Helicon 400 rosewood blir piano gloss black

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 99
    Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helicon 400 rosewood blir piano gloss black

Da var jeg i gang med demontering for å lakke mine Helicon 400. De er nå i rosewood finish, men skal bli blank svart (piano gloss finish).
    Så her poster jeg noen bilder av hele prosessen etter hvert. Så nå er det bare å spørre å grave om alt, og kom gjerne med komentarer om både godt og vondt !!! Regner med noe river seg i håret over mitt prosjekt, men sjitt la gå !!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det non bilder av demonteringen.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt lei meg når jeg så bildene, men trøster meg med at jeg vet resultatet blir bra :wink: Stå på!

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir griselekkert Med dine lakk kunskaper må jo dette bli bedre en orginalt.
    Gleder meg til å se sluttresultatet.Du har jo kommet godt i gang allerede ser jeg.Stå på:-D

Kansje du tar på og lakkerer mine M65 ogå i samme farge.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette, blir dette meget bra og finnishen blir like bra som det er orginalt så tror jeg att du kan få igjen en del kroner i steden for å tape når du skal selge.

Hva gjør du av forarbeid med lakk og farge ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beemer, ja jeg kan alltids lakke dine også. Mot et lite honorar seflvfølgelig

Forarbeid før lakk. Det blir vel så jeg pusser de ned med 600 på rondell maskin, for så å ha på et par tre lag med klarlakk. Deretter blir dett tørket og pusset ned med 600 på rondell igjen. Så legger jeg på svart farge i bunn, deretter blir det tre til fire strøk klarlakk. Så tørker jeg dette og pusser ned igjen og legger så på tre strøk klarlakk igjen. Da skulle de skinne som bare f....
    Legger ut bilder av prosessen under veis også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Beemer, ja jeg kan alltids lakke dine også. Mot et lite honorar seflvfølgelig

Forarbeid før lakk. Det blir vel så jeg pusser de ned med 600 på rondell maskin, for så å ha på et par tre lag med klarlakk. Deretter blir dett tørket og pusset ned med 600 på rondell igjen. Så legger jeg på svart farge i bunn, deretter blir det tre til fire strøk klarlakk. Så tørker jeg dette og pusser ned igjen og legger så på tre strøk klarlakk igjen. Da skulle de skinne som bare f....
    Legger ut bilder av prosessen under veis også.

Du har PM

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult prosjekt. Morsomt å se innsiden av H400 da jeg har hatt slike selv. Finishen er jo knall på de originalt, så gleder meg til å se hvordan dine blir. Tviler ikke på at det blir bra, og blir det det i sort blir de mildt sagt originale. Følger med i spenning.

Edit: Så bilde av beemeren du har lakkert. Silket litt på den på rudskogen, så nå tviler jeg ikke på at det blir bra, jeg vet

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har du bestemt deg for å lakkere helicon Du var jo veldig i tvil på om du skulle gjøre det !!!

Ser ut som det gikk greit å demontere di...

Gleder meg til å få se hvordan resultat blir.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lakkeringsjobb på BMW,men fy flate for en harry bil !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Er personlig BMW-fan så det holder (hvis de er standard), og, ja, det er ÈN harry bil du har der ja... Men utrolig bra jobb med lakkering.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir det gøy å se resultatet av. Må bli en stilig finish på disse høyttalerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At du tør

Dette må da vel bare bli bra. venter spennt på flere bilder for og se resultatet..

Stå på..

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt!
    Nå har jeg aldri hatt Helicon, men jeg ante ikke at det var mulig å løsne frontpanelene på dem. Var de ikke limt?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også som Kid antyder, litt lei meg når jeg leste at du ville bytte ut den meget flotte rosewood finishen med sort piano gloss finish, men etter å ha sett bildene av den lakkerings jobben på BMWen, ser det for meg ut til at Daliene er i trygge hender.

Ellers så stusset jeg litt på at du angir pussing med 600 papir og rondell. Ville trodd at pianolakk grunn arbeid ville generellt ha godt av litt finere papir, og kanskje med mer "human touch" der man på treverk ikke har en hardere metall flate som stopper noe av dybden man pusser på fremspring og runde kanter når man bruker rondell på bil karosseri osv.

Ser frem til mange nye bilder av grunnarbeid og lakkerings prosessen, og kanskje kan dette bli en tråd som viser fremgangs måten og hvordan man får det best resultat pianolakk, en gang for alle.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Harry??? da tror jeg du har misforstått en del kan jo ikke kalle den perlen for en Harry bil
    Selv om jeg personlig liker mest mulig orginal Bmw (noe styling ja men orginal styling) så er jo denne bare lækker å slett ikke harry.
    Hva kaller du en bil som har fullt av wonderbaum, terninger dinglende fra speil, mye plastikk med div lys i montert inne i bilen.Det mener jeg er Harry.
    Kan jo ikke kalle en utstillings bil for harry

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beemer har et veldgi bra poeng angående HARRY !!!!

freddie, Frontplatene var litt limt, men det var lett å få løst. I tilleg satt det små stifter langs kanten der elementene er festet. Har hørt at noen Helicon har hatt problemer med at front platen har sprukket, da vet dere som har det at den lett kan byttes :-D

ask4me2, du stusser på pussing med 600 på rondell, om jeg hadde pusset for hand med vann hadde jeg nokk brukt 1000 eller 1200. Så med rondell kan du bruke litt grovere pappir. Og siden det er bra med klarlakk på de fra før slipper jeg tenke særlig på etter synkninger i treet. Hadde de vært uten lakk måtte jeg hatt på tre fire strøk med slipe grunning for å fått noe mere stabilt å lakt lakken på. Å siden jeg skal mellom slipe klarlakken så blir det veldig slett og fint sluttresultat.

Jeg holder på å pusse de nå så det blir lakk på i løpet av dagen, menn får desverre ikke lakt ut bilder før i kveld når jeg kommer hjem.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ble også som Kid antyder, litt lei meg når jeg leste at du ville bytte ut den meget flotte rosewood finishen med sort piano gloss finish, men etter å ha sett bildene av den lakkerings jobben på BMWen, ser det for meg ut til at Daliene er i trygge hender.

Ellers så stusset jeg litt på at du angir pussing med 600 papir og rondell. Ville trodd at pianolakk grunn arbeid ville generellt ha godt av litt finere papir, og kanskje med mer "human touch" der man på treverk ikke har en hardere metall flate som stopper noe av dybden man pusser på fremspring og runde kanter når man bruker rondell på bil karosseri osv.

Ser frem til mange nye bilder av grunnarbeid og lakkerings prosessen, og kanskje kan dette bli en tråd som viser fremgangs måten og hvordan man får det best resultat pianolakk, en gang for alle.
    Enig med deg i dette, er bare amatør i forhold til Leikis, men 600 på rondel tar ganske mye, sist jeg ville ha mye glans i finishen våtslipete jeg med 2000 før siste finish, men det er mulig jeg måtte dette fordi jeg ikke er bra nok med sprøyta. blir spendende og se resultatet, det blir sikkert meget bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pussing, vist du ikke bruker grovt nokk papir ivertfall til å bvegynne med. Blir det vanskelig å få vekk den strukturen som blir i lakken, det kan fort bli ujevnt og se litt rart ut, shimmer som jeg kaller det. Men man kan gjerne pusse med finere etterpå da, til mellomsliping av kun klarlakk blir det vel så jeg bruker 800 på rondell.

Første runde i lakkboksen blir om en time eller to.
    Allt skal bli ferdig før jeg drar hjem i kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0