Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 331
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Oppsettet du beskriver vil sikkert være ok for noen, men det matcher jo over hodet ikke trådstarters kriterier.
    Det er helt riktig Snicers, men så er også trådstarters kriterier ikke veldig gjennomtenkte, valgene hans er ihvertfall ikke basert på erfaring med anlegg i den litt høyere prisskala.
    Å nevne denon AVR4806 + Nad 218 i samme åndedrag som B&W 803D sier jo noe om guttens erfaringsgrunnlag.
    det var derfor jeg valgte å sette opp et totalt annet forslag, der elektronikken er langt bedre og høyttalerene er lang mer tilpasset rommets størelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er helt riktig Snicers, men så er også trådstarters kriterier ikke veldig gjennomtenkte, valgene hans er ihvertfall ikke basert på erfaring med anlegg i den litt høyere prisskala.
    Å nevne denon AVR4806 + Nad 218 i samme åndedrag som B&W 803D sier jo noe om guttens erfaringsgrunnlag.
    det var derfor jeg valgte å sette opp et totalt annet forslag, der elektronikken er langt bedre og høyttalerene er lang mer tilpasset rommets størelse.
    AVR4806 + NAD218 er ikke en permanent løsning, tenkte å vente med å handle dyrere/bedre elektronikk til høsten 2007 da det forhåpentligvis har kommet bedre utvalg i utstyr som bruker hdmi 1.3....
    Er lei av å bruke CV høyttalerne som "hjemmekino anlegg."
    Som jeg har forstått det så skal hdmi 1.3 standarden være slik at lyd og bilde skal garantert være synkronisert (om det er teknisk mulig da)... Har elektronikk ingeniør utdannelse og har bygd 24 bit cd spiller på hovedprosjekt oppgaven... så er ikke heeelt grønn denne karen her da :P
    Fikk forresten 1.5 på oppgaven

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg er nok mer enig med deg når det gjelder Klipsch enn M&K, men nå skal det også nevnes at et anlegg som låter bra på musikk låter omtrent uten untak bedre på film enn et anlegg som ikke låter bra på musikk. Forskjellen ligger i kapasiteten, men om man bruker sub er jo knapt det noe tema.

Skal man tro reklamekampanjene til Wilson Audio så er diamant i diskantene like nyttig som gullbelagte felger på bilen. De sier det vel omtrent på denne måten: "Det kan være greit å ha et ekslusivt materiale å vise til i markedsføringen dersom man ikke har kommet i mål med det som faktisk gjelder. Vi har i stedet valgt å bruke den diskanten som låter best, og vi har blant annet testet en rekke diskanter med både diamant og berylliums domer som simpelt hen bare ikke når opp."

Ganske store ord de tar i sin munn, men etter å ha hørt både "Focal-Be", "B&W-D" og et par modeller fra Wilson er jeg rede til å gi dem rett i sine påstander.

Forøvrig, når det gjelder effekt, så føler jeg det blir lit feil å legge 70% av hele budsjettet i effektforsterkere. Skal man legge over 80k i forsterkere bør budsjettet være på minst 250-300 000. Dessuten bør man nok lete andre steder enn hos disse to produsentene om man skal ha det beste i denne prisklassen.

Gorm bruker Oberon på 802 og kan sikkert si noe om hvordan han opplever kombinasjonen B&W og Oberon. Jeg vet også om en som har dem på 801 og en som har dem på 803D men jeg husker aldri hvilke nick de bruker på avf.
    Veldig interessant det Wilson Audio sier om diskant elementer.
    Ellers er jeg enig at forslagene mine med Parasound og McIntosh var litt overkill. Men har fått inntrykk av det er merker som passer veldig bra til B&W. McIntosh MC402 er en del billigere og har sikkert plenty med krefter, men det fortsatt en god slant med penger. Dessuten kan det virke som om trådstarter er veldig opptatt av design og da er sikkert McIntosh ute av bildet. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Stenvik:

Dette er jo et absolutt drømmeoppsett. Få har den erfaringen og progresjonen som Bowers & Wilkins. 803D er et av, om ikke det eneste, høyttalerparet som faktisk gir mest for pengene i denne prisklassen. I mine øyne er det kanskje den mest komplette høyttaler pr. d.d.

Det er en høyttaler du garantert aldri går lei, og som vil glede deg i mange år fremover.

Det er ikke uten grunn at B&W har vokst seg så store som de er. Det er utelukkende pga. utvikling og de resultater de har kunnet legge frem i form av lydmessige forbedringer. Det finnes så mange som prøver å strekke seg etter B&W, så hvorfor ikke gå for originalen?

Til Snickers:

Om B&W er en dyr Opel, hva blir så Oberon boksene? En stylet Talbot?

Lykke til, Stenvik!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Til Snickers:

Om B&W er en dyr Opel, hva blir så Oberon boksene? En stylet Talbot?
    Traff jeg noe ømt? Det var ikke meningen. Det jeg ville belyse var at det finnes til dels gode (etter mitt skjønn mye bedre) alternativer på markedet, antakelig billigere også.

Forøvrig er det noe som sier meg at du ikke vet hva du snakker om når det gjelder Oberon.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med hylekoret her om at NAD-forsterkerene ikke akkurat er førstvalget til 803D. Men jeg forstår godt den situasjonen du er i nå; du har lyst på 803D, men effekt vil du legge pengene i senere. Muligheten er da å bruke NAD som du har nå inntil videre. Helt greit det, og du har da mer potensiale å hente ut av 803D etter en stund. Uansett vil oppgraderingen være stor fra CV som du nå har. Hva forforsterker angår er dette også et evig diskusjonstema her på forumet. Hva er bra nok, romkorreksjon eller ikke osv osv.. Noen mener det ene, andre noe annet. Prøv selv er mitt beste forslag, men når det er sagt skal Denon, Pioneer og kanskje de nye Marantz-receiverene være gode valg om man vil ha mulighetene disse forsterkerene tilbyr. Arcam ville jeg også sjekket ut, men her får du ikke alle finessene som de andre alternativene besitter. Arcam går jo for å være knall i stereo, og siden det er film du satser på er kanskje ikke Denon eller en av de andre noe dårlig valg.

Selv har jeg testet 805S hos meg i mitt rom på ca. 22kvm. De spilte rett og slett rått i mitt rom hva holografi og detaljer angår. Bassen er slett ikke verst, men det er selvfølgelig naturlige begrensninger nedover i frekvensområdet. Poenget er at nok kanskje 803D kan bli for lite for ditt rom, men nå har jo gorm her på forumet med hell hatt de i et mindre rom. Nå har han 802D i det samme rommet... Akustikken og hva en legger av arbeid i rommet er vel så viktig mener jeg, så jeg ser det absolutt ikke som en umulighet å få de til å funke bra i et rom på den størrelsen.

At Hifi Klubben ikke er det eneste stedet å handle er jeg enig i, men jeg skal ikke komme med svar på hva nettopp du skal gjøre (selv om jeg mener du bør gjøre litt research som du nå gjør før du bruker såpass med kapital). Har du B&W som et drømmeanlegg synes jeg du skal gå for det. Ikke la andre komme med forslag på ting du heller skal kjøpe. Det er tross alt du som skal like dette, det er du som skal høre på det og leve med det. Eierglede er et undervurdert tema i denne sammenhengen også, det hjelper liksom ikke om det spiller bra hvis du har bestemt deg for ikke å like det eller får en god følelse av anlegget.

Edit: Subjektivt nok kan jeg uten problem legge inn et godt ord for Midgard Oberon 6.1 i sammenheng effekt til disse høyttalerene. At det er krefter nok i de er vel hevet over enhver tvil, så det skal jeg ikke bruke som argument. Men Oberon passet godt til 805S, og det jeg har hørt av Oberon på B&W hos gorm og har absolutt vært godkjent for å bruke det uttrykket. Selv har jeg kompiser som bruker Oberon på 7xx-serien til B&W med hell også. At jeg anbefaler disse blokkene betyr selvsagt ikke at det ikke er andre alternativer der ute, men det er hvertfall et bra sted å starte å se (høre). At de ikke koster flesk er jo også positivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge noen forum folk virker det kanskje som om B&W 802D er fleksibel å bruke i evt mindre rom.. 17-18 kvm.
    Så det er kanskje et bedre kjøp enn B&W 803D da, men desverre koster den sykt mere og :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg må si meg enig med hylekoret her om at NAD-forsterkerene ikke akkurat er førstvalget til 803D. Men jeg forstår godt den situasjonen du er i nå; du har lyst på 803D, men effekt vil du legge pengene i senere. Muligheten er da å bruke NAD som du har nå inntil videre. Helt greit det, og du har da mer potensiale å hente ut av 803D etter en stund. Uansett vil oppgraderingen være stor fra CV som du nå har. Hva forforsterker angår er dette også et evig diskusjonstema her på forumet. Hva er bra nok, romkorreksjon eller ikke osv osv.. Noen mener det ene, andre noe annet. Prøv selv er mitt beste forslag, men når det er sagt skal Denon, Pioneer og kanskje de nye Marantz-receiverene være gode valg om man vil ha mulighetene disse forsterkerene tilbyr. Arcam ville jeg også sjekket ut, men her får du ikke alle finessene som de andre alternativene besitter. Arcam går jo for å være knall i stereo, og siden det er film du satser på er kanskje ikke Denon eller en av de andre noe dårlig valg.

Selv har jeg testet 805S hos meg i mitt rom på ca. 22kvm. De spilte rett og slett rått i mitt rom hva holografi og detaljer angår. Bassen er slett ikke verst, men det er selvfølgelig naturlige begrensninger nedover i frekvensområdet. Poenget er at nok kanskje 803D kan bli for lite for ditt rom, men nå har jo gorm her på forumet med hell hatt de i et mindre rom. Nå har han 802D i det samme rommet... Akustikken og hva en legger av arbeid i rommet er vel så viktig mener jeg, så jeg ser det absolutt ikke som en umulighet å få de til å funke bra i et rom på den størrelsen.

At Hifi Klubben ikke er det eneste stedet å handle er jeg enig i, men jeg skal ikke komme med svar på hva nettopp du skal gjøre (selv om jeg mener du bør gjøre litt research som du nå gjør før du bruker såpass med kapital). Har du B&W som et drømmeanlegg synes jeg du skal gå for det. Ikke la andre komme med forslag på ting du heller skal kjøpe. Det er tross alt du som skal like dette, det er du som skal høre på det og leve med det. Eierglede er et undervurdert tema i denne sammenhengen også, det hjelper liksom ikke om det spiller bra hvis du har bestemt deg for ikke å like det eller får en god følelse av anlegget.

Edit: Subjektivt nok kan jeg uten problem legge inn et godt ord for Midgard Oberon 6.1 i sammenheng effekt til disse høyttalerene. At det er krefter nok i de er vel hevet over enhver tvil, så det skal jeg ikke bruke som argument. Men Oberon passet godt til 805S, og det jeg har hørt av Oberon på B&W hos gorm og har absolutt vært godkjent for å bruke det uttrykket. Selv har jeg kompiser som bruker Oberon på 7xx-serien til B&W med hell også. At jeg anbefaler disse blokkene betyr selvsagt ikke at det ikke er andre alternativer der ute, men det er hvertfall et bra sted å starte å se (høre). At de ikke koster flesk er jo også positivt.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Ifølge noen forum folk virker det kanskje som om B&W 802D er fleksibel å bruke i evt mindre rom.. 17-18 kvm.
    Så det er kanskje et bedre kjøp enn B&W 803D da, men desverre koster den sykt mere og :twisted:
    Jeg har et par 803D i et rom som er omlag 20 kvm og som er ca 2 meter under taket. Dette er vel pr definisjon et "lite" rom i lydsammenheng. Det er overhodet ikke noe problem å få dem til å spille bra i mitt rom, selv om de kanskje ville ha spilt enda bedre i et større rom. Faktisk så trykker de så bra i bassen at jeg enn så lenge har klart meg uten subwoofer når jeg ser film. Godt mulig at høyttalerne er overkill og at det er bortkastede penger å legge så mye i et par høyttalere, men jeg gliser like bredt hver gang jeg setter på ei plate og skrur opp :-)

Har gjort enkle akustiske tiltak for å unngå ekko/gjenklang i rommet, men dette måtte jeg nok ha gjort uansett hvilken høyttaler jeg hadde valgt :-)

Tror ikke at 802D er noe mer egnet til mindre rom enn det 803D er. Kunne gjerne ha tenkt meg å prøve 802D i min kjeller, men disse blir nok alt for dyre for meg. Forøvrig kan du jo sende en PM til Gorm eller noe og høre om hans erfaringer med disse to høyttalerne i et relativt lite rom.

Har forøvrig hørt 802D hos HFK med både 2 stik 400w Classe CA-M400 monoblokker (2 x 50900,-) samt Classe forforsterker (36900,-). Deretter koblet vi opp Lyngdorf TDA 2200 2x200 integrert forsterker (28000,-), og Lyngdorfen hadde ingen problemer med å drive disse høyttalerene selv på et volum som etter mine ører var alt for høyt. Selvsagt spilte Classe med hakket mer kontroll og trykk i bassen, men det skulle da også bare mangle når man tar prisforskjellen i betraktning.

Så om du virkelig ønsker et par høyttalere som etter min mening både ser bra ut, og som spiller meget bra på alle typer musikk og film, og som etter min mening ikke gjør deg sliten i ørene pga skarp diskantgjengivelse så er 803D en verdig kandidat..

Selvsagt fins det også mange andre meget gode høyttalere i denne prisklassen og det hele koker vel ned til hva DU synes låter best i DITT rom ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag handlet et par midgard oberon 6.1 monoblokker så da stopper vel forhåpentligvis hylekoret med baksnakking av nad 218
    Må bare finne en passende surround forforsterker da..

Sitat Opprinnelig postet av kenti

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg utvilsomt gått for en Denon-modell. Tror jeg ville falt ned på 4306, selvom Center og Bak nok hadde hatt godt av AvcA11. Men du sier du kanskje skal bytte ut til høsten av uansett. Denon lager meget gode forforsterkere. Og samtidig har vel disse alt av funksjoner du skulle trenge for en god kinoopplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Da ville jeg utvilsomt gått for en Denon-modell. Tror jeg ville falt ned på 4306, selvom Center og Bak nok hadde hatt godt av AvcA11. Men du sier du kanskje skal bytte ut til høsten av uansett. Denon lager meget gode forforsterkere. Og samtidig har vel disse alt av funksjoner du skulle trenge for en god kinoopplevelse.
    Blir nok midgard oberon 6.1 i alle kanaler bortsett fra sub som er aktiv/har egen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg kanskje endt opp på en 3806 jeg da..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Da ville jeg kanskje endt opp på en 3806 jeg da..
    Er det ikke like greit med 2807 da eller kanskje enda mindre modell.. den minste med hdmi out..

Men det er vel slik å forstå at en strengt tatt ikke trenger balanserte kabler (XLR) når det ikke blir langt kabel strekk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.... jeg husker ikke helt om jeg har riktig nå, men jeg mener romkorreksjonen i 3806'en er mer avanser enn 2807'en.... Correct me if I'm wrong.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok midgard oberon 6.1 i alle kanaler bortsett fra sub som er aktiv/har egen...
    *sikle* Må bare legge til at du er 1stk heldig j*vel som har pengene til å fylle tidenes handlevogn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    *sikle* Må bare legge til at du er 1stk heldig j*vel som har pengene til å fylle tidenes handlevogn
    Det finnes de som har brukt over millionen på anlegg...
    Verdt det ? tror jeg neppe :P

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kommer opp i slike prisklasser tror jeg at eierglede er undervurdert. Selv godter jeg meg hvis jeg klarer å sitte og nyte i stedet for å tenke på hva som må endres.
    I så måte tror jeg nok at 803D kan være fyldige og meget behagelige. Det lille jeg hørte på klubben ga mersmak. Ville vært et av mine potensielle valg om jeg noengang går opp en klasse til gulvstående. Kos deg!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke like greit med 2807 da eller kanskje enda mindre modell.. den minste med hdmi out..

Men det er vel slik å forstå at en strengt tatt ikke trenger balanserte kabler (XLR) når det ikke blir langt kabel strekk...
    Jeg mener å ha lest at 2807 har samme romkorreksjon som 3806. Jeg tror absolutt at Audessey er et positivt tilskudd til en hjemmekino. Jeg mener også å huske at 2807 er minste modell med Audessey? Jeg synser nå, men jeg vil tro at en 2807 er en meget habil "forforsterker" til prisen, kanskje noe av det bedre?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk flott vending å kjøpe Oberon. Hvis romkorreksjonen er lik i 2807 som 3806 så ville i hverfall jeg gått for 2807. Nå begynner det å ligne på noe her

Hilsen en i "hylekoret":-D

Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •