Anbefalte høytallere til ca 20K, Film og Metal :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte høytallere til ca 20K, Film og Metal :)

Jeg sitter med tanken å oppgradere mitt høytaller system.

Jeg kjører i dag PSB sin Image serie, med T65 som fronter.

Jeg vil starte med å bytte ut frontene forran, maks pris er ca 20 tusen.

Mitt krav er:

-Gulvstående.
    -Må stå nærme vekk, siden se står i stue i liten leilighet.
    -Ikke kjøleskap størrelse.

De blir som oftes brukt på Film og TV-serier. Og musikk så er det Dream Theater, og tyngre metal som gjelder.

Jeg har kikket litt på B&W sine XT4.

Eller hva kan anbefales av Klipsch?

Jeg ser gjerne også at de lett kan matches mot senter og stativ/bakhøytallere senere.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg hatt 20 lapper : DALI MENTOR 6 Høyttalere
    :grin:

Newcomer Cryman sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selv anbefale polk audio Lsi 15. Veldig klar og fin lyd. Basser også veldig bra, hvis rommet tillater det. Disse koster 20000 veiledende, men en på avtorget selger et par til 12000.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF7! Selges fremdeles i Europa som ny, på tross av at nye modeller er lansert. Let litt på bruktmarkedene rundtom, pleier å ligge like under 15k såvidt jeg har sett, så har du litt ekstra å bruke på passende forsterker.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg noen brukte Electra 936, hvis ikke ville jeg vurdert å luktet på en god pris hos en Quadral forhandler. Utmerket til din musikksmak:wink:

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF83, ligger "noe" over 20 000, men me litt pruting så havner du ikke så langt ifra

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Klipsch RF83, ligger "noe" over 20 000, men me litt pruting så havner du ikke så langt ifra
    Jeg så litt på dem, men de er ganske store, og Lyd og Bilde anbefalte 1,5 meter til bak vegg, noe min stue ikke tillater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i samme situasjon som deg ca. 1 mnd siden. Trengte gulvstående høyttalere for film og metal, for en liten leilighet (må kunne stå nærme bakvegg, dvs. porter i front evt.) og prisklasse 18.000-25.000.

Endte opp på Canton Vento 809DC (high gloss black). Fikk det 7.000kr under prisen til avshop.no forøvrig inkl. frakt og 25% mva (fra Tyskland). Dette var med å å effektivt "eliminere" andre høyttalere som ble vurdert. Vurderte forøvrig Klipsch lenge, men innbiller meg at Canton Vento er litt mer rettet mot hifi/musikk, da jeg alltid har forbundet Klipsch med hjemmekino/høyt volum (mulig Klipsch er like bra på det for alt jeg vet).

Flytter dessverre ikke inn i ny leilighet før 11. Januar, ellers hadde du vært velkommen til å se/lytte i Oslo.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab Chorus 836v.
    En lekker høyttaler i fornuftig størrelse og meget bra lyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    JMlab Chorus 836v.
    En lekker høyttaler i fornuftig størrelse og meget bra lyd
    Tviler på om JM lab har trøkk nok til denne typen musikk. Spiler metal selv og har dessverre aldri blitt imponert over JM Lab de gangene jeh har hørt dem. Men når det er sagt kan jeg naturligvis ta feil.

Dali Mentor skal jo være veldig bra ifølge siste Hjemmekino, ellers virker de andre forslagene her ganske så forfuftige selv om jeg er litt skeptisk til horndiskanter når man spiller metal. Kan fort bli lyst og skingrende på mindre gode innspillinger.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Hva med og ta en Dansketur, Dali Mentor 6 til 9000 Danske eller Helicon 400 til 14000 Danske. Ble overrasket da jeg så prisene på hifiklubben i Danmark, ser ut som halve prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Hva med og ta en Dansketur, Dali Mentor 6 til 9000 Danske eller Helicon 400 til 14000 Danske. Ble overrasket da jeg så prisene på hifiklubben i Danmark, ser ut som halve prisen.
    hifiklubben i danmark priser høytalere per stk, ikke per par. Da blir det brått ikke så billigere likevell

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halve prisen, fordi i Danmark er det priset for et halvt par. Altså, per. stk. Mao, ikke så billig. Ellers så er en Danmarkstur sikkert ikke dumt, godt hifi miljø i det flate landet. Men billigere enn i Norge? Neppe. Den danske kursen er vel nokså sterk for tiden også.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble vist for treg i dag, takket være en treg 3G linje fra arbeidsbilen. Svar var vist avgitt allerede:wink:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Jepp halv pris,men så er den prisen også for kun en høyttaler.

Rar måte å prise et produkt man som regel trenger i par uansett.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer endel ja, syntes det var litt for billig til og være sant.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Tviler på om JM lab har trøkk nok til denne typen musikk. Spiler metal selv og har dessverre aldri blitt imponert over JM Lab de gangene jeh har hørt dem. Men når det er sagt kan jeg naturligvis ta feil.
    Er nok ikke helt enig med deg der... Kommer selvsagt an på hva slags metal man hører på, men jeg har hvertfall aldri vært misfornøyd med rammstein o.l. på mine electraer. Sambo hører på system of a down, og hun har heller ikke klaget. Naboene derimot... :twisted:

Alternativt kan man jo kjøpe et par ht som har god oppløsning og som fungerer bra på både film og musikk, og så kline til med en pb10 e.l. for å få trykket på den heftigste musikken.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Er nok ikke helt enig med deg der... Kommer selvsagt an på hva slags metal man hører på, men jeg har hvertfall aldri vært misfornøyd med rammstein o.l. på mine electraer. Sambo hører på system of a down, og hun har heller ikke klaget. Naboene derimot... :twisted:

Alternativt kan man jo kjøpe et par ht som har god oppløsning og som fungerer bra på både film og musikk, og så kline til med en pb10 e.l. for å få trykket på den heftigste musikken.
    Smaken er som baken vettu. Selv har jeg aldri falt for JM Lab da mine preferanser tenderer mer mot "amerikansk" lyd. Franske høyttalere blir jo sagt låte lyst (mine erfaringer med et annet fransk merke bekrefter dette) men det kommer jo helt an på hva man selv liker. På denne typen musikk skal det faktisk ganske mye til å erstatte T65 uten å hive på digre 12" el.l. og samtidig bevare trøkket. En sub er nok ikke dumt i så henseende.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 703 og DALI Mentor 6

Jeg slenger meg med her i og med at jeg er i markedet for høyttalere i denne prisklassen. Jeg har planer om å sammenligne B&W 703 mot DALI Mentor 6 en dag jeg har mulighet til det. Jeg ser stadig at folk sammenligner CM7 mot Mentor 6, men er det ikke mer riktig å sammenligne Mentor 6 mot 703? Jeg lyttet til 703 sist gang jeg var igjennom denne prosessen, men endte på et par høyttalere til halve prisen. Denne gangen har jeg tenkt til å skrittet helt ut til 20 000 kroners klassen. 703'ene gjorde et uslettelig inntrykk på meg og jeg er spent på om Mentor 6 overgår disse. Har noen meninger rundt forskjellen på disse to høyttalerne?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Metal er iallefall Klipsch helt rått. Kan anbefale RF5 og RF7 (da jeg har mye erfaring med begge disse)... har ingen erfaring med de nye modellene.. tviler på dem er dårligere da

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •