Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 331
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, Nad M25 tror jeg kan være et godt alternativ. Du kan også bruke den til å bi-ampe 803D, sannsynligvis. Men jeg råder deg til å stikke innom Hi-Fi Klubben og få dem til å sette opp en demo til deg. Slik kan du lytte og finne ut. Du kan sikkert ta med deg dine 218 også, og prøvehøre med dem.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Primaire oppsett? Forsterker ?
    Primare.. Ble en I for mye;-)
    Oppsettet var Surround receiver, DVD og en A30.2 for ekstra effekt til frontene..
    Flott lyd.. Synes nå jeg:-) Ser ganske så ok ut og:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Primare.. Ble en I for mye;-)
    Oppsettet var Surround receiver, DVD og en A30.2 for ekstra effekt til frontene..
    Flott lyd.. Synes nå jeg:-) Ser ganske så ok ut og:-)
    Har du noen linker kanskje ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fi Center Kjeden De her selger Primare. Ganske bra produkter!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hi-fi Center Kjeden De her selger Primare. Ganske bra produkter!
    Primare mangler vel fullstendig hdmi inngang/utgang...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon4306 står for hdmi`en, ikke effektforsterkeren fra primare!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry Mac, ser det har blitt foreslått surroundprosessor fra primare. My bad.:-?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spør og du får svar...

Desverre ser det ut til at det pippler opp lite konstruktive forslag her i dag. En ting jeg dog er enig i er at du kanskje skal spre pengebruken til litt flere steder enn HiFi-Klubben\monopolet. Deres ord er ikke lov. Dine ører er det vel som skal benytte seg av oppsettet du skal kjøpe? Det finnes mange bedre matcher i verden en billig NAD elektronikk parret med dyre høyttalere. Jeg anbefaler deg om du ikke vil ta den lange veien med hjemmlån og krangling og gjøre som følger. Forklar ditt budsjett og dine ønsker så kortfattet og tydlig som mulig, samt gi et lite hint om rommet du skal benytte til flere foretninger. Tross i om mange her på forumet ikke tror selgerene er de med mest peiling på området finnes det mange av de som har mer erfaring og dedikasjon enn de som roper høyest her... Send en mail og ta noen telefoner! Den som roper får svar... Kanskje du synes M&K, ML eller Focal låter bedre enn det du har har brukt kalkulatoren på å sette sammen hos HiFimonopolet?
    Jeg anbefaler deg å bruke forumets resurrser for det de er verdt, webshop guiden er et godt hjelpemiddel for å finne ting du ikke ante fantes. Hold denne tråden oppdatert og du vil få god respons på prosjektet, folk her liker nemlig å hjelpe folk med store donasjoner til HiFi guden!

Jeg sier bare en ting, sørg for å ha et godt lytterom før du svir av alle pengene dine... (Og ja, jeg skal krangle om akustikk igjen om jeg må...)

Lykke til og husk at dette skal være kos!
    Ola

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Desverre ser det ut til at det pippler opp lite konstruktive forslag her i dag. En ting jeg dog er enig i er at du kanskje skal spre pengebruken til litt flere steder enn HiFi-Klubben\monopolet. Deres ord er ikke lov. Dine ører er det vel som skal benytte seg av oppsettet du skal kjøpe? Det finnes mange bedre matcher i verden en billig NAD elektronikk parret med dyre høyttalere. Jeg anbefaler deg om du ikke vil ta den lange veien med hjemmlån og krangling og gjøre som følger. Forklar ditt budsjett og dine ønsker så kortfattet og tydlig som mulig, samt gi et lite hint om rommet du skal benytte til flere foretninger. Tross i om mange her på forumet ikke tror selgerene er de med mest peiling på området finnes det mange av de som har mer erfaring og dedikasjon enn de som roper høyest her... Send en mail og ta noen telefoner! Den som roper får svar... Kanskje du synes M&K, ML eller Focal låter bedre enn det du har har brukt kalkulatoren på å sette sammen hos HiFimonopolet?
    Jeg anbefaler deg å bruke forumets resurrser for det de er verdt, webshop guiden er et godt hjelpemiddel for å finne ting du ikke ante fantes. Hold denne tråden oppdatert og du vil få god respons på prosjektet, folk her liker nemlig å hjelpe folk med store donasjoner til HiFi guden!

Jeg sier bare en ting, sørg for å ha et godt lytterom før du svir av alle pengene dine... (Og ja, jeg skal krangle om akustikk igjen om jeg må...)

Ola
    Skjønner poenget ditt
    Men det er jo et faktum at jeg mere eller mindre har bestemt meg for å bygge anlegget med B&W 803D som utgangspunkt. Så da ønsker jeg å komplettere resten av anlegget rundt disse høyttalerne. Værre enn det er det jo ikke vel? Som jeg har nevnt så har jeg NAD 218 effekt forsterker som jeg har tenkt å bruke midlertidig inntil jeg bestemmer meg for hva slags forsterker jeg ønsker å investere i på et senere tidspunkt. Årsaken til at jeg ønsker å handle utstyret nå er at CV AL1002 fungerer dårlig som hjemmekino høyttalere og det tror jeg vel at de fleste er enig i. Dårlige hjemmekino høyttalere hjelper det vel ikke å komplettere med en aktiv sub... og for å koble til en sub må en vel ha surround processor/surround forsterker .. = må skifte ut hele anlegget. Når jeg først er igang vil jeg handle et anlegg jeg kan ha i en god del år.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Ola
    Et fornuftig innlegg.
    Du må selvfølgelig gjøre som du vil og det er tydelig at du har bestemt for B&W 803D. Jeg mener at det ikke er det mest fornuftige å legge pengene i, både med tanke på rommet det skal brukes i (selv om du skal flytte) og fordi du skal primært bruke det til film. Som jeg har nevnt tidligere er 803D først og fremst en high-end musikk høyttaler med høy oppløsning. Den er egenskaper som man ikke får så mye bruk for til film. Du kan altså få en høyttaler som er billigere og bedre til film, som f.eks Miller & Kreisel. Men for all del, 803D vil gjøre en glimrende jobb til film også. 803D har så gode egenskaper at du vil sikkert bli fornøyd, men det beste valget er det ikke etter min mening. For meg virker det som om noe sløsing med kapital.

Til 803D ville jeg ha kikket nærmere på Parasound effektrinn. Men for å finne det optimale, gjelder det prøve seg frem med ulike kombinasjoner. Ønsker deg lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Et fornuftig innlegg.
    Du må selvfølgelig gjøre som du vil og det er tydelig at du har bestemt for B&W 803D. Jeg mener at det ikke er det mest fornuftige å legge pengene i, både med tanke på rommet det skal brukes i (selv om du skal flytte) og fordi du skal primært bruke det til film. Som jeg har nevnt tidligere er 803D først og fremst en high-end musikk høyttaler med høy oppløsning. Den er egenskaper som man ikke får så mye bruk for til film. Du kan altså få en høyttaler som er billigere og bedre til film, som f.eks Miller & Kreisel. Men for all del, 803D vil gjøre en glimrende jobb til film også. 803D har så gode egenskaper at du vil sikkert bli fornøyd, men det beste valget er det ikke etter min mening. For meg virker det som om noe sløsing med kapital.

Til 803D ville jeg ha kikket nærmere på Parasound effektrinn. Men for å finne det optimale, gjelder det prøve seg frem med ulike kombinasjoner. Ønsker deg lykke til.
    Hva med denon AVC-A1XVA ? den oppgraderte versjonen.. ville denne fungere ? eller må en ha effekt forsterkere til anlegget likevel... eller kanskje kjøre biamping til B&W 803D fra surround forsterkeren ?
    10x170 watt er det visst
    Noen som vet hvorfor den ikke finnes på HIFI klubben sin hjemmeside ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting her:
    "Steinvik", du er priviligert som får bruke såpass på et anlegg, og da skal du også vite at mange leverandører vil strekke seg langt for å få deg som kunde. Det finnes i dag sikkert 100 ulike merker på markedet her til lands, og om du bare har hørt B&W så er det som å legge en million i en velutstyrt Opel uten å ha prøvd noe som helst annet. Du har en stor jobb å gjøre spesielt med å skaffe deg oversikt over hva som finnes på markedet og hvordan det låter.

Vær også klar over at høyttalerne er det som gjør mest med lyden. På en klar nummer 2 kommer forsterkerne. Jeg utelater med vilje rommet fordi høyttalerens oppgave er å levere til rommet, og så lenge det er fornuftig skal riktig høyttaler låte bra med ikke alt for mye dilldall. Det samme gjelder forsterkerne som har til oppgave å drive høyttalerne best mulig. Feil match her vil med stor sikkerhet få deg til å forkaste den perfekte høyttaler for deg som den reneste søppel du i hvertfall aldri vil ha i hus.

Når det er sagt så er også lanseringen av nye modeller, spesiellt på forsterkersiden innen surround, noe som går i et så høyt tempo at dersom du ikke allerede har rommet du skal ha anlegget i så gjør deg selv følgende store tjeneste:
    Vent så du får en så oppdatert som mulig surroundprosessor/romkorreksjon osv, og vent så du får høyttalere som matcher det faktiske rommet du skal ha. Det er ikke bare størrelse som spiller inn men i stor grad også hvordan de leverer lydbølgene til omgivelsene og hvordan dette samspiller med det aktuelle rommet.

"Gratulerer", (morsomt nick forresten ) jeg forstår du liker 803D, og det har jeg ingen problemer med, men hva annet har du hørt i samme prisklasse? Det er jo ikke ofte man kan få demo på høyttalere i denne prisklassen rundt omkring, og om man får det så er det langt fra hver gang det faktisk låter bra uten at det er enkeltkomponentene sin skyld. Jeg spør av nysjerrighet og ikke i et forsøk på å presse deg opp i et hjørne.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååhååhåhå... Heldiggris!

Hvis jeg hadde hatt så mye penger å bruke på anlegg skulle jeg i alle fall kjøpt et par demobrukte Avantgarde Acoustic Duo fra Lyric Hifi i Torggata! Det er de deiligste høyttalerne jeg har hørt, og så er de ekstremt lettdrevne.

Du må i alle fall ta turen innom Lyric før du bestemmer deg for noe som helst. Ja, Hifiklubben har noen gode produkter, men også noe av det kjedeligste.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-is:
    Er du enig at når han skal primært bygge et hjemmekinoanlegg som skal brukes til film, så er ikke 803D det beste valget? Ser ikke helt hva man skal med diamant diskanter til hjemmekino. Er ikke merker som f.eks Miller & kreisel og Klipsch bedre alternativer da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denon AVC-A1XVA ? den oppgraderte versjonen.. ville denne fungere ? eller må en ha effekt forsterkere til anlegget likevel... eller kanskje kjøre biamping til B&W 803D fra surround forsterkeren ?
    10x170 watt er det visst
    Noen som vet hvorfor den ikke finnes på HIFI klubben sin hjemmeside ?
    Det blir nok for puslete. Da er det bedre å kjøpe en rimeligere receiver sammen med gode effektforsterkere.
    2stk Parasound Halo JC-1 kanskje:
    AVshop.no

Eller McIntosh MC602:
    Hi-fi Center Kjeden

Eller kanskje Midgard Oberon blokker, mye for pengene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Snickers-is:
    Er du enig at når han skal primært bygge et hjemmekinoanlegg som skal brukes til film, så er ikke 803D det beste valget? Ser ikke helt hva man skal med diamant diskanter til hjemmekino. Er ikke merker som f.eks Miller & kreisel og Klipsch bedre alternativer da?
    Jeg er nok mer enig med deg når det gjelder Klipsch enn M&K, men nå skal det også nevnes at et anlegg som låter bra på musikk låter omtrent uten untak bedre på film enn et anlegg som ikke låter bra på musikk. Forskjellen ligger i kapasiteten, men om man bruker sub er jo knapt det noe tema.

Skal man tro reklamekampanjene til Wilson Audio så er diamant i diskantene like nyttig som gullbelagte felger på bilen. De sier det vel omtrent på denne måten: "Det kan være greit å ha et ekslusivt materiale å vise til i markedsføringen dersom man ikke har kommet i mål med det som faktisk gjelder. Vi har i stedet valgt å bruke den diskanten som låter best, og vi har blant annet testet en rekke diskanter med både diamant og berylliums domer som simpelt hen bare ikke når opp."

Ganske store ord de tar i sin munn, men etter å ha hørt både "Focal-Be", "B&W-D" og et par modeller fra Wilson er jeg rede til å gi dem rett i sine påstander.

Forøvrig, når det gjelder effekt, så føler jeg det blir lit feil å legge 70% av hele budsjettet i effektforsterkere. Skal man legge over 80k i forsterkere bør budsjettet være på minst 250-300 000. Dessuten bør man nok lete andre steder enn hos disse to produsentene om man skal ha det beste i denne prisklassen.

Gorm bruker Oberon på 802 og kan sikkert si noe om hvordan han opplever kombinasjonen B&W og Oberon. Jeg vet også om en som har dem på 801 og en som har dem på 803D men jeg husker aldri hvilke nick de bruker på avf.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er jeg enig med deg i at en surroundreceiver nok blir for puslete til å drive disse høyttalerne til fulle.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den grad dette er seriøst så må jeg ihvertfall si at her er fornuften langt ute på viddene!
    Hvis rommet ditt er 20M2 (gutterom hjemme hos mamma?)
    Så er det bare tull å snakke om store gulvstående høyttalere som 803D.
    Du må ha i bakhodet at 803 krever skikkelig elektronikk og ikke minst skikkelig strøm, vi snakker her om effektforsterkere i feil ende av trettitusenkronersskalaen...
    Med andre ord. det blir fort dyrt, mye dyrere enn 140K hvis du skal velge 803D og matchende utstyr.
    Hva med f.eks
    JMlab 1007BE
    JMlab CC1000BE
    JMlab SR1000BE
    Parasound C2 (Fidelity selger sin demo modell for 23K)
    Parasound A52
    Velodyne DD12
    Sony VW50
    Denon 3910
    Når du legger til lerrett, kabler osv så har du brukt opp 140K og samtidig fått et av avforums råeste oppsett.
    Høyttalerene kan selvfølgelig byttes ut med B&W hvis du er mere tent på det merket.
    Vil også anbefale deg å lese litt mer, dra rundt i forskjellige butikker å lytte før du bestemmer deg.

Kim

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet du beskriver vil sikkert være ok for noen, men det matcher jo over hodet ikke trådstarters kriterier.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    Velvel Har visst fremdeles ikke fått svar på hvor stort rom jeg må ha for å kunne bruke B&W 803D
    Jeg har vel 90% bestemt meg for disse... så kom opp med noe hardtslående argumenter for hvorfor jeg ikke skal kjøpe denne Flytter uansett til sommeren så ikke kom opp med noe om hvor stort rom jeg har nå.. jeg kjøper ikke anlegg til der jeg bor nå. Så greit å vite hva som er minimums krav til rommet så kan jeg få ordnet et bosted som tilfredstiller romkravene til 803D

Altså jeg bygger anlegget rundt B&W 803D om noen ikke har fått det banka inn i nøtta si enda
    Jeg har dem i mitt rom som er 3,7 meter bredt og 5,5 meter langt. Fungerer SUPERT (også på film i 2 kanaler) :-)

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •