Vurderer surround/anlegg til 140k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Vurderer surround/anlegg til 140k

Er ny her på forum.

Har ikke surround anlegg og vurderer å skaffe dette.
    Har nå CV AL1002 NAD218, NAD116.

Tenkte muligens å kjøpe :
    B&W 803D
    B&W ASW855
    B&W HTM2D Senterhøyttaler
    Denon AVR 4306
    Tenkte å kjøre 2 stk NAD218 i biamping på 803D høyttalerne.
    Denon avr 4306 er forhåpentligvis kraftig nok til å drive senter høyttaleren

Noen vil vel kanskje rynke litt på nesen av å bruke nad218 på 803D høyttalerne ?
    Hva sier folk om dette oppsettet tro.. vil det fungere?
    Noen forslag til hvilke bakhøyttalere som fungerer i et slikt oppsett ?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt tips.. Det finnes andre butikker enn HIFI klubben!

Noe annet en NAD på B&W er nok og foretrekke!

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lyst til å spørre hvorfor du nevner de produktene, før jeg går videre. er det gammel vane eller ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ihvertfall ha funnet noe annet enn nad 218 å parre b&w med, de fortjener litt mer enn akkurat nad
    Som nevnt tidligere selv om 800 serien til b&w er knall så finner du utrolig mye bra produkter andre plasser enn hfk.
    Søk litt rundt på forumet så skal du se du får noen ideer som så mange av oss andre hfk fantaster har gjort tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    218 har ingenting i det anlegget å gjøre. Den er ikke bra nok for 600 serien engang. SÅ bør du kjøpe SVS eller Velodyne sub i stedet for 855. Du bør lese deg til litt mere kunnskap før du handler for så mye. Det virker ikke som om du er veldig opplyst

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    218 har ingenting i det anlegget å gjøre. Den er ikke bra nok for 600 serien engang. SÅ bør du kjøpe SVS eller Velodyne sub i stedet for 855. Du bør lese deg til litt mere kunnskap før du handler for så mye. Det virker ikke som om du er veldig opplyst
    Er litt feil å si Bør kjøpe svs eller velodyne, men det er veldig lurt å sjekke ut flere alternativer når det gjelder subber før du kjøper noe. Da b&w ikke har sine sterke sider i sub siden i forhold til resten av utvalget, og det finns utrolig mange alternativer. Selv om svs og velodyne leverer sakene så det holder og er klare favoritter i klassen, men smak og behag hos den som kjøper må til slutt finne ut hva han vil ha selv.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange lite hjelpende innlegg.
    Det finnes selvfølgelig mange andre alternativer. Selv har jeg aldri hørt B&W 803D, men de har fått kjempe tester og regnes for noe av det ypperste i sin prisklasse. Senterhøyttaleren HTM2D skal også være veldig bra.
    I denne prisklassen handler det ikke hva som er best, men mye om personlige preferanser. Viktige spørsmål er: Hva skal anlegget brukes til? Hvilke musikk hører du på? Hvor stort er rommet ditt?

Elektronikken du nevner stiller jeg spørsmåltegn ved. Jeg tror bl.a. at Denon 4306 har for dårlig forforsterker til dette anlegget og du vil ikke hente potensiale i høyttalerne. Jeg ville ha sett etter en god surround prosessor, f.eks. NAD Masters Series, Meridian, Parasound, Classé eller Rotel. Det finnes sikkert mange andre gode alternativer også.

B&W lager gode subber som har godt rykte på seg. SVS er sansynligvis bedre på flere punkter og billigere. Utfordringen med SVS er at den er vanskeligere å integrere, men når du skal legge så mye penger i annlegg kan du sikkert ta deg råd til proff kalibrering.

Anbefaler deg også å be om hjelp på hifisentralen hvor det finnes mange med mer erfaring av high-end utstyr. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er litt feil å si Bør kjøpe svs eller velodyne, men det er veldig lurt å sjekke ut flere alternativer når det gjelder subber før du kjøper noe. Da b&w ikke har sine sterke sider i sub siden i forhold til resten av utvalget, og det finns utrolig mange alternativer. Selv om svs og velodyne leverer sakene så det holder og er klare favoritter i klassen, men smak og behag hos den som kjøper må til slutt finne ut hva han vil ha selv.
    Det kom kanskje litt feil ut. Men han bør i hverfall sjekke ut disse to alternativene. Det er tydelig at han skal se film siden han går for surround. Og MIN mening og mange andres er at SVS er uslåelig på trykk og lyd produksjon i hjemmekinoen. Tatt prisen i betrakning så er det er scoop. Velodyne er også fenomenalt bra, spes på musikk. men også MYE dyrere.
    I hverfall min mening!!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bomholt: Gorm brukte 3806 eller var det 3805 som preamp på sine 803D. samt ICE effekt. Dag Johansen brukte også 3805 spm pre til sine Usher til 160 000. Jeg trur ikke pre-ampen i 4306 er dårligere enn i lillerbroren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Bomholt: Gorm brukte 3806 eller var det 3805 som preamp på sine 803D. samt ICE effekt. Dag Johansen brukte også 3805 spm pre til sine Usher til 160 000. Jeg trur ikke pre-ampen i 4306 er dårligere enn i lillerbroren.
    Har hørt at Denon har gode forforsterkere i 3805 og 3806. Mulig det er bra nok, men det ville overraske meg om den matcher en god surroundprosessor. Det beste er å teste det ut.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med slikt budsjett ville jeg også sett meg om på de forskjellige bruktmarkedene. Det selges mye hifi og hiend her, på audiophile.no og Hifisentralen , og med slikt budsjett vil jeg påstå man kan får noe langt mer spennende enn hva hifiklubben satt og i farten ut i fra deres fantastiske priser som aldri inkluderer noe avslag. Nei, jeg er ikke noen fan av hifiklubben;D

Men til poenget igjen, nesten nye effektforsterkere og høyttalere selges med store avslag, og ved noen riktige kjøp ender man fort opp med et system som langt overgår kvaliteten til et tilsvarende dyrt system kjøpt klin nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm...

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har hørt at Denon har gode forforsterkere i 3805 og 3806. Mulig det er bra nok, men det ville overraske meg om den matcher en god surroundprosessor. Det beste er å teste det ut.
    tenkte jo å kjøre 2 stk nad218 som effekt forsterker i biamping mot B&W 803D og denon 4306 bruker all sin effekt på senterhøytaler + bakhøyttalerne. Uansett leverer jo effektforsterkerne i nad218 mere enn det surround forsterkerne gjør....
    Tenkte å vente med å handle passende forsterker til anlegget til hdmi 1.3 er ute for salg samt blue-ray spillere er ute...
    Er ikke ute etter sub som gir mest mulig trøkk for penga når det gjelder SVS sub... vil jo ikke ha noe som ruver altfor mye heller. Desverre har ikke HIFI klubben asw 855 inne i butikken i marcus thranes gate for tiden. Ei heller B&W 802D... lite profesjonelt å være uten disse produktene i butikken så lenge som 6 mnd minst synes jeg.. og B&W 802D er det vistnok en kunde som har fått lånt for en viss tid... men B&W 803D gir jo tilnærmet samme 'ytelse' som 802D og er finere synes jeg.
    Hva jeg skal bruke anlegget til. Først og fremst film. Bruker sjelden å spille veldig høyt. Stakkars naboer :roll:
    Kjem også til å spille endel musikk på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: :shock:

Skal du først bruke så mye penger på surround så ville jeg klart brukt 1 måned eller 2 på research først....... Det lønner seg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    tenkte jo å kjøre 2 stk nad218 som effekt forsterker i biamping mot B&W 803D og denon 4306 bruker all sin effekt på senterhøytaler + bakhøyttalerne. Uansett leverer jo effektforsterkerne i nad218 mere enn det surround forsterkerne gjør....
    Tenkte å vente med å handle passende forsterker til anlegget til hdmi 1.3 er ute for salg samt blue-ray spillere er ute...
    Er ikke ute etter sub som gir mest mulig trøkk for penga når det gjelder SVS sub... vil jo ikke ha noe som ruver altfor mye heller. Desverre har ikke HIFI klubben asw 855 inne i butikken i marcus thranes gate for tiden. Ei heller B&W 802D... lite profesjonelt å være uten disse produktene i butikken så lenge som 6 mnd minst synes jeg.. og B&W 802D er det vistnok en kunde som har fått lånt for en viss tid... men B&W 803D gir jo tilnærmet samme 'ytelse' som 802D og er finere synes jeg.
    Hva jeg skal bruke anlegget til. Først og fremst film. Bruker sjelden å spille veldig høyt. Stakkars naboer :roll:
    Kjem også til å spille endel musikk på dette.
    Du er litt ute å sykler forstår jeg. En receiver har både forforsterker -og effektforsterkerdel. Begge deler bør være av høy kvalitet. Hjelper ikke med verdens beste effektforsterkere når man en dårlig forforsterker, da blir sluttresultatet dårlig. Det gjelder mest til musikk. Med det er godt mulig at du blir fornøyd med 4306. Anbefaler deg å bruke litt tid og sette deg inn i ting.
    Du nevner du skal vente med kjøp av forsterker til HDMI med 1.3 kommer, men hva med kjøpet av Denon 4306 da?

Skal du hovedsak bruke anlegget til film, ville jeg ha vurdert høyttalere som har spesialisert seg på det. Miller & Kreisel anbefales. B&W sin 800 serie er først high-end hifi høyttalere. De vil selvfølgelig fungere veldig bra til film også, men du legger muligens penger i noe som du ikke har bruk for.
    Hvor stort er rommet ditt? Viktig å kjøpe høyttalere i forhold til rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Du er litt ute å sykler forstår jeg. En receiver har både forforsterker -og effektforsterkerdel. Begge deler bør være av høy kvalitet. Hjelper ikke med verdens beste effektforsterkere når man en dårlig forforsterker, da blir sluttresultatet dårlig. Det gjelder mest til musikk. Med det er godt mulig at du blir fornøyd med 4306. Anbefaler deg å bruke litt tid og sette deg inn i ting.
    Du nevner du skal vente med kjøp av forsterker til HDMI med 1.3 kommer, men hva med kjøpet av Denon 4306 da?

Skal du hovedsak bruke anlegget til film, ville jeg ha vurdert høyttalere som har spesialisert seg på det. Miller & Kreisel anbefales. B&W sin 800 serie er først high-end hifi høyttalere. De vil selvfølgelig fungere veldig bra til film også, men du legger muligens penger i noe som du ikke har bruk for.
    Hvor stort er rommet ditt? Viktig å kjøpe høyttalere i forhold til rommet.
    Denon 4306 har hdmi med switching det vil si at den støtter fullt ut 1080p (50/60 Hz) Kan jo hende at jeg går for DENON AVC-A11XVA.
    Rommet jeg skal bruke anlegget i er ca 20 kvm.
    Venter på pioneer pdp 507 XA, (pdp506-xde ble borte under transport fra service verksted til butikken så får ny tv og nyere modell isteden ) Kjipt å være uten tv i over 5 uker da.
    Har hatt en drøm om å ha B&W anlegg i nesten 20 år nå og må jo realisere det en dag :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    :shock: :shock:

Skal du først bruke så mye penger på surround så ville jeg klart brukt 1 måned eller 2 på research først....... Det lønner seg.
    Hva er det jeg gjør nå da
    Har planlagt å handle anlegget i februar/mars. Har ingen hastverk nei. Men iallefall Cerwin vega AL1002 skal ut!
    Tar jo ikke opp noe lån for å handle anlegget heller, penga er klare. Bare å finne ut hva jeg vil ha og hvor mye jeg faktisk vil bruke på anlegget...
    Har ikke denon fått strålende kritikker på surround forsterker delen i diverse test steder ?
    Eller misforstår jeg litt når dere snakker om surroundprosessor delen ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt denne tråden. Du har CV! i dag og skal plutselig bruke 140.000 kroner på et flerkanalsanlegg. Hvor stort er rommet du skal benytte dette i? Og hva skal du bruke som bildefremviser? Lite poeng med flerkanalslyd uten bilde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et rom på 20 kvmm bør du styre unna B&W 803D og andre store høyttalere. Ellers kaster du penger ut av vinduet. Jeg anbefaler Miller og Kreisel til ditt bruk og be butikken som selger det komme med anbefalinger av elektronikk. Sjekk linken:
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du gjør ikke bruk 218 til 803D. Det er mye bedre lyd i 4306 enn det er i 218. På mine 604 så ble lyden mye forbedret etter bytte til bare 3906. 218 forpester lyden på det nivået. du kan spille høyt men stygt!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette systemet fra lsound som kommer i begynnelsen av 2007 er også noe du kan vurdere. Mye bedre å holde seg til stativhøyttalere i så lite rom.

Velkommen til L-Sound!

Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •