Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Mye å tenke på?

Du tenker kun dyrest og balansert og HDMI 1.3
    Gjør jeg vel IKKE! :twisted:
    Har mine krav spesifikasjoner! Hvorfor kjøpe noe jeg vet kommer til å bli byttet ut ganske fort så snart noe annet mere tilfredstillende dukker opp kjøp selg kjøp selg er jo noe jeg unngår siden jeg ALDRI selger noe, men gir videre til noen i familien når jeg ikke trenger det mere

En kompis låner 'gamle-tvn' brødrene mine har overtatt dvd spillere cd spiller tv videspiller pc +++

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Mye å tenke på?

Du tenker kun dyrest og balansert og HDMI 1.3
    Er jo dette som kalles å drive research

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status idag: Bestilt B&W 802D som ventes medio januar til slutten av januar.
    Etter å ha vurdert flere pre-amp processorer har jeg kommet til en konklusjon der jeg utsetter innkjøp av dette og kjører stereo på høyttalerne med NAD 116 som pre-amp. Tilfredstillende midlertidig løsning da denne har balansert utgang.
    Kommer til å handle denon DV 2930 eller 3930. Har visst fått mye skryt denne, spesielt på bilde delen. Lydmessig vet jeg ikke helt hvor denne havner. Bilde er dog viktigere enn lyd, da surround processor jeg kjøper på et senere tidspunkt kommer til å stå for DA konverteringa. Forhåpentligvis gir dette bra lyd i stereo også... (Noen har vel kanskje synspunkter på dette?)
    Må handle senterhøyttaler og vurderer denne -> B&W HTM2D Senterhøyttaler som jeg tror er bra match mot 802D.
    Blir kanskje litt voldsomt med HTM1D ikke er den like pen heller... og for dyr etter min smak...
    Subwoofer blir nok B&W ASW 855, ASW 825 (12") blir vel kanskje for smått sammen med B&W 802D ? (Dere trenger ikke å nevne SVS' subber.. skal ikke ha kjempe monstre og tror neppe disse spiller bra til musikk)
    Går det foresten å fikse B&W sub til å ta balansert inngang tro ? Modde disse ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Etter å ha vurdert flere pre-amp processorer har jeg kommet til en konklusjon der jeg utsetter innkjøp av dette og kjører stereo på høyttalerne med NAD 116 som pre-amp. Tilfredstillende midlertidig løsning da denne har balansert utgang.
    Kommer til å handle denon DV 2930 eller 3930. Har visst fått mye skryt denne, spesielt på bilde delen. Lydmessig vet jeg ikke helt hvor denne havner. Bilde er dog viktigere enn lyd, da surround processor jeg kjøper på et senere tidspunkt kommer til å stå for DA konverteringa. Forhåpentligvis gir dette bra lyd i stereo også... (Noen har vel kanskje synspunkter på dette?)
    Må handle senterhøyttaler og vurderer denne -> B&W HTM2D Senterhøyttaler som jeg tror er bra match mot 802D.
    Blir kanskje litt voldsomt med HTM1D ikke er den like pen heller... og for dyr etter min smak...
    Subwoofer blir nok B&W ASW 855, ASW 825 (12") blir vel kanskje for smått sammen med B&W 802D ? (Dere trenger ikke å nevne SVS' subber.. skal ikke ha kjempe monstre og tror neppe disse spiller bra til musikk)
    Hadde nok droppet B&W sub iallfall. Kjøp deg heller en SVS PB12pluss/2. Garanterer deg at den er råere enn både ASW 855 og 825. Mye billigere er det jo også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde nok droppet B&W sub iallfall. Kjøp deg heller en SVS PB12pluss/2. Garanterer deg at den er råere enn både ASW 855 og 825. Mye billigere er det jo også.
    Kan du ikke lese!?! :twisted:
    spille råere gjør den kanskje, men hvordan blir disse til musikk ?
    (Hvorfor spør jeg egentlig! skal jo ikke ha SVS, men er jo nysgjerrig hva folk synes om å bruke svs til musikk avspilling)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Hvorfor spør jeg egentlig! skal jo ikke ha SVS, men er jo nysgjerrig hva folk synes om å bruke svs til musikk avspilling)
    Det er en kjent sak at SVS spiller meget bra til musikk. Bare spør Akto, Roko, Flageborg, Anfield, BWA, Dag Johnsen, Labbetuss..the list goes on and on and on..
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Åj så sint. Dro jeg deg i luggen?? Men som AndreWerdenskrieg skriver, så er det mange som bruker SVS til musikk. Har selv en som fungerer meget bra. Meget integrert sub. Passer utmerket til musikk. Har hatt og hørt mange B&W subber, men ingen er bedre enn SVS. Men hva er hensikten med å grave rundt SVS spm når du ikke skal ha en?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

140k+

HEI
    min anbefaling ville vært, marantz SR8001,marantz dv9600/dv7001,
    klipsch rf83+tilhørende senter og 4xrs62 samt et par subwoofere, resten ville jeg brukt på projektor+lerret.ca 100 000 dette da er det 40 000.- igjen til projektor og lerret, kabler får du med på avslaget du får når du kjøper zsåpass dyrt, krev 15-20 % rabatt.

lykke til

mvh
    jostein

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En velodyne DD15 eller DD18 er nok ikke å forakte hvis musikk står i fokus.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne er et godt alternativ. Mye enklere å integrere enn SVS subbene. De er også betydelig mindre. Et annet sub merke du bør vurdere er REL, spesielt hvis du er ute etter en musikalsk sub.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg selv bare positive erfaringer når det kommer til svs og musikk.. har da bare hørt pb 10 nsd og pb 12/2+(hos akto) Og jeg kan ikke si annet at jeg synes de er veldig gode til musikk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å få til SVS fra 100Hz og ned, men fra 40 og ned kan det funke bra, og funker det bra så funker det bra på musikk.

Men det er mange SVS-oppsett som låter bæsj.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig her. SVSen er veldig bra når den først er integert, men det er vanskelig å få til. Selv slet jeg lenge med min 12 plus/2 før jeg ga opp og lar den spille kun på film. Derimot har jeg hørt 12 plus hjemme hos Marantz, og denne spilte utrolig bra på musikk. Det samme med 2 stk PB10 hjemme hos pnerbye.
    Har man bare tolmodighet nok (noe jeg dessverre ikke har) spiller svs veldig bra.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Stenvik har råd til å få SVS patruljen på besøk til og eventuelt å få SVS subber integrert. Det er vel dessuten 45 dagers angrefrist på SVS.

B&W subber er nok et trygt valg, men ville tro at Velodyne er enda enklere å integrere. Spørsmålet er om Velodyne flytter nok luft og evner å følge de andre høyttalerne bra nok. Tror man skal noe rimelig heftig til å følge 802D eller 800D. Kanskje man må opp i en helt annen prisklasse her?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar dette videre i din tråd Stenvik; tenker da på innlegget ditt i den andre 802D/803D tråden der du kommer inn på sub'er: uten å ha testet eller hørt noe lignende så tror jeg at 2 stk. DD15 i front samt 2 stk. PB12-Plus/2 bak i kinoen ville gitt deg trøkket i front som du ikke får fra 802D samt den dypeste bassen som SVS'ene gir deg. Kan vanskelig tenke meg noe mer heftig enn dette! :-D
    PS! Håper du bor i rimelig nærhet til Oslo så det blir mulig å høre/se anlegget ditt når det står ferdig...:-D er sikker på det er flere forum'ere som er interessert i det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Tar dette videre i din tråd Stenvik; tenker da på innlegget ditt i den andre 802D/803D tråden der du kommer inn på sub'er: uten å ha testet eller hørt noe lignende så tror jeg at 2 stk. DD15 i front samt 2 stk. PB12-Plus/2 bak i kinoen ville gitt deg trøkket i front som du ikke får fra 802D samt den dypeste bassen som SVS'ene gir deg. Kan vanskelig tenke meg noe mer heftig enn dette! :-D
    PS! Håper du bor i rimelig nærhet til Oslo så det blir mulig å høre/se anlegget ditt når det står ferdig...:-D er sikker på det er flere forum'ere som er interessert i det!
    Vi får se hva fremtiden bringer. Bygge hus eller kjøpe ny leilighet. Det som er sikkert er at jeg ikke skal ha hastverk med å kjøpe inn komponentene til anlegget.
    Fikk meg DENON DVD-3930 her om dagen. Sålangt fornøyd
    Sub er det vanskeligste valget her ved siden av surroundsound processor... regner med at nå når jeg har handlet denon dvd spiller så er jeg nødt til å kjøpe surround receiver fre denon som har denon link vel for å kunne bruke super audio cd, sacd... ?

Er det virkelig nødvendig med 2-4 subwoofere ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut med 802D+855. Men test Velodyne DD15 også. Når jeg handlet min BW ASW850, så syns jeg DD15 var noen hakk bedre, men jeg fikk en veldig god pris på 850'en at jeg "måtte" bare slå til på den. Bare som et tips . ASW855 har jeg ikke hørt, men ryktet har det på seg at forskjellene ifra 850 -> 855 er ikke så alt for store (Selv om elementet er relativt forbedra).

Gled deg til go lyd, men med NAD 116 som pre etc, så blir det nok ikke noe spessielt suksess. 802D låter skikkelig dritt på "feil" elektronikk.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    140000 holder nok ikke særlig lenge i denne sammenhengen...

Kanskje vanlig stereo er veien å gå?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på 803D og 802D i dag. Dæven, 803D lår direkte dårlig. Det skyldes nok rommet, enormt med romressonanse. Var egentlig umulig å få noe inntrykk av 803D, for her var det rommet og ikke høyttalerne man lyttet til. Forteller meg hvor viktig rommet er. 802D sammen med Classé i et noelunde åpent lokalet låt meget bra, men det var ikke noe hakeslepp. Det låt litt tørt og klinisk. Kanskje det var elektronikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er jævlig nøytrale og kjedelige høyttalere hvis de ikke får riktig elektronikk. Men med riktig eletronikk blir det gull.

Har selv B&W N804 og det beste jeg har prøvd av forforsterker/surround pre er Parasound Halo utstyr. De er match made in heaven med B&W Nautilus. Ville kjørt noen digitale blokker til effekt.

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •