Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...tror det er mange på forumet som kan avkrefte akkurat DET! :wink:
    Så hva diskuterer bomholt da ?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han vil vel bare ha fram sin mening ang. M&K vs. B&W i hjemmekinosammenheng, men det er vel litt drøyt å antyde at B&W ikke fungerer utmerket de også. Her kommer jo smak og behag inn som en viktig faktor. :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med B&W er hvertfall at du får det du betaler for og vel så det. Fantastisk dynamikk og spilleglede både i kino og hifi sammenheng.
    Når jeg blir rik skal jeg ha et oppsett med 802D i front, HTM1D center og 4 stk 804 bak. Trenger også en Parasound JC-1 blokk til hver høyttaler........ Begynner å koste penger dette
    Kansje en gang...........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Så du mener seriøst at B&W fungerer dårlig som hjemmekino anlegg ?
    Nei, han mener at alle gode høyttalere fungerer bra til hjemmekino også, men at hvis det er surroundopplevelse du er ute etter så er M&K minst like bra valg. Det høyttalersettet blir brukt i filmproduksjoner, så mye bedre enn det når det gjelder surround får du ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Nei, han mener at alle gode høyttalere fungerer bra til hjemmekino også, men at hvis det er surroundopplevelse du er ute etter så er M&K minst like bra valg. Det høyttalersettet blir brukt i filmproduksjoner, så mye bedre enn det når det gjelder surround får du ikke.
    Skal ha anlegg som er bra til både musikk og hjemmekino, ingen tvil om det!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om utstyr i disse prisklassene så er det et kraftig understatement å kalle det "bra"... det blir utvilsomt glimrende! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når man snakker om utstyr i disse prisklassene så er det et kraftig understatement å kalle det "bra"... det blir utvilsomt glimrende! :-D
    Kunne jo forsåvidt handlet mindre høyttalere og la en subkasse stå for bassen.. men tror det blir ubalanse mellom bass mellomtone og diskant i en slik løsning...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    det dummeste jeg ser er folk som bruker 20000 på noen gromme høyttalere, og så bruker de en brøkdel på kilde.

Litt oppover i pris, har kilden mest å si, IMHO.

Det er bedre å ha en knallgod kilde og forsterker og noen littt rimligere høyttalere som du kan drive maksimalt, enn å ha dyre høyttalrere som sier klart i fra at her er ikke kilden og forsterkern gode nok. Da sitter du å hører på alt som er galt, istedet for å høre på musikken.
    Enig, høres jo helt sykt ut med en billig spiller på så dyre høyttalere. Kilden har UTROLIG mye å si på så dyre og avslørende høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Enig, høres jo helt sykt ut med en billig spiller på så dyre høyttalere. Kilden har UTROLIG mye å si på så dyre og avslørende høyttalere.
    Men har jeg skrevet hvilken kilde jeg skal bruke..og det står jo ganske klart gjennom hele tråden her at det er noe jeg skal handle etterhvert... Tenkte å kjøpe brukt surroundprocessor slik som parasound halo C2, ellers vurderer jeg denon DVD 2930 eller 3930...
    Hvorfor brukt surround processor... skal ha balanserte utganger på surround processoren og det er mye som skjer på den kanten f.eks. hdmi 1.3 standarden som det kanskje blir enighet om i 2007 og produkter rulles ut med dette... Så blir jo trinnvis oppgradering av anlegget så dere trenger ikke å fortvile.. Første oppgraderingen har jeg bestemt meg for at det blir høyttaleren, egentlig andre da siden jeg allerede har handlet oberon blokkene (måtte jo få disse testet opp mot B&W 802D og de skuffet ikke nei )

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er ikke en 2930 akkurat no overkill på 802D...

Og jeg har kommenterte jo bare generelt at det ikke høres vettugt ut å ha en rimelig DVD-spiller som kilde på høyttalere til 100 lapper. Da hadde jeg heller kjøpt HT til 40 og en bedre kilde. En må ha en rød tråd i anlegget - blir ikke bedre enn det svakeste leddet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Uansett så er ikke en 2930 akkurat no overkill på 802D...

Og jeg har kommenterte jo bare generelt at det ikke høres vettugt ut å ha en rimelig DVD-spiller som kilde på høyttalere til 100 lapper. Da hadde jeg heller kjøpt HT til 40 og en bedre kilde. En må ha en rød tråd i anlegget - blir ikke bedre enn det svakeste leddet.
    Er det bare prisen du ser på tro ?... Har du tenkt på at om en overfører lyden digitalt fra dvd spiller til en surroundprocessor så blir vel igrunn kilden i form av en 'rimelig' dvd spiller så har jo ikke dvd spillerens lyd del noenting å si for hvordan lyden blir på høyttalerne... digitalt er jo digitalt samme kvalitet uansett hvilken spiller en kjøper, med mindre det sitter en elendig krystall kvartz i dvd spilleren med elendig timing... men så ille er det nok ikke :P
    Da gjelder det egentlig bare å finne en surroundprocessor som har veldig bra lydgjengivelse siden denne processerer lyden fra kilden som jo har den avgjør om det blir bra eller dårlig... så mottoet om at lyden ikke blir bedre enn den dårligste enheten stemmer jo ikke helt så lenge lyden blir overført digitalt... Noen vil vel kanskje hevde at lyden blir best om en bruker best mulig dvd spiller med bra lyd del, men det er jo ingenting i veien for å kjøpe en ren cd spiller og koble dette til surround forsterkeren .. mye en må ta hensyn til og finnes ingen fasit svar på hva som funker og ikke funker!
    Til et hjemmekino anlegg så vil jeg si at bildet er nummer 1! kunne jo gå for denon DVD 3930 som vistnok skal ha bedre audio del, men får en brukt denne audio delen om en likevel kjører digitalt til en surround processor tviler sterkt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Er det bare prisen du ser på tro ?... Har du tenkt på at om en overfører lyden digitalt fra dvd spiller til en surroundprocessor så blir vel igrunn kilden i form av en 'rimelig' dvd spiller så har jo ikke dvd spillerens lyd del noenting å si for hvordan lyden blir på høyttalerne... digitalt er jo digitalt samme kvalite(...)sor tviler sterkt...
    Vel, hvis du kjører det over digitalt så bruker du vel strengt tatt DAC-en i prosessoren som kilde, gjør du ikke? Og da funker sikkert det meste, men da må du igjen ha en prosessor som matcher nivået på 802D, men jeg tror du skjønner hva poenget her er, så nok om det. Flotte høyttalere er det uansett!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med høyttalere til 100k klarer man seg allikevel i massevis med en kilde til 10k.

Forøvrig støtter jeg de som mener 802D må være brukbare til hjemmekino.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor?

Du har da en relativt dyr Linn selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte du ikke en vincent til 10k som du senere slaktet og?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Ja, noe sånt jeg mener. M&K er billigere og mest sansynlig klart bedre til film enn B&W. B&W 802D er derimot garantert klart bedre til musikk enn M&K.

Har du muligheten er det mange fordeler med separat hjemmekino og hifi. Først og fremst det som var poenget mitt.

Ellers så er jeg enig med snickers-is når det gjelder kilde. Jeg tror ikke det er så vanvittig mye å hente på å kjøpe en vesentlig dyrere CD spiller. En CD spiller til ca. 10000 kr vil gjøre en tilstrekkelig jobb. Vi snakker sansynligvis om relativt små forskjeller (som betyr mye for noen) når man beveger seg oppover prisskalaen. Da er det sikkert større forskjeller på å gå over til en god platespiller.
    Største forskjellen er det i høyttalerne. Forsterkere setter jeg som nr. 2 og deretter kilde. Akustikk/rommet har etter min mening mer å si enn kilden, forutsatt at kilden er av noelunde kvalitet selvfølgelig.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte nylig fra Marantz SA15 til SA11, og opplevde egentlig ikke de enorme forskjellene i lyden. Nyansene er selvfølgelig forbedret, men det er ganske marginalt. (Kom over et tilbud på denne jeg ikke kunne si nei til)
    Etter min mening forsvarer det på ingen måte en dobbling i prisen kontra SA15. Altså kommer men langt med en kilde til en grei pris (10-15000) om man ikke er ekstremt pirkete.
    Når et gjelder 802D i hjemmekino har jeg en kompis som kjører disse mot Parasound JC-1. Etter å ha hørt dette anlgget er jeg helt frelst. Aldrig har jeg opplevd lignende dynamikk, trykk og livlig spillestil i noe annet oppsett. Hvorfor disse ike skulle kunne stå som fronter i et kino-oppsett kan hvertfall ikke jeg forstå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor?

Du har da en relativt dyr Linn selv.
    Det er på mange måter på basis av den jeg har kommet til den konklusjonen. Hadde det vært tilsvarende funksjonalitet (multi/pre-kombo) fra selskaper som Marantz og liknende til halve prisen hadde jeg trolig ikke hatt Linn lenger. Det er ikke langt fra dødt løp på avspillerdelen på Denon 3910 og Linn Unidisc SC. Forskjellene er der, men de er mikroskopiske (jeg kjørte 3910 via preen i Linn-spilleren). Vi testet samtidig en Onkyo til 35k på samme måte, og den var praktisk talt identisk med Linn-spilleren i klangen. Jeg synes derfor på ingen måte Linn-spilleren forsvarer prisen sin, men som sagt er det lite annet å velge i når det kommer til funksjonalitet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    kjøpte du ikke en vincent til 10k som du senere slaktet og?
    Jeg forsøkte med en rekke tweaks i den, noe som stort sett ga klangmessige forskjeller. Greit nok det, men ingen ting å hoppe i taket for. Den hadde AD-op amps ut, XOIII-clock og vibrasjonsdemping på alt som var inni der. Reklokingen var tydelig vis ikke for dårlig i utgangspunktet, og op-ampene var definitivt ikke bedre enn OPA 2134 som satt der fra før, bare litt annerledes.

Spilleren ble ganske utbrennt etter et tordenvær så den står i boden og samler støv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min erfaring med B&W er hvertfall at du får det du betaler for og vel så det. Fantastisk dynamikk og spilleglede både i kino og hifi sammenheng.
    Når jeg blir rik skal jeg ha et oppsett med 802D i front, HTM1D center og 4 stk 804 bak. Trenger også en Parasound JC-1 blokk til hver høyttaler........ Begynner å koste penger dette
    Kansje en gang...........

Fått Parasound på "hjerner" og "hjertet" ja . Skjønner deg godt, HALO serien tok meg egentlig skikkelig på senga, de foregående seriene har liksom mangla litt.

802D er manges våte drøm, mye pga utseende. til 100k finnes det så usedvanelig mye snadder, også ting som er rimeligere . Du har jo et kjempe godt par selv .

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •