Anbefaling av høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av høytalere?

Hei! Er helt ny i når det gjelder hjemmekino og sånt.
    Men jeg driver å skal lage en hjemmekino. Som skal låte og se bra ut. Men så trenger jeg litt hjelp av dere da!

Jeg skal jo ha høytalere i min kino da, og det skal jo helst låte villt. I billigklassen.
    Høytalerne skal helst spille bra, og gi fra seg et bra lydbilde etc..etc.. :P
    Jeg kjører vel 7.1 surround tenker jeg, og da tenker jeg at jeg burde legge mest penger i front/center og suben?

Jeg kan få kjøpt en Cerwin-Vega! Center av en fyr for 1000,-, som skal visst låte villt.

Hvis noen kunne sette opp et oppsett for meg, hadde det vært utrolig bra!
    Husk: Billig, og bra deler! Jeg er en gutt på 16 år som har lyst på en hjemmekino, så økonomien min er begrenset..

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan prisklasse tenker du på da?

Hvis du er på stramt budsjett, kansje satse på 5.1 først, å så kjøpe 7.1 senere. De fleste forsterkere er klare for 7.1, slik att du kan kjøpe flere høytalere etter hvert.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Jeg kan få kjøpt en Cerwin-Vega! Center av en fyr for 1000,-, som skal visst låte villt.
    vist du allereide skal kjøpe cv center så hadde eg satsa på fult oppset av cv men de sunst eg ikkje at du skal jere.. kor masse penger har du tenkt å legge i de? for eg kan anbefale eit par fronter til 5oookr (yamaha ns-777) og vist du bygger ut til fult oppset så kan eg garantere deg at du blir fornøgd.:-D

lykke til

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor syntes du jeg ikke skal kjøpe Cerwin-Vega! oppsett?
    Har hørt at de fungerer best til.. Festmusikk...

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til fest, og hvis du vil ha mye bass og morofaktor for lite penger så er CV absolutt knall. Har hatt et par Cerwin Vega fronter selv, og de spilte jo som bare juling.

Bra lyd kan være så mangt, men morro var det ihvertfall. Men som sagt, skal du ha anlegget en liten stund og samtidig går for 5.1, evt tenkt å bygge ut til 7.1 senere så kan det jo hende du blir lei av CV innen den tid

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en høyttaler som ikke sprenger budsjetter som spiller veldig bra på "festmusikk" og det er CV...
    Men, de har jo sine begrensninger mht. til å gjengi stemninger, rom...
    Nå har de riktignok kommet seg de siste åra, men ville kanskje ha sjekka ut Klipsch (for ørnte gang) sin F-serie. Har på langt nær den samme bassgjengivelsen som CV, men vil være tjent med det senere.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det finnes en høyttaler som ikke sprenger budsjetter som spiller veldig bra på "festmusikk" og det er CV...
    Men, de har jo sine begrensninger mht. til å gjengi stemninger, rom...
    Nå har de riktignok kommet seg de siste åra, men ville kanskje ha sjekka ut Klipsch (for ørnte gang) sin F-serie. Har på langt nær den samme bassgjengivelsen som CV, men vil være tjent med det senere.
    Har du en link til disse høytalerne?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som har noe formening om et CV oppsett? Eller om jeg burde satse på noe annet?

Men, blir det feil hvis jeg bruker cv centeren jeg kan få tak i, og hvis jeg bruker et annet merke til front osv?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva du er ute etter, og hva slags budsjett du har. Hva slags receiver skal du bruke? Skal du ha sub trenger du ikke all verdens bass i frontene osv.
    Dersom du har lyst på CV synes jeg du skal gå for det, de nyere modellene er slett ikke ille.
    Junior har et par V-10F og en CLSC 12S sub, og det trykker bra på 8kvm det 8)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv!

kjøp Cerwin-Vega! hvis du er en av de som digger og spille høy musikk.
    hvis d skal gå for CV! så gå for gemmel og stræken CV! som f.e.k.s. AT, DC, LS, 1215mk2 og 1215SE
    +
    carver og H/K
    dette er min mening

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på Yamaha - NS777. De var sinnsykt pene!
    Link: Yamaha Gulvstående Høyttalere - NS777 - MPX.no

Men jeg lurer på... Passer Cerwin-Vega CLSC-6C centeren som jeg kan få tak med de? Eller burde jeg kjøpe den senteren som passer til det Yamaha settet?
    Link til den: Yamaha Center NS-C444 - MPX.no

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent lydsignaturmessig sør bør vel ihvertfall frontrekka ( fronter og senter ) ha nogenlunde samme lydsignaturen. Men spørs jo hvor kresen du er på det. Du får se på økonomien litt og avgjøre det selv.

Det ser jo bedre ut da hvis alt "henger" sammen og

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen flere her som anbefaler det Yamaha settet da? (Yamaha - NS777, center og bakhøytaler)

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal få mye lyd for pengene har jeg hørt. Ellers har jeg ikke noen erfaring med det. Det ser jo ikke verst ut heller

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre formeninger? Passer det eventuelt med en SVS sub etterhvert? Og kanskje kjøpe et ekstra par med de bakhøytalerne og ha 7.1?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille det vart her da.. Ingen som har andre formeninger? Andre anbefalninger eventuelt?
    Åssen er terminalene til Yamaha høytalerne da? Støtter de kabler med spader eller bananplugger?
    Hadde tenkt å kjøpe bettercables..

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvor mye skal du bruke på høytalere,?????

Blir enklere og gi forslag visst man vet max pris...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg meget fornøyd med mine Dynavoice F6 til mitt 7.1 oppset, dette er så billligt at du kan heller legge i xtra penger til subb. For høyttalere som har bra bass, kan uansett ikke sammenlignes med en bra aktiv subb.Ikke at det er dårlig bass i F6 da !! Tre par F6 i svart får du jo for ca 3500-4000 inkl frak på netthandelen.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Hei! Er helt ny i når det gjelder hjemmekino og sånt.
    Men jeg driver å skal lage en hjemmekino. Som skal låte og se bra ut. Men så trenger jeg litt hjelp av dere da!

Jeg skal jo ha høytalere i min kino da, og det skal jo helst låte villt. I billigklassen.
    Høytalerne skal helst spille bra, og gi fra seg et bra lydbilde etc..etc.. :P
    Jeg kjører vel 7.1 surround tenker jeg, og da tenker jeg at jeg burde legge mest penger i front/center og suben?

Hvis noen kunne sette opp et oppsett for meg, hadde det vært utrolig bra!
    Husk: Billig, og bra deler! Jeg er en gutt på 16 år som har lyst på en hjemmekino, så økonomien min er begrenset..
    det kommer helt an på hva du er på jakt etter.... er det lyd kvalitet eller bare mest mulig trøkk..... viss du har et max budsjett så kan eg sette opp et oppsett til deg.......

men er du på jakt etter lyd kvalitet kan det være lurt å se på stativ høytalere, men er du på jakt etter bass/morro faktor bør du ikkje satse på det..... men eg hadde ikkje gått for cv centeren med mindre du skal kjøpe cv høytalere.... men husk at cv trenger MASSE krefter for å spille skikkelig.... pluss at cv ser ikkje spesielt fine ut, etter min mening...,.

her er noen oppsett:

denne med tilsvarende center.
    ( B&W DM309 Høyttalere )

denne spiller utrolig bra, til denne kan du bruke concept centeren, den er veldig mye billigere.
    DALI Suite 1.7 Høyttalere

denne har eg selv, så den vet eg spiller bra, men det er begrenset med bass: DALI Concept 6 Høyttalere

til alle ht ville eg brukt ein Lyd og Bilde : Kjøpeguide

til bak ht kan du bruke ein feks denne : Komplett.no - Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler, Calvados, Leveres som par

ein yamaha rx-v 559 burde klare å drive alle rimelig bra : Komplett.no - Yamaha RX-V559 Receiver Titan, Top-ART, Direct stereo, 6x95 Watt

håper dette hjalp litt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik også at senteren er den viktigste høyttaleren for bra lydbilde i et hjemmekino oppsett og kanskje da en CV senter ikke kan fylle denne rollen godt nok. Ikke vet jeg
    For meg høres det bra ut med longbow sitt forlsag å kjøpe stativhøyttalere, så kan man jo senere bytte ut det ene paret med noen større gulvhøyttalere etterpå.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •