Vurderer surround/anlegg til 140k - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 331
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    men som sagt er det lite annet å velge i når det kommer til funksjonalitet.

Det tenkte jeg ikke på.

Kanskje det bare er mitt sære oppsett som tjener mye på bedre kilde.

Men hva vet vel jeg.

*Går og setter på en plate jeg. God Jul!

Newcomer E.S.P sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare drømmer?

Ikke for å ødelegge moroa her, men er dette "prosjektet" bare drømmer eller er det virkelig noe Stenvik har planer om å realisere?? Mulig at jeg bare er litt sjalu, men synes ikke alt henger helt sammen..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fått Parasound på "hjerner" og "hjertet" ja . Skjønner deg godt, HALO serien tok meg egentlig skikkelig på senga, de foregående seriene har liksom mangla litt.

802D er manges våte drøm, mye pga utseende. til 100k finnes det så usedvanelig mye snadder, også ting som er rimeligere . Du har jo et kjempe godt par selv .
    Parasound er nok ikke den beste løsningen til alt, men gjør en god jobb for en overkommelig pris. Da jeg hadde Chapter Audio hjemme til test syntes jeg denne ga en større WOW-opplevelse, men da også til en tredobbel pris dessverre.
    Førstevalget mitt var egentlig 802, men da disse krever enormt mye mer støm enn usherene og kona ikke var helt fortrolig med utseende endte det på 8871. Ikke noe dårlig valg det heller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan simpelt hen være at den opplevde forskjellen mellom Chapter og Parasound ligger i harmonisk forvrengning. Jeg har ikke funnet noe på Chapter, men Stereophile har jo målt på JC1, og det var ikke småtteri:

50 Hz er grunntonen, mens 100Hz er 2. harmonisk, 150Hz er 3. harmonisk osv. Målingen er gjort med 2/3 av maks effekt.

Det er ganske vanlig at ingen av forvrengningskomponentene er over -80dB, og de over 3. harmonisk er sjelden over -90dB.

Om man ser her:

så ser man at i området 5-10W har den et bunn-nivå med forvrengning, mens over dette stiger forvrengningen kraftig.

Jeg mener bestemt Chapteren skal måle betraktelig bedre enn dette.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det tenkte jeg ikke på.

Kanskje det bare er mitt sære oppsett som tjener mye på bedre kilde.

Men hva vet vel jeg.

*Går og setter på en plate jeg. God Jul!
    Det kan være en bestemt frekvens som sammenfaller på en dårlig måte med den ene kilden og på en god med den andre. En 100% nøytral kilde finnes jo heller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.S.P
    Ikke for å ødelegge moroa her, men er dette "prosjektet" bare drømmer eller er det virkelig noe Stenvik har planer om å realisere?? Mulig at jeg bare er litt sjalu, men synes ikke alt henger helt sammen..
    Var innom hifi klubben sist tirsdag med tanke på å bestille B&W 802D, men desverre var det tomt på hovedlageret i danmark og ventes visst ikke inn før uti januar en gang. Tenker jeg bestiller når jeg vet det er på lager. Usikker på hvilken farge jeg skal velge på høyttalerne... Står mellom cherry og kirsebær...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det kan være en bestemt frekvens som sammenfaller på en dårlig måte med den ene kilden og på en god med den andre. En 100% nøytral kilde finnes jo heller ikke.
    Hmm... blir ikke kilden nøytral om lyden blir overført digitalt fra cd/dvd spiller til surround processor eller ekstern DAC ?
    Hørt om noen gærninger som har laget DAC enhet.. jo flere dac'er i paralell jo mindre feil blir det på lyden... laser slipte dac'er fra burr brown er jo ganske heftige og koster deretter. (Brukte burr brown på hovedprosjekt oppgaven - kjørte 8 stk dac 4 på hver kanal balansert...)
    Hovedregelen er vel den at den enheten som har beste dac'ene skal stå for konvertering av digital lyd til analog er det vel...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.S.P

+1 Syns dette lukter litt... hmm skal ikke si noe, i tilfelle stenvik overrasker oss med bilder fra rommet sitt...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Var innom hifi klubben sist tirsdag med tanke på å bestille B&W 802D, men desverre var det tomt på hovedlageret i danmark og ventes visst ikke inn før uti januar en gang. Tenker jeg bestiller når jeg vet det er på lager. Usikker på hvilken farge jeg skal velge på høyttalerne... Står mellom cherry og kirsebær...
    ...og forskjellen mellom disse er...:?: ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    +1 Syns dette lukter litt... hmm skal ikke si noe, i tilfelle stenvik overrasker oss med bilder fra rommet sitt...
    Har da hele tiden skrevet at jeg planlegger å handle i februar/mars! Ser ut som jeg handler høyttalerne før den tid da jeg er overbevist om at jeg skal ha B&W 802D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Bare å legge ut bilder når du får den da.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på hvilken farge jeg skal velge på høyttalerne... Står mellom cherry og kirsebær...
    Dette får meg også til å lure: Cherry eller kirsebær...
    Driver du gjøn med oss stenvik?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dette får meg også til å lure: Cherry eller kirsebær...
    Driver du gjøn med oss stenvik?
    Neida, må bare bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha på B&W 802D før jeg endelig får bestilt dem (det vil si når de er på hovedlageret i danmark) er jo tre farger cherry kirsebær eller black ash

Edit: cherry = kirsebær, rosenot = rosentre , oversatt til rød kirsebær tre ifølge hifiklubben (feil?), og black ash. Takker bomholt for korrigering

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du egentlig, Stenvik? Ser for meg at 802D må ha nokså öppna landskap for å få nok luft, stemmer ikke det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvor stort rom har du egentlig, Stenvik? Ser for meg at 802D må ha nokså öppna landskap for å få nok luft, stemmer ikke det?
    Gorm har 802D i 17 kvm stort rom...

Rommet mitt er på i underkant av 20 kvm og det er 3 meter fra gulv til tak..

Uansett hva dere sier/kommenterer så skal jeg kjøpe meg B&W 802D dermed basta!
    Og jeg er født sta! Det som er mere interessant er jo hva jeg skal pare høyttalerne med... Har Midgard Oberon 6.1 blokkene og skal muligens kjøpe 3 blokker til biampe på 802D og en blokk til senterhøyttaler som blir HTM1 eller 2

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, må bare bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha på B&W 802D før jeg endelig får bestilt dem (det vil si når de er på hovedlageret i danmark) er jo tre farger cherry kirsebær eller black ash
    Cherry er det engelske ordet for kirsebær.
    802D finnes i sort, kirsebær (cherry :-D ) og rosentre.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i følge hifiklubben finnes den i Kirsebær og Rød kirsebær! kanskje det er dette han tenker på ???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    i følge hifiklubben finnes den i Kirsebær og Rød kirsebær! kanskje det er dette han tenker på ???
    Stemmer nok det ja! Beklager visste ikke at cherry var kirsebær antok at rosenut = kirsebær tre.... ikke rart en blir forvirret..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Cherry er det engelske ordet for kirsebær.
    802D finnes i sort, kirsebær (cherry :-D ) og rosentre.
    Har nok ikke mastergrad i engelsk jeg altså :roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... blir ikke kilden nøytral om lyden blir overført digitalt fra cd/dvd spiller til surround processor eller ekstern DAC ?
    Hørt om noen gærninger som har laget DAC enhet.. jo flere dac'er i paralell jo mindre feil blir det på lyden... laser slipte dac'er fra burr brown er jo ganske heftige og koster deretter. (Brukte burr brown på hovedprosjekt oppgaven - kjørte 8 stk dac 4 på hver kanal balansert...)
    Hovedregelen er vel den at den enheten som har beste dac'ene skal stå for konvertering av digital lyd til analog er det vel...
    Ja, vi snakker vel om flere kroner pr DAC er jeg redd. Det er jo ikke akkurat småpenger med tanke på hva en motstand koster.

Drivverket vil ha noe å si for jittermengden, men det avhenger også av kvaliteten på reclocking i DAC-en.

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •