Helicon 400 rosewood blir piano gloss black - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    heftig flagg som hang i bakgrunnen på d ene bildet :P

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    heftig flagg som hang i bakgrunnen på d ene bildet :P

Hmmm, var litt uheldig med det bilde :-D Det er jo noe CV i den BMW caben jeg har lakka, var vel i den forbindelse at det flaget kom opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser dere et bilde av hvordan jeg fikk de med meg hel hjem, lakken var veldig fersk så jeg måtte være velig forsiktig for ikke ordne finger merker og andre skader.

Resten av bildene av ferdig monterte og oppstilte høytalere ser dere på min HIFI, slik at dere også må legge igjen en bra score

PS AUDIO eff amp er også lakket i Piano Gloss Black, da denne var i sølv før.

Link

AVforum.no - Leikis's HiFi

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg ser på de bildene så ser jo resultatet rålekkert ut! Gleder meg til å få se alt skrudd sammen igjen!

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OjOj..se på Leikis`min HiFi, ferdig sammensatt..NYDELIG!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veldig bra ut, gratulerer med bra gjennomført prosjekt. Du burde nesten sende noen bilder ned til Fabrikken, slik att de ser hvor bra dette kan bli. Kansje de lager noen nye jubileumsmodeller

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg likte bedre den gamle finishen,så ble jo dette også lekkert !

Gratulerer med "nytt" oppsett !

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Den nye finishen passet mye bedre inn i stua di synes jeg.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HOLY SH**! Det var noe av det lekreste jeg har sett på lenge!

Fler bilder!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum.no - Leikis's HiFi

Der finner dere siste bildene !!!

Da har jeg sendt bilder til Dali i Danmark, så får vi se hva de sier om de. Jeg kommer til å rapportere dette her !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt mye bedre med sort pianolakk. Passet veldig dårlig med original farge i din stue synes jeg. Det gjelder vel forøvrig de fleste stuer. Slik de er nå er det rett og slett noen av de lekreste høyttalerne jeg har sett

Hadde kjøpt Dali 400W uten tvil, om de fantes i denne fargen. Får håpe neste modellserie kommer i high gloss black.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett i et engelsk blad at Dali har produsert et par Helicon 800(tror det var 800 det var) i sort pianolakk til en konkurranse!! Dette var ifølge de en meget vanskelig farge å lage disse i, og en meget dyr prosess - men etter å ha sett denne tråden begynner jeg å lure litt... Sinnsykt bra resultat, og morsomt å se folk som forsøker(og klarer) slike prosjekter!!

Grattis med "nye" høyttalere - disse får du nok mye penger igjen for!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble veldig pene. Nå er det bare å gi Panasonicen et par strøk, så er du vel ferdig

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble "livredd" da jeg leste planene dine, men da visste jeg jo ikke at du faktisk kan dette med lakkering. Jeg vil ikke anbefale andre å ta på seg samme jobb, med mindre de altså har peiling. Da lønner det seg nok å sette det bort.
    Jeg prøvde nemlig å lakkere om et høyttalerpar fra vanlig behandlet trefiner til svart lakk en gang, og det ble mildt sagt ikke vellykket...

-Men dette ble jo griselekkert. Så gratulerer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de kom mer til sin rett i sort i de omgivelser de skal benyttes, men synes også det var litt trist å lakke over det nydelige originale tre arbeidet der det er gjort mye fra fabrikken for å matche treverk og ta vare på spillet i treveket osv..

For å være (alt for) veldig pirkete, så synes jeg den overflate behandlingen du kom opp med egentlig ikke helt kan kalles piano lakk. Det jeg forbinder med piano lakk er en glass aktig helt jevn speil overflate uten den typiske bil lakk strukturen, og det krever mye mer tørke tid og pusse arbeid mellom hvert lag osv for å få en helt glass aktig overflaten man kan se på enkelte flygler osv. Tror det er dette Dali også legger i begrepet Piano lakk og økte utgifter, men de finner kanskje frem til en måte å spare på ekstra utgifter til tre arbeidet og heller prioriterer sort piano gloss.

Ikke missforstå Leikis, synes resultatet ble meget bra som alle andre i denne tråden, og det var kanskje bare meg som stenkte litt feil fra starten.:?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Usher i pianolakk er heller ikke helt "glassaktige", men de ser bra ut likevel...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes de kom mer til sin rett i sort i de omgivelser de skal benyttes, men synes også det var litt trist å lakke over det nydelige originale tre arbeidet der det er gjort mye fra fabrikken for å matche treverk og ta vare på spillet i treveket osv..

For å være (alt for) veldig pirkete, så synes jeg den overflate behandlingen du kom opp med egentlig ikke helt kan kalles piano lakk. Det jeg forbinder med piano lakk er en glass aktig helt jevn speil overflate uten den typiske bil lakk strukturen, og det krever mye mer tørke tid og pusse arbeid mellom hvert lag osv for å få en helt glass aktig overflaten man kan se på enkelte flygler osv. Tror det er dette Dali også legger i begrepet Piano lakk og økte utgifter, men de finner kanskje frem til en måte å spare på ekstra utgifter til tre arbeidet og heller prioriterer sort piano gloss.

Ikke missforstå Leikis, synes resultatet ble meget bra som alle andre i denne tråden, og det var kanskje bare meg som stenkte litt feil fra starten.:?

Heisan.
    Jeg skjønner hva du mener med Piano lakk, så egentlig kalte jeg vel tråden for Piano Gloss Black på grunn av at å kalle de blank svart som de egentlig er ville vel kanskje ikke responsen bli like stor. Jeg hadde nokk fått de Piano Blanke om jeg hadde pussa de ned et par runder til med et par dagers tørking i mellom. Men jeg kan jo ikke være uten Helicon lyden i stua så lenge
    Og jeg vil få den glass aktige over flaten om jeg pusser de ned med 1500 vannsliping, for så å pusse med 3000, deretter kann jeg polere de blanke igjen. Masse jobb !!!! Det kan jeg vurdere når jeg får et par Euphonia MS4 i hus

Men ellers takker jeg for for masse skryt, og veldig morro at så mange likte mitt lille prosjekt.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt! Nå satte du griller i hodet på meg når jeg så resultatet på disse. Jeg kjøpte H400 en gang i tiden med sort baffel fordi jeg absolutt ville ha de i sort. Nå har jeg hele serien med senter- og bakhøyttalere, men DETTE så fristende ut, selvom det vel koster noen kroner å få ordnet det...........

Skal bli spennende å høre åssen responsen er fra dali! Kan ikke skjønne at black gloss skulle koste noe mer enn rød kirsebær i ekte trefiner...Det idelle hadde vært å bygget hele høyttaleren i MDF med sort pianolakk for å utelukke fare for sprekkdannelser..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet er flott! Men jeg skjønner ikke hvorfor noen vil ha et par med Helicon som ser ut som den nye serien til Dynavoice... Pass deg så de ikke saksøker Bare tuller. Kos deg med noe unikt!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ser veldig bra ut Leikis :-D

Har noen sp:
    Hvorfor valgte du ensfarvede sorte? Noen utvalgte sølvstriper a la BMW'en eller noe annet ville jo gitt dem enda mer personlig preg. Men kan skjønne at en ønsker nøytrale også.

Har selv behov for å skifte farve på mine høytalere. De er eik med tynt lag klarlakk. De skal stå i en kino og rett ved lerret so jeg vil ha så matt finnish som mulig. Hadde tenkt å bruke sort matt vannbasert maling og bruke skumgummirulle. Hva tror du om det?
    Vet at en noen bruker filt som nok er det beste. Men liker ikke helt tanken på den finnishen:???:
    Et lite tips her, min erfaring er at oljebasert maling flyter ut mye bedre en vannbasert, malte akurat en skyvedørsgaredrobe og begynte med vannbasert maling og skummgumirulle, men måtte slipte ner dette og brukte Lady oljemaling da ble resultatet mye bedre.

Leikis høytalerne ser flotte ut og svart ble jo velfig fint i ditt oppsett.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •