Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 331
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Lurer på hva du egentlig trenger HDMI 1.3 til. Har ikke følgt med så veldig mye i debatten om HDMI 1.3, men slik jeg forstår det er det tvilsomt om man får utnyttet det på lang tid. Det er ingen skjermer på markedet som støttet det eller har bruk for det nå(ikke nok farger), og det skal være tvilsomt om HD DVD/Blue Ray vil kunne utnytte det.
    Så kanskje like greit å for Parasound prosessoren?
    Hifisentralen - Halo Parasound C1 Multi Surrond prosessor High end
    Det viktigste i hdmi 1.3 standarden er jo selvsagt større båndbredde. Ikke så viktig for dagens utstyr nei. Etter det jeg forstår så skal en med hdmi 1.3 standarden være garantert at bilde og lyd blir synkronisert, noe som sikkert nok krever ny tv da de forskjellige tv'ene varierer noe i omdannelse av signal til bilde på panelet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har nok rett. BW-gruppen heter visst Clarity og har:

BW
    Rotel
    Classe
    og I-command

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg tror ikke B&W er en del av Harmangroup.
    Harmangroup består av:
    -Mark Levinson
    -Revel
    -Harman Kardon
    -Lexicon
    -Infinity
    -JBL
    og endel andre "små" merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

electrocompaniet ec 4.9

hmm lest litt om EC 4.9. det er visst ikke surround processor i denne om jeg har forstått det riktig.. så en trenger dvd spiller med bra lyd del og surround processor for å koble opp til EC 4.9 da... siden det er kort avstand mellom EC 4.9 og dvd spiller trenger en kanskje ikke balanserte kabler her, men balansert kabel fra EC 4.9 til monoblokker. Har EC 4.9 saccd tro ? mange som visstnok snakker varmt om dette i form av stereo spilling/musikk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fidelity

Kjøp siste nr. av Fidelity og les om ec 4.9, tilhørende DVD spiller og effekt forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Kjøp siste nr. av Fidelity og les om ec 4.9, tilhørende DVD spiller og effekt forsterker.
    Hvordan blir dette når en har planlagt å bruke midgard oberon 6.1 blokker?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er å kjøpe en god forforsterker med helst prosessor inngang (home theater bypass) som du bruker sammen med Oberon blokkene. Så kan du kjøpe en "rimeligere" surround receiver å koble forforsterkeren til pre-out.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er å kjøpe en god forforsterker med helst prosessor inngang (home theater bypass) som du bruker sammen med Oberon blokkene. Så kan du kjøpe en "rimeligere" surround receiver å koble forforsterkeren til pre-out.
    skjønte ikke helt hva du mente her jeg...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    skjønte ikke helt hva du mente her jeg...
    Det er en løsning hvor forforsterker og monoblokkene brukes alene til musikk. Og til surround fungerer monoblokkene som effektrinn. Dersom du er på jakt etter en balansert surround prosessor med HDMI 1.3 er det egentlig ikke noe å bry seg om.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bomholt: Har du noen eksempler på forskjellige recievere som har denne funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bomholt mener er at man kobler L - R preout fra receiver til hjemmekino inngang på forforsterker / integrert forsterker. Dette begynner å bli en vanlig funksjon på nye stereo forsterkere. Har selv brukt den funksjonen i min egen hjemmekino.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke receiverne som har denne funksjonen, men forforsterkerne.

Praktisk eksempel:
    Fra kilde til receiver kobler du digitalt.
    Fra kilde til 2-kanals pre kobler du analogt.
    Fra receiver pre out til 2-kanals pre kobler du analogt.
    Effekttrinn kobles på pre out på 2kanals pre.

Når du kjører stereo går signalet kun gjennom 2-kanals pre via DAC i kilde og rett ut på effekttrinnene via volumen i 2-kanals pre.

Når du kjører hjemmekino går signalet gjennom receiver og DAC her, videre til spesialinngang (prosessorinngang) på 2-kanals pre. Denne inngangen har fast voluminnstilling, derfor brukes volumkontrollen i receiveren og ikke i 2-kanals pre. Signalet går videre til effekttrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Praktisk eksempel:

Når du kjører stereo går signalet kun gjennom 2-kanals pre via DAC i kilde og rett ut på effekttrinnene via volumen i 2-kanals pre.

Når du kjører hjemmekino går signalet gjennom receiver og DAC her, videre til spesialinngang (prosessorinngang) på 2-kanals pre. Denne inngangen har fast voluminnstilling, derfor brukes volumkontrollen i receiveren og ikke i 2-kanals pre. Signalet går videre til effekttrinn.
    Hvor finner vi disse 2 kanals pre med prosessor inngang ?
    Vet at det finnes pre-out på forforsterkere noen med og uten volumregulering...
    men egen prosessor inngang har jeg ikke sett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng i å gå for en slik løsning om en kjøper seg fullbalansert surround processor ? (med saccd)

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Praktisk eksempel:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Er det noe poeng i å gå for en slik løsning om en kjøper seg fullbalansert surround processor ? (med saccd)
    Det kan jeg aldri tenke meg. Kjøper du en fullbalansert surround prosessor, vil den sansynligvis holde så høy kvalitet at du må opp i en høy sum for å få en forforsterker som er bedre enn den. Poenget med en slik løsning jeg nevnte, er at man kan kjøpe en rimeligere surround receiver og spare penger der. Tenkte på det da EC sin forforsterker ble nevnt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg aldri tenke meg. Kjøper du en fullbalansert surround prosessor, vil den sansynligvis holde så høy kvalitet at du må opp i en høy sum for å få en forforsterker som er bedre enn den. Poenget med en slik løsning jeg nevnte, er at man kan kjøpe en rimeligere surround receiver og spare penger der. Tenkte på det da EC sin forforsterker ble nevnt.
    Har hørt om at det finnes noen forforsterkere som ikke kjører ekte balansert inn/ut.. hvordan kan en se/sjekke dette ?
    Mener å ha lest på en testside om en forforsterk som hadde høyere signal/støy på balansert enn vanlig rca

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound Halo C2

Har fått tilbud om en brukt Halo C2 til 25 høvdinger..
    Litt dyrt for en processor som snart har gått ut på dato eller er det verdt prisen ?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nesten høre den i ditt eget oppsett for å danne deg mening om det. Den får vakker omtale rundt forbi - men om det er det samme som at det er karma hos deg er en annen sak. Kun du avgjør det.....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg leser, tror jeg det er et godt kjøp. Beste er selvfølgelig å teste det selv hvis det er mulig. Eventuelt kan du selge igjen etterpå dersom du ikke blir fornøyd. Her er en test hvor den faktisk er testet på B&W høyttalere:
    audiophile.no
    audiophile.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg leser, tror jeg det er et godt kjøp. Beste er selvfølgelig å teste det selv hvis det er mulig. Eventuelt kan du selge igjen etterpå dersom du ikke blir fornøyd. Her er en test hvor den faktisk er testet på B&W høyttalere:
    audiophile.no
    audiophile.no
    Angående parasound HALO surround processorene.. disse er ikke ekte fullbalanserte preamplifier... som jeg forstår det så har den riktignok balansert inngang (kanskje fullbalansert om en kjører stereo/bypass?) og balanserte utganger. Om en kjører digitalt fra kilde til preamp har det vel kanskje ikke så mye å si om preamp er semi balansert?
    Sies at parasound surround processorene har dårligere signal/støyforhold på balansert utgang enn på rca utgangene (singe ended).. Mye å tenke på gitt

Kikket på Arcam AVP700 pre-amp processor. Har balansert inn/utganger + hdmi. Det teite her er at avp700 ikkre henter ut digitalt audio signal fra hdmi. Om jeg har forstått bruksanvisningen riktig så er det kun hdmi switch... noe så teit! Et poeng er jo å redusere spaghetti suppa bak anlegget :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye å tenke på?