jeg hatt ett par mission mt73, cv vf12 og noen enda eldre cv med 12" før.
    En kammerat av meg hadde noen audio pro black diamond før. Dette er høyttalere jeg hadde kost meg med.
    Hvor mye effekt må rf35 ha? på finn.no er det ett kit tilsalgs.
    RF35 sammen med en VINCENT stereo amplifier SV-233
    og vincent cd spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en SV233 har de ihvertfall mer enn nok effekt, de har høy følsomhet, men krever jo likevel litt strømstyrke. Dette har absolutt SV233, men jeg har fått inntrykket av at det låter litt "hardt" eller skarpt på en måte med kombo vincent/klipsch?

Dette kommer selvfølgelig mye an på både rom og personlige preferanser. Kan vel til dels også bedres en del med mørk klang i signalkilde og kabler...

Mener også å ha lest at de nyeste modellene har en bedre lydsignatur, at den karakteristiske horn-lyden er litt mer "ørevennlig" på en måte....

Uansett så kan jeg vel si det slik at jeg ikke hadde sagt nei til et par RF35 selv.....fremstår som at de passer min musikksmak ypperlig samtidig som at de ikke står tilbake når man skal se film......

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf35 på vincent233 låter grusomt. ingen heldig combo...
    de trenger ikke mye effekt og rør kunne så absolutt være et godt alternativ, at rør ikke rocker stemmer alldeles ikke! det må være din forsterker bGuarden

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også føye meg til det endel sier her ang. rør!
    Dette er helt klart det beste jeg noen gang har hørt på Klipsch!

At rør og Klipsch ikke rocker kjenner jeg meg ikke igjen i!
    Kjører selv "billig" rørforsterker på mine RF5, spiller flere divisjoner bedre en mine gamle EC kombo (4.7forforsterker og aw100dmb effekt)

Rørforsterkern kan jeg velge mellom 20 og 35w, jeg har til nå ALDRI hatt behov til å bruke 35w modus, og jeg har spilt HØYT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere når dere sier det låter grusomt?
    Jeg har hatt gamle cv høyttalere med gamle små forstekere og synes dette spiller helt greit.

En kammerat av meg har f.eks noen billige "FLH" høyttalere kjøpt på qxl, sammen med en gammel jvc forsterker synes jeg dette låtr ok(høyttalere til 1200kr nypris).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    rf35 på vincent233 låter grusomt. ingen heldig combo...
    de trenger ikke mye effekt og rør kunne så absolutt være et godt alternativ, at rør ikke rocker stemmer alldeles ikke! det må være din forsterker bGuarden
    Hmmm...
    Godt muig at ett rørbytte er aktuelt;-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med trafo og kretser? rocker det ikke med normale rør vil det aldri rocke, forutsatt at forsterkeren er grunnen.
    med tanke på hvor lettdrevne høyttalerene dine er, kunne jeg foreslå mc84a til den utrolige prisen som er nå? den kan selfølgelig være dårligere, og den du har kjempegod.. men en mulighet iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •