Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 331
    Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg selger for å få penger til å kjøpe meg 803D Ser ingen grunn til at asw 825 blir feil combo til 802 ene. designen er en bonus også . og den tar ikke hele stua

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    jeg selger for å få penger til å kjøpe meg 803D Ser ingen grunn til at asw 825 blir feil combo til 802 ene. designen er en bonus også . og den tar ikke hele stua
    Om jeg velger B&W 802D så skal jeg ha kirsebærtre-rød farge på disse, om jeg derimot velger 803D så blir disse svart..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Om jeg velger B&W 802D så skal jeg ha kirsebærtre-rød farge på disse, om jeg derimot velger 803D så blir disse svart..
    Ah var innom HIFI klubben i waldemar thranes gate (oslo).
    Hva skuet jeg der! Jo B&W 802D er endelig i butikken igjen og det samme gjorde B&W ASW855 subwoofer.

Skal ta med meg midgard oberon 6.1 blokkene til butikken og teste disse på disse høyttalerne.. spent på hvor bra dette kommer til å bli.. Pene høyttalere er det iallefall. Likte utseendet og ikke minst lyden er bra.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette er godsaker HØY gåsehudfaktor

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyric & Norsk lyd og bilde

Ah var innom HIFI klubben i waldemar thranes gate (oslo).
    Hva skuet jeg der! Jo B&W 802D er endelig i butikken igjen og det samme gjorde B&W ASW855 subwoofer.

Skal ta med meg midgard oberon 6.1 blokkene til butikken og teste disse på disse høyttalerne.. spent på hvor bra dette kommer til å bli.. Pene høyttalere er det iallefall. Likte utseendet og ikke minst lyden er bra.

Jeg rusler jevnlig innom de fleste hifibutikkene i oslo sentrum og har hørt på veldig mye av det som står rundt omkring, selvom B&W er et godt merke vil jeg alikevel si du får mer for pengene når det gjelder ProAc og Patos kanskje også Triangle og Swans.
    Focal, Usher og ML ville jeg heller ikke utelukket.

Hadde jeg hatt 140 laken nå ville jeg for det første ikke stresset! og jeg ville hørt et fult ProAc surround system!! er ikke billig de heller men du verden så bra. Patos har jeg ikke hørt i surround selv men som stereo kommer Lyric serien høyt på treet hos meg.

B&W syns jeg faktisk har noe til felles med SVS, CV og XTZ her inne da de er litt for vanlige, det er ikke dumt det i utgangspunktet men jeg syns ikke de er så gode til prisen at ikke noe slår dem, de er bare vanlige fordi hifiklubben fører dem.

Dessuten om Hifiklubben akkurat har fått inn høytalerene igjen hvor godt tror du de er innspilt?
    Og på subb fronten er det hvertfal mange aktører som slår B&W.

Hør på andre ting sier jeg bare!

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med det Ajselj skriver men er man forelsket så er man forelsket Ellers tror jeg stenvik liker designet som b&w 802 representerer. Har ikke så mye erfaringer me ProAc, men design messig havner de på en lavere skala. Men som sakt tidligere er det hver sin smaki.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg rusler jevnlig innom de fleste hifibutikkene i oslo sentrum og har hørt på veldig mye av det som står rundt omkring, selvom B&W er et godt merke vil jeg alikevel si du får mer for pengene når det gjelder ProAc og Patos kanskje også Triangle og Swans.
    Focal, Usher og ML ville jeg heller ikke utelukket.

Hadde jeg hatt 140 laken nå ville jeg for det første ikke stresset! og jeg ville hørt et fult ProAc surround system!! er ikke billig de heller men du verden så bra. Patos har jeg ikke hørt i surround selv men som stereo kommer Lyric serien høyt på treet hos meg.

B&W syns jeg faktisk har noe til felles med SVS, CV og XTZ her inne da de er litt for vanlige, det er ikke dumt det i utgangspunktet men jeg syns ikke de er så gode til prisen at ikke noe slår dem, de er bare vanlige fordi hifiklubben fører dem.

Dessuten om Hifiklubben akkurat har fått inn høytalerene igjen hvor godt tror du de er innspilt?
    Og på subb fronten er det hvertfal mange aktører som slår B&W.

Hør på andre ting sier jeg bare!
    Det er ikke nye høyttalere dette, men demo høyttalere som har vært på utlån en god stund. Så de er nok innspillt..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    Du har lyst på 803D ser jeg, hvorfor ikke 802D isteden ?
    802D skal vistnok være lettere å integrere i mindre rom enn 803D... Hvilken forsterker skal du bruke på 803D ?

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 803d fordi den er billigere kontra 802d,men hadde budsjettet tillatt det ville jeg nokk gått for 802d. jeg skal bruke denon 3806 som preamp og mcintosh mc252 til effekt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;)

Det er ikke nye høyttalere dette, men demo høyttalere som har vært på utlån en god stund. Så de er nok innspillt..

Godt å høre, men hvorfor ønsker du å bruke NAD på en høytaler til 100,000,- ??

Må i såfall bruke master serien deres, vanlig NAD passer bra med Cerwin Vega det, og en del andre rimlige høytalere.
    Kjøper du en høytaler til 99,000,- kan du ikke drive dem med noe til en tiendel av prisen, det finnes bare ikke logikk i det.
    Driv dem med Classe om du absolutt skal ha noe fra HifiKlubben.

Spess om du bor i oslo så er det ikke så vanskelig å få lyttet til noe bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, men hvorfor ønsker du å bruke NAD på en høytaler til 100,000,- ??

Må i såfall bruke master serien deres, vanlig NAD passer bra med Cerwin Vega det, og en del andre rimlige høytalere.
    Kjøper du en høytaler til 99,000,- kan du ikke drive dem med noe til en tiendel av prisen, det finnes bare ikke logikk i det.
    Driv dem med Classe om du absolutt skal ha noe fra HifiKlubben.

Spess om du bor i oslo så er det ikke så vanskelig å få lyttet til noe bedre.
    Hadde du lest gjennom hele tråden så vil du oppdage at NAD 218 er byttet ut med Midgard oberon 6.1 8)
    Gorm kjører visst Oberon 6.1 på B&W 802D og det er ikke langt ifra 1/10 del av prisen for høyttalerne så hvor vil du nå da ? Det fungerer faktisk

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke lenge skal de få drive høyttalere til omkring en halv mill.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

beklager det

Hadde du lest gjennom hele tråden så vil du oppdage at NAD 218 er byttet ut med Midgard oberon 6.1 8)
    Gorm kjører visst Oberon 6.1 på B&W 802D og det er ikke langt ifra 1/10 del av prisen for høyttalerne så hvor vil du nå da ? Det fungerer faktisk

Dette med pris er heller ikke en god målestokk, trakk en for kjapp konklusjon.

Midgard har jeg langt mer tro på for å si det slik liker ice selv.
    men at det er langt i fra 1/10 av prisen, tja 14,000,- effekt på 99,000,- høytaler ...... samma det det kommer jo en god preamp innibildet her også sikkert, og har lest hele tråden nå og ser jo at du skal ha 5st av Midgardene.

Uansett lurte jeg litt på hvorfor det er så viktig for deg å vente på HDMI 1.3 ?
    Du får bedre "rene" preamper med balanserte utganger enn du får en alt i et løsning.

Cary Cinema løsning kanskje,Arcam AVP700, Bryston SP-1,7, Parasound og primare har også.

Ta en kikk på test av Bryston SP-1,7 : audiophile.no
    Testeren har B&W 802d også og ser fornøyd ut!

Sitat: "Mine B&W 802D holdes som i en skrustikke."

Og du skulle ha det en stund fremmover? kanskje du ønsker deg noe som ikke "går ut på dato" som så mye av elektronikken gjør nå.
    Kanskje du kunne tenke deg noe som ikke streiker noen måneder etter garantien går ut, nå som du gir 140000 mener jeg.

"Paret med PP300 SST eller 4B SST vil SP1.7 gi deg referanselyd i studioklasse, med pålitelighet og slitestyrke garantert å vare i 20 år."

Ingen andre som gir 20års full garanti.
    Om du vil ha best mulig lyd og du har den kjennskapen du sier du har så vet du sikkert at å sende signaler direkte fra DVD til tv/pj er det beste, så sant du har en god DVD spiller.
    Lyden tjener også på det.

Sier ikke at Denon, Pioneer eller Yamaha er dårlig, tvert i mot skal ha meg en rimlig surround reciver selv jeg, men det er nettop det de er best på! rimlige surround recivere, de som koster 8,000- 20,000,-i dag vil ha foreldet bilde og skalerings deler om noen år. (rimlig er relativt sett8))
    Det er som Snickers sier, ting skifter voldsomt fort.

Men er du som meg så ligger noe av morroa i å bytte

Lykke til, stor kinokos vil du få uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om ikke lenge skal de få drive høyttalere til omkring en halv mill.
    Et spørsmål til deg! Hjelper det med strømfilter/UPS for å slippe bortfall i lyd på midgard oberon blokkene om jeg slår på tv/støvsuger etc.... På vanlige effektforsterkere ligger det nok strøm i kondensatorene slik at det ikke oppleves på disse som jeg har lagt merke til med effektforsterke med ICE teknologien... Er dette noe du har lagt merke til selv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med pris er heller ikke en god målestokk, trakk en for kjapp konklusjon.

Midgard har jeg langt mer tro på for å si det slik liker ice selv.
    men at det er langt i fra 1/10 av prisen, tja 14,000,- effekt på 99,000,- høytaler ...... samma det det kommer jo en god preamp innibildet her også sikkert, og har lest hele tråden nå og ser jo at du skal ha 5st av Midgardene.

Uansett lurte jeg litt på hvorfor det er så viktig for deg å vente på HDMI 1.3 ?
    Du får bedre "rene" preamper med balanserte utganger enn du får en alt i et løsning.

Cary Cinema løsning kanskje,Arcam AVP700, Bryston SP-1,7, Parasound og primare har også.

Ta en kikk på test av Bryston SP-1,7 : audiophile.no
    Testeren har B&W 802d også og ser fornøyd ut!

Sitat: "Mine B&W 802D holdes som i en skrustikke."

Og du skulle ha det en stund fremmover? kanskje du ønsker deg noe som ikke "går ut på dato" som så mye av elektronikken gjør nå.
    Kanskje du kunne tenke deg noe som ikke streiker noen måneder etter garantien går ut, nå som du gir 140000 mener jeg.

"Paret med PP300 SST eller 4B SST vil SP1.7 gi deg referanselyd i studioklasse, med pålitelighet og slitestyrke garantert å vare i 20 år."

Ingen andre som gir 20års full garanti.
    Om du vil ha best mulig lyd og du har den kjennskapen du sier du har så vet du sikkert at å sende signaler direkte fra DVD til tv/pj er det beste, så sant du har en god DVD spiller.
    Lyden tjener også på det.

Sier ikke at Denon, Pioneer eller Yamaha er dårlig, tvert i mot skal ha meg en rimlig surround reciver selv jeg, men det er nettop det de er best på! rimlige surround recivere, de som koster 8,000- 20,000,-i dag vil ha foreldet bilde og skalerings deler om noen år. (rimlig er relativt sett8))
    Det er som Snickers sier, ting skifter voldsomt fort.

Men er du som meg så ligger noe av morroa i å bytte

Lykke til, stor kinokos vil du få uansett.
    Det var jo et stoooort MEN da... 50-60.000 for surround processor... det er jo hinsides fornuften å bruke så mye penger på teknologi som blir fort utdatert da.. HDMI eller ikke hdmi :P

En av grunnene til hdmi 1.3 er at med 1.3 standarden skal lyd og bilde være synkronisert. Hvorfor jeg ønsker surround forforsterker/forsterker er at jeg har tenkt å plassere anlegget et godt stykke vekk fra tv og for å unngå masse lange kabler til/fra tv til anlegget så kan jeg kjøre hdmi fra surround forsterker og koble resten av utstyret på surround forsterkeren. Blant annet dvd spiller, mediasenter pc, digital dekoder (kabel dekoder) +++ så det er et ønske om at denne har 3-4 hdmi innganger og at det er switching på denne. Muligens om det er switching så støtter denne kanskje 1.3 standard da signalet blir uforstyrret. Men synkroniseringen med bilde-lyd må justeres da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uprofft å ikke ha det på lager???
    Kødder du? hfk har vell rundt 450 forskjellige høytalere i sortimente tatt fargekoder i betraktning. og så skal de ha alt av "high end" utstyret i demo?
    Har du f.eks. ringt butikker i området? Jeg vet f. eks at Drammen uten problemer kan få 802d i demo i løpet av kort tid tror faktisk også at de har 803d i demo.

Hvorfor skal du spare inn på effekttrinnene når du allerede er i denne Prisklassen? Gå for det B&W anbefaler selv for å få mest ut av høytalerne.
    Smak og behag når du kommer i denne prisklassen.

Usher og jmlab er jo gode konkurrenter i denne prisklassen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Uprofft å ikke ha det på lager???
    Kødder du? hfk har vell rundt 450 forskjellige høytalere i sortimente tatt fargekoder i betraktning. og så skal de ha alt av "high end" utstyret i demo?
    Har du f.eks. ringt butikker i området? Jeg vet f. eks at Drammen uten problemer kan få 802d i demo i løpet av kort tid tror faktisk også at de har 803d i demo.

Hvorfor skal du spare inn på effekttrinnene når du allerede er i denne Prisklassen? Gå for det B&W anbefaler selv for å få mest ut av høytalerne.
    Smak og behag når du kommer i denne prisklassen.

Usher og jmlab er jo gode konkurrenter i denne prisklassen også.
    Var innom hifi klubben titt og ofte i hele høst og ble lovet at B&W sub skulle være der innen kort tid og når den aldri dukker opp så blir det jo litt irriterende i lengden.. MEN nå er den der da! Skal på hifi klubben etterpå å lytte på 802D med monoblokkene mine (oberon 6.1) + B&W ASW 855. Gleder meg! :-D

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Audio Physic? Ville tatt en tur og sjekket ut Virgo og Scorpio-modellene der også. Finner de på Oslo Hifi Center... Hva med Martin Logan?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å bry meg....
    Men har han ikke sagt at det enten blir 802D eller 803D, så da får det vel være med det. Midgard er jo kjøpt inn, så da er ikke det noe spørsmål. Så da får vi heller hjelpe til med alt annet som er igjen i prosessen. Hvis han trenger noen andre innspill da. Virker som det gjenstår DVD og forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Ikke for å bry meg....
    Men har han ikke sagt at det enten blir 802D eller 803D, så da får det vel være med det. Midgard er jo kjøpt inn, så da er ikke det noe spørsmål. Så da får vi heller hjelpe til med alt annet som er igjen i prosessen. Hvis han trenger noen andre innspill da. Virker som det gjenstår DVD og forforsterker.
    Stemmer nok det heller nok til at det blir 802D på meg utpå nyåret engang. Tenker å bruke god tid på å bestemme meg for hva jeg skal komplettere anlegget med. Det vil si når det gjelder elektronikk. Ønsker forforsterker med balanserte utganger da jeg skal ha monoblokkene plassert nærmest mulig høyttalerne. 20 cm høyttaler kabler. Kommer til å bruke NAD 116 som forforsterker (har balansert utgang) inntil jeg har bestemt meg for hva jeg skal handle.
    Men surround prosessorer med balansert utgang koster jo flesk

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •