Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    En fantastisk flott vending å kjøpe Oberon. Hvis romkorreksjonen er lik i 2807 som 3806 så ville i hverfall jeg gått for 2807. Nå begynner det å ligne på noe her

Hilsen en i "hylekoret":-D
    :-D Slik er det å drive research....
    Testa Oberon blokkene på CV AL1002 ... Det spiller iallefall. Må prøve å bytte litt sjekke forskjellen mellom oberon og nad 218...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    :-D Slik er det å drive research....
    Testa Oberon blokkene på CV AL1002 ... Det spiller iallefall. Må prøve å bytte litt sjekke forskjellen mellom oberon og nad 218...
    Det er nok en stor forskjell mellom oberon og nad 218. Det er heller kanskje ikke helt ideelt og teste det ut på dine cv som du har stående. Du klarer nok neppe og høre noe spesiellt forskjell i lyden, bare at det kan spille høyt! Detaljene i musikken burde du nok teste ut på noen ht som egner seg bedre til å gjengi musikk i to kanaler, enn cv i hverfall. (min mening)

Men det er et spennende prosjekt du har på gang, og jeg ønsker deg lykke til med å finne det som passer best til deg og dine kriterier.... Gleder meg til og se ferdig resultat og bilder som selvsagt må til når alt er på sin rette plass.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben idag og hadde med oberon blokkene. Faktisk var det fyren jeg har snakket med med i butikken som spurte om jeg ville teste blokkene i butikken dems.. nærmere bestemt på B&W 803D. Sammenlignet det med Classe CA 5200 og Classe Delta SSP-600 forforsterker, forforsterkeren ble brukt til oberon blokkene og. Mellomtone og diskant var det nesten ikke mulig å skille classe og oberon, classe kom dypere i bassen, men ellers samme kontroll over hele området. Jeg og butikk karen forstår hvorfor folk vil ha oberon Blir nok til at jeg handler 3 blokker til... eller evt 5 til, biampe til fronthøyttaleren og 1 blokk til resten.. Havner sannsynligvis på 802D som front høyttaler.

Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Det er nok en stor forskjell mellom oberon og nad 218. Det er heller kanskje ikke helt ideelt og teste det ut på dine cv som du har stående. Du klarer nok neppe og høre noe spesiellt forskjell i lyden, bare at det kan spille høyt! Detaljene i musikken burde du nok teste ut på noen ht som egner seg bedre til å gjengi musikk i to kanaler, enn cv i hverfall. (min mening)

Men det er et spennende prosjekt du har på gang, og jeg ønsker deg lykke til med å finne det som passer best til deg og dine kriterier.... Gleder meg til og se ferdig resultat og bilder som selvsagt må til når alt er på sin rette plass.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havner sannsynligvis på 802D som front høyttaler.

Tror ikke før jeg får sett bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Tror ikke før jeg får sett bilder
    Handler ikke før feb/mars så du må nok smøre deg med litt tålmodighet! Tviler du på at jeg har handla Oberon 6.1 også da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler ikke før feb/mars så du må nok smøre deg med litt tålmodighet! Tviler du på at jeg har handla Oberon 6.1 også da ?

Tviler inntil du beviser det motsatt Ikke misforstå, kan hende jeg bare er for misunnelig

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror 140k budskjettet ditt slår sprekker men d er jo helt normalt

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben idag og hadde med oberon blokkene. Faktisk var det fyren jeg har snakket med med i butikken som spurte om jeg ville teste blokkene i butikken dems.. nærmere bestemt på B&W 803D. Sammenlignet det med Classe CA 5200 og Classe Delta SSP-600 forforsterker, forforsterkeren ble brukt til oberon blokkene og. Mellomtone og diskant var det nesten ikke mulig å skille classe og oberon, classe kom dypere i bassen, men ellers samme kontroll over hele området. Jeg og butikk karen forstår hvorfor folk vil ha oberon Blir nok til at jeg handler 3 blokker til... eller evt 5 til, biampe til fronthøyttaleren og 1 blokk til resten.. Havner sannsynligvis på 802D som front høyttaler.
    Det hørtes bra ut. Du får komme med flere synspunkter fra din stå plass ettersom ting begynner og skje! Kan bli artig med B&W 802D i et hjemmekino oppsett. Bare pass på og ikke ha et lite kinorom. De trenger nok helt sikkert litt plass rundt seg de 802D. Men det er jo alltid artig og prøve noe nytt. Det er jo litt kjedelig for deg visst det viser seg det at 802D ikke egner seg noe bra i et hjemmekino oppsett, men heller hadde foretrukket ren musikk! Ikke vet jeg helt enda. Men det blir som sagt artig og se, når den tiden kommer.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd 802d i hjemmekino oppsett. Det fungerte VELDIG bra. DE står øverst på min ønskeliste :-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WOLB
    tror 140k budskjettet ditt slår sprekker men d er jo helt normalt
    Det er jo første trinn da... hva som skjer i fremtiden vet jeg ikke da.. kjøper ikke alt på engang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GORM har visst 802D i et rom på 17 kvm forstår jeg, og ryktene vil ha det til at det er lettere å få 802D til å fungere i små rom enn 803D... Og bruker atpåtil midgard oberon 6.1 på disse

Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Det hørtes bra ut. Du får komme med flere synspunkter fra din stå plass ettersom ting begynner og skje! Kan bli artig med B&W 802D i et hjemmekino oppsett. Bare pass på og ikke ha et lite kinorom. De trenger nok helt sikkert litt plass rundt seg de 802D. Men det er jo alltid artig og prøve noe nytt. Det er jo litt kjedelig for deg visst det viser seg det at 802D ikke egner seg noe bra i et hjemmekino oppsett, men heller hadde foretrukket ren musikk! Ikke vet jeg helt enda. Men det blir som sagt artig og se, når den tiden kommer.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry feilpostet!

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en strøken 1 år gammel asw 825 til salgs ,såg du vurderte 855 da men

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en strøken 1 år gammel asw 825 til salgs ,såg du vurderte 855 da men
    Sikkert feil farge

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort..
    Hva er forskjellen på 825 og 855 ?
    Og hvorfor skal du selge?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12" mot 15"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    12" mot 15"
    Bare tenker litt løst jeg nå... men om en kar kjøper seg B&W 802D så blir det vel helt feil å kjøpe 12" sub tenker jeg..

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Oberon blokkene selv og de var veldig bra - har trøkk i hele registeret. Det eneste jeg hadde å anføre var at de ikke var skikkelig oppløst i hele frekvensspekteret. Men bortsett fra det så er det genialt å kunne tilpasse effekten til hver enkelt høyttaler med valg av Midgard blokker. Det hele er tilpasset tid, penger og rom på en ypperlig måte.....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke surround receiver/prosessor havner du på? Husk og sjekk ut om det er forskjeller i forforsterkeren i de ulike modellene.

Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •