Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Med et rom på 20 kvmm bør du styre unna B&W 803D og andre store høyttalere. Ellers kaster du penger ut av vinduet. Jeg anbefaler Miller og Kreisel til ditt bruk og be butikken som selger det komme med anbefalinger av elektronikk. Sjekk linken:
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide
    Hvor stort rom må en ha for å kunne bruke B&W 803D?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det viser seg å være for stort, så kan man jo tenke på 805S i stedet..?!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg skjønner ikke helt denne tråden. Du har CV! i dag og skal plutselig bruke 140.000 kroner på et flerkanalsanlegg.

Ja det var det jeg stusset på.

Og i små rom er B&W 803D "bortkastet", hvis en skal ha høyttaler av dette kaliberet så bør den få spille optimalt... Det bare blinker "feil feil feil" i rødt i hodet mitt når jeg tenker på den høyttaleren i små rom...

Men hadde jeg hatt samme pengene hadde jeg visst **** også kjøpt noe så rått

Hvorfor ikke bruke denne i stedet for Denon? VSA-AX10Ai-S Forsterkere & receiver - - Pioneer Produktarkiv Mangler HDMI tror jeg, men skal være det beste av integrerte recievere der ute... Aldri hørt den dessverre... Anser Lyd og Bilde som veldig seriøst og der sier de ingenting annet enn lovord om den... Den har vært ute i markedet i par år nå, så jeg regner med at en ny utgave med HDMI 1.3 støtte o.l. snart er på vei, kanskje vente på den?

Hvordan står det til på bildefronten...? Kanskje fordele noen av pengene så øya dine også koser seg?

XT-serien til rundt 49.000 kr + Pioneer VSA-AX10Ai-S til 38.000 kr. + En eller annen 1080p projektor til 30.000 - 35.000 kr. evt. full-HD Sony LCD TV og bygge HTPC i tillegg med "småpengene" til overs?

Det hadde vært killer :-D Utrolig mye man kan få for den summen...! Og jeg ville ikke bare holdt meg til HiFi-Klubben selv om jeg er fan av B&W og Denon...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Hvis det viser seg å være for stort, så kan man jo tenke på 805S i stedet..?!
    805S finnes vel ikke. 804S syntes jeg ikke spilte høyt nok... 803S har de ikke i butikken så har ikke fått testet dem.
    Likte lyden på 803D men demorommet på hifiklubben er jo stort så det er vel kanskje ikke sammenlignbart... Jeg vil heller kjøpe for stort enn for smått...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Ja det var det jeg stusset på.

Og i små rom er B&W 803D "bortkastet", hvis en skal ha høyttaler av dette kaliberet så bør den få spille optimalt... Det bare blinker "feil feil feil" i rødt i hodet mitt når jeg tenker på den høyttaleren i små rom...

Men hadde jeg hatt samme pengene hadde jeg visst **** også kjøpt noe så rått

Hvorfor ikke bruke denne i stedet for Denon? VSA-AX10Ai-S Forsterkere & receiver - - Pioneer Produktarkiv Mangler HDMI tror jeg, men skal være det beste av integrerte recievere der ute... Aldri hørt den dessverre... Anser Lyd og Bilde som veldig seriøst og der sier de ingenting annet enn lovord om den...

Hvordan står det til på bildefronten...? Kanskje fordele noen av pengene så øya dine også koser seg?

XT-serien til rundt 49.000 kr + Pioneer VSA-AX10Ai-S til 38.000 kr. + En eller annen 1080p projektor til 30.000 - 35.000 kr.?

Det hadde vært killer :-D
    Som tidligere nevnt i tråden så har jeg pioneer plasma tv pdp 507XA (får den inn på onsdag eller torsdag - hadde pdp 506 XDE som ble borte mellom verksted-butikk)

Kjøper ikke anlegg til rommet jeg disponerer idag og regner med at jeg kommer til å flytte innen sommeren. Handler for et fremtidens hjemmekinorom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Som tidligere nevnt i tråden så har jeg pioneer plasma tv pdp 507XA (får den inn på onsdag eller torsdag - hadde pdp 506 XDE som ble borte mellom verksted-butikk)
    Bare jeg som er trøtt da, skumleste over det. Beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805S finnes vel ikke. 804S syntes jeg ikke spilte høyt nok... 803S har de ikke i butikken så har ikke fått testet dem.
    Likte lyden på 803D men demorommet på hifiklubben er jo stort så det er vel kanskje ikke sammenlignbart... Jeg vil heller kjøpe for stort enn for smått...
    805S finnes så absolutt!
    B&W 805S Høyttalere

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom må en ha for å kunne bruke B&W 803D?
    Vet ikke, men 20 kvmm i alt for lite. Skjønner at du drømmer om B&W, men tror ikke det er høyttalermerke du bør kjøpe til ditt bruksområde. Du kan kjøpe noe vesentlig billigere enn B&W 803D som sansynligvis vil fungere bedre til film.

Det heller ikke noe poeng å legge så mye som 140k i et anlegg til så lite rom. Du vil ikke få utnyttet potensiale i anlegget, og med store gulvhøyttalere kan du få mange lyd problemer. Da er det bedre å bruke en del av summen til akustisk behandling av rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du gir indikasjon av at du liker noe som spiller høyt, så er virkelig disse noe å vurdere. Du bør få kunne demo av de på HiFi-Klubben?

Lykke til, ser ut til at du kommer til å storkose deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du gir indikasjon av at du liker noe som spiller høyt, så er virkelig disse noe å vurdere. Du bør få kunne demo av de på HiFi-Klubben?

Lykke til, ser ut til at du kommer til å storkose deg.
    Hvilken høyttaler er dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    805S finnes så absolutt!
    B&W 805S Høyttalere
    Bleh... glemte å sjekke stativ høyttalere :P
    Nei jeg skal HA gulvhøyttalere dermed basta :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken høyttaler er dette ?

B&W XT-4 B&W XT4 Høyttalere

fra XT-serien, som jeg nevnte

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W XT-4 B&W XT4 Høyttalere

fra XT-serien, som jeg nevnte
    Blir du fornærmet om jeg sier at dette syntes jeg var stygt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir du fornærmet om jeg sier at dette syntes jeg var stygt...
    Nei, smaken er som... osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, smaken er som... osv.
    hehe
    Velvel Har visst fremdeles ikke fått svar på hvor stort rom jeg må ha for å kunne bruke B&W 803D
    Jeg har vel 90% bestemt meg for disse... så kom opp med noe hardtslående argumenter for hvorfor jeg ikke skal kjøpe denne Flytter uansett til sommeren så ikke kom opp med noe om hvor stort rom jeg har nå.. jeg kjøper ikke anlegg til der jeg bor nå. Så greit å vite hva som er minimums krav til rommet så kan jeg få ordnet et bosted som tilfredstiller romkravene til 803D

Altså jeg bygger anlegget rundt B&W 803D om noen ikke har fått det banka inn i nøtta si enda

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen....
    Jeg synes rommet trenger ca 30 kvm eller større for å spille optimalt.... men hvis du flytter vil jo det kanskje bli bedre.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følte at jeg bare måtte skrive et innlegg her.
    Som entusiast på både hjemmekino- og stereomarkedet, må jeg bare si følgende:
    803D er ganske sikkert den aller beste høyttaleren jeg har hørt i den prisklassen. Etter å ha lyttet rundt på en lang rekke Hi-Fi-butikker, er det liten tvil hos meg om dette er en drømmehøyttaler av absolutt ypperste klasse. Om du har tenkt til å bruke en såpass betydelig sum på en høyttaler, er 803D kanskje det aller beste du får tak i. Når du i tillegg skriver at du skal flytte, synes jeg det er åpenbart at du burde kjøre på. Den er heller ikke så plasseringsavhengig som enkelte her skal ha det til. Da jeg forsøkte å flytte den nært bakveggen i Hi-Fi Klubbens butikk, påvirket det ikke lydbildet i stor grad, så selv om 20 kvadratmeter er i minste laget, tror jeg faktisk det går bra. Rommets generelle akustikk er mye viktigere.
    HTM2D er en perfekt match, da lydsignaturen er så å si identisk. Ble svært glad i den høyttaleren da jeg hørte den sammen med 803D.
    Nå har jeg ikke hørt på 855, men 825 blåste meg av sted på en utrolig overbevisende måte. Men jeg har en mistanke om at den suben kanskje ikke er så nødvendig i et 20 kvadratmeter stort rom. Skal du flytte, og også flytte anlegget til et større kinorom, så kjør på!

Som noen andre her har påpekt, så er det nok NAD-ene som er flaskehalsen her. De passer nok rett og slett ikke så godt sammen med 803D. Er det NAD du vil ha, så ville jeg nok sett på M25 i stedet, selv om ikke det heller er den ideelle partner hva angår oppløst lyd. Stikk innom Hi-Fi Klubben og hør hva de tror -de kan sikkert komme med et godt forslag.

En venn av meg har 804S, og bruker Denon AVR3806 som forforsterker, kombinert med en Classé-forsterker. Og jeg kan love deg den kombinasjonen spiller ekstremt bra. Derfor tror jeg ikke 4306 er et så dårlig valg som mange her insinuerer... Forforsterkerene i Denon-forsterkerne er ikke til å kimse av!

Men som sagt: Effektforsterkerne er noe du bør se nøyere på -det er mye klang og detaljer å hente i et annet merke/modell en NAD218. Det lover jeg deg.

Alt i alt: Hvis du har drømt om disse høyttalerne, og har midler og lyst til å kjøpe dem, så tror jeg det er galskap å la være...

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg følte at jeg bare måtte skrive et innlegg her.
    Som entusiast på både hjemmekino- og stereomarkedet, må jeg bare si følgende:
    803D er ganske sikkert den aller beste høyttaleren jeg har hørt i den prisklassen. Etter å ha lyttet rundt på en lang rekke Hi-Fi-butikker, er det liten tvil hos meg om dette er en drømmehøyttaler av absolutt ypperste klasse. Om du har tenkt til å bruke en såpass betydelig sum på en høyttaler, er 803D kanskje det aller beste du får tak i. Når du i tillegg skriver at du skal flytte, synes jeg det er åpenbart at du burde kjøre på. Den er heller ikke så plasseringsavhengig som enkelte her skal ha det til. Da jeg forsøkte å flytte den nært bakveggen i Hi-Fi Klubbens butikk, påvirket det ikke lydbildet i stor grad, så selv om 20 kvadratmeter er i minste laget, ttror jeg faktisk det går bra. Rommets generelle akustikk er mye viktigere.
    HTM2D er en perfekt match, da lydsignaturen er så å si identisk. Ble svært glad i den høyttaleren da jeg hørte den sammen med 803D.
    Nå har jeg ikke hørt på 855, men 825 blåste meg av sted på en utrolig overbevisende måte. Men jeg har en mistanke om at den suben kanskje ikke er så nødvendig i et 20 kvadratmeter stort rom. Skal du flytte, så kjør på!

Som noen andre her har påpekt, så er det nok NAD-ene som er flaskehalsen her. De passer nok rett og slett ikke så godt sammen med 803D. Er det NAD du vil ha, så ville jeg nok sett på M25 i stedet, selv om ikke det er den ideelle partner hva angår oppløst lyd. Stikk innom Hi-Fi Klubben og hør hva de tror -de kan sikkert komme med et godt forslag.

En venn av meg har 804S, og bruker Denon AVR3806 som forforsterker, kombinert med en Classé-forsterker. Og jeg kan love deg den kombinasjonen spiller ekstremt bra. Derfor tror jeg ikke 4306 er et så dårlig valg som mange her insinuerer... Forforsterkerene i Denon-forsterkerne er ikke til å kimse av!

Men som sagt: Effektforsterkerne er noe du bør se nøyere på -det er mye klang og detaljer å hente i et annet merke/modell en NAD218. Det lover jeg deg.

Alt i alt: Hvis du har drømt om disse høyttalerne, og har midler og lyst til å kjøpe dem, så tror jeg det er galskap å la være...

Lykke til!
    Takk for innlegget. Ja er klar over at NAD 218 ikke er perfekt match til B&W 803D. Tenker å bruke det til senere og handle ny forsterker/surround forsterker når det blir aktuelt. Midlertidig løsning altså.
    Classe surround forsterker/effektforsterker/dvd spiller er etter min mening ikke verdt prisen...

Men kom gjerne med noen forslag til hva som er bra nok...
    tenkte å la surroundforsterker drive senter høyttaler + bakhøyttaler og ha effekt forsterker til hovedhøyttalerne. sub har sin egen aktive forsterker.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger noen forsterkere som har litt krydder, for til nå savner jeg å ha hørt ett bra 803-oppsett.. Lyden har vært bra men noe kjedelig.
    Har vært hos Tiger og hørt på hans Primaire oppsett tror jeg at det kan bli en fin match:-)
    Dvs. det han hadde..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Man trenger noen forsterkere som har litt krydder, for til nå savner jeg å ha hørt ett bra 803-oppsett.. Lyden har vært bra men noe kjedelig.
    Har vært hos Tiger og hørt på hans Primaire oppsett tror jeg at det kan bli en fin match:-)
    Dvs. det han hadde..
    Primaire oppsett? Forsterker ?

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •