Anbefalte høytallere til ca 20K, Film og Metal :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w 703

Hørte på mentor 6 og B&W 703 inne på hifiklubben. kan andbefale 703. høres veldig fine ut.. men disse koster 24lapper... er en på torget selger for 16.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Tviler på om JM lab har trøkk nok til denne typen musikk. Spiler metal selv og har dessverre aldri blitt imponert over JM Lab de gangene jeh har hørt dem. Men når det er sagt kan jeg naturligvis ta feil.

Dali Mentor skal jo være veldig bra ifølge siste Hjemmekino, ellers virker de andre forslagene her ganske så forfuftige selv om jeg er litt skeptisk til horndiskanter når man spiller metal. Kan fort bli lyst og skingrende på mindre gode innspillinger.
    Chorus 836 er en slank høyttaler som leverer unaturlig mye trykk i forhold til størelse. Å sammenligne lydsignaturen med de gamle JMlab seriene med denne blir feil da dette er en helt ny konstruksjon. Det står ingenting i trådstarters innlegg om ønske om amerikansk lyd.
    En ypperlig høyttaler til denne musikken burde være JBL TL260, men den er nok noe større enn hva trådstarter ønsker seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donbambus
    Hørte på mentor 6 og B&W 703 inne på hifiklubben. kan andbefale 703. høres veldig fine ut.. men disse koster 24lapper... er en på torget selger for 16.
    Så om du skulle velge så ville du ha gått for B&W 703. Hva var det som var bedre med dem? Det står på nettet at B&W 703 koster 22 996 forresten.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

passende høyttaler til metal...

Jeg vil bare si styr unna alt som har med horn å gjøre..been there done that.
    total fiasko.med mindre du har en varm og dyyyr rørforsterker..Klipsch har lett for å gjengi musikk med en traktlyd i mellomtona som jeg aldri ble kvitt.prøvde alt..kabler etc..

Jeg anbefaler deg acoustic research sin high output serie. Har denne selv og hører nesten bare på dream theater. Dette er en høyttaler serie som er stram nok i bassen til å tåle mike portnoys sinnsyke herjing på basstromma.

Disse får du ikke nye men finnes brukt om du har litt flaks.

Riktignok litt store høyttalere siden 12"ern sitter sidemontert men pene å se på.

Dette er amerikansk kvalitet med mye dynamikk og deilig lyd.De spiller musikk slik det er ment kort og greit. knall allrounder.

Ta en titt på hjemmekinoen min her på siden så ser du hvilke jeg snakker om..

Hilsen Andersj

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde startet med å sjekke Dali sine høyttalere. Deretter ville jeg tatt den store "runden" tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 hadde en mer rund og kraftig bass i forhold til dali'en. Gikk litt dypere i tonene. Og dali'ene var litt for kvasse i diskanten.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere disse fra Canton kan gjøre seg?

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14618

Det står: Nom. /Music power handling - 180 / 300 watts

Er de da ganske tungdrevne, hvordan vil min Pioneer AX4ASi med 180 w gjøre seg?

Hvordan er de med å stå ganske nærme bakvegg. Eller trenger de mye plass siden bassen slår til siden?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •