Har cv virkelig SÅ dårlig lydkvalitet (vs B&W og Dali)??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    O.T: men det er rart at det er så mange som tror at det er kun Hifi-Klubben som selger bra utstyr...
    trur ikke det er så mange som trur det, men det er nok mange som syns det er kjekt med en butikk hvor det er samla mange bra høytaler merker. slik at man ikke trenger å styre rundt i flere butikker for å få kjøptseg et par bra høytalere. Viss man er storfornøyd med noe er det vel ikke vits å lete etter noe bedre??Eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var cm7 i hus og kunne ikke vært mer fornøyd, disse spiller knall bra!!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Da var cm7 i hus og kunne ikke vært mer fornøyd, disse spiller knall bra!!
    Gratulerer med en virkelig kremhøyttaler!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker kjører du disse på? Er de ikke ganske tungdrevne?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Huff - det minner meg om tiden da jeg hørte nesten utelukkende på enkelte CDer kun fordi det var så god lyd i dem, og ikke fordi jeg nødvendigvis likte musikken... :???:

Neida, Kari har vel et par bra låter også hun.

Men jeg merker at jeg har fått et mye mer avslappet forhold til 'hi-fi korrekt lyd' ettersom jeg er blitt eldre. Det blir vel sånn omtrent for mitt vedkommende: 10 til 14 år = ikke særlig interessert i god lyd, 14 til 17 år = oppdaget god lyd hos kamerater av mine eldre søstre, interessen tent, 17 til 25 = jakten på den perfekte lyd (begrenset noe av mangel på penger), alt skulle være heeelt perfekt og nøytralt - "engelsk lyd".

25 til nå () = ikke redd for bass lenger(!), noe avrundet diskant er ikke nødvendigvis verdens ende. Men for all del; jeg vil jo ha bra holografi og det jeg personlig mener er 'bra lyd'.

Og da kommer jeg over i et annet punkt; mange sier "jeg hører jo ikke forskjell", men ofte betaler man ekstra for andre parametre enn bare lyden; f.eks. holografi. Dette er vel noe man ikke bryr seg så mye om i yngre år (litt avhengig av musikksmak selvsagt), men er noe som gjerne betyr mye for folk som hører på akustisk musikk; at man nøyaktig kan plassere musikerne i lydbildet, i høyden og bredden.
    Har man ikke evnen eller interessen til å merke seg dette, kan det være at et høyttalerpar som koster mer enn et annet ikke virker å 'låte bedre'. Men det kan altså være at det har f.eks. bedre holografi.

(dette ble nesten litt sånn "den gang jeg var ung, da måtte vi pent koble magneter og spoler rett på radiatoren om vi ville ha lyd!", men men...)
    Dette sier jeg meg ganske enig i. Men hos meg har søken etter høytalere med dynamikk i tilegg til god lyd startet. Da jeg kan sitte å høre på Dave Matthews Band og høre skarptromma til Carter Beauford smelle og kjennes, ikke bare høres. Men i tillegg må det ikke bli ubehagelig, slik som CV. Det skal låte fint og holografi for meg teller, men dette fikk jeg smake da jeg hørte på min fetters Classe og 804S oppsett. Her kunne man sitte å nyte dette, "ja trommene baki der ja, gitaren litt fram ute til venstre, bass litt tilbake i midten " osv. Men har merka at man opp i pris for å få dette.... Men jeg bare 19, og allerede ganske opptatt av dette Så du har noen unntakk ;-) Men tror jeg trenger Klipsch... dette var litt off topic. beklager

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja!!!!

Eller skal vi si annerledes lyd, CV spiller høyt, til det er de basert på pris uomtvistelig verdensmestre, men de spiller ikke i nærheten så pent/rent som B&W eller Dali. B&W er litt rundere i kantene èn Dali og kanskje en bedre allround. Dali Ikon er klassisk mester som kan få hard-rock gutta til å like filharmonisk og opera musikk Hørte B&W CM1 og CM7 på spansk akustisk gitar, det var magisk!!!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er CM7 noe helt hemningsløst vakre, på grensen til det uimotståelige, så flotte at de fleste andre høyttalere i klassisk utførelse er troendes til å begynne å sippe. At de bare koster 50% mer enn 603 er jo også svært gledelig.

Forskjellen på høyttalere varierer jo litt etter hva slags musikk man hører på, og for veldig mange er Cerwin-Vega glimrende høyttalere som gir dem akkurat det de vil ha til en pris de kan betale. Det gjelder å ta ting for det de er. Når folk som har kjøpt digitalkabler som er dyrere enn hele sortimentet til CV skal uttrykke hvor "dårlig" CV er er jeg strengt tatt ikke spesielt interessert i å høre på.

Jeg er glad i mine AT-100, selv om jeg ikke har plass til dem for tiden :-D

Gratulerer med nye, flotte høyttalere. Dem kan du ha lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par med cv LS12 og jeg hadde meget gøy med disse små monstrene, men ble etter vært lei av den ekstremt skarpe diskanten.
    Så gikk jeg et hakk opp på cv skalen og kjøpte AL1000mk2 og her var diskanten og mellomtonen en helt annen verden. Så utrolig mye renere og ikke minst var det et helt annet detalj nivå. Al1000 var og er kansje det beste cv har levert for da jeg hørte de nye cls høytalerne som en kamerat av meg kjøpte (cls 15) hørtes ut som om noen hadde tredd en diger te-varmer over dem.. Poenget mitt er at det er stor forsell i lydkvalitet fra de forsellige Cerwin-Vega seriene. Virker som mange skjærer over alle CV med samme kam.
    MEN
    I senere tid har jeg kjøpt et par B&W DM602 S3 og må si at bass, mellomtonen og diskant er mye mer detaljert. Men overgangen til b&w fra al1000 var ikke på langt nær like stort skritt som al1000 var fra ls12

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hvilken forsterker kjører du disse på? Er de ikke ganske tungdrevne?
    Bruker en bi-ampa pioneer vsx 915. Syns dette funker knall, ivhertfall når man tenker på hvor billig denne er, men når jeg drar litt godt på hører jeg at de nok kunne hatt enda mer krefter!! Men nå er jeg stein blakk så det blir lenge til.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •