Viktigheten av subwoofer av samme merke som høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viktigheten av subwoofer av samme merke som høyttalere?

Jeg har et par spørsmål rundt dette med subwoofere, er det noe å hente med å kjøpe sub av samme merke som høyttalerne sine?
    Jeg vil hovedsaklig ha en sub til musikk i et stereo oppsett, film er underordnet.

Jeg ser at mange anbefaler SVS og XTZ, men jeg har nå mulighet til å få kjøpt en sub av samme merke som HT som jeg har.

En annen ting er at jeg lurer på om en 12" blir for stort i den lille stuen min (ca.20kvm) og om jeg derfor heller burde satset på en mindre 10".

Jeg må innrømme jeg er litt redd for å plage naboene mine bare jeg skal spille musikk (bor it et gammelt trehus).

Noen med innspill?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme lydsignatur i en subwoofer trengs rett og slett bare ikke, jeg mener dette ikke er hørbart iallefall. En godt integrert sub, er uansett godt integrert:wink:

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig!

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Samme lydsignatur i en subwoofer trengs rett og slett bare ikke, jeg mener dette ikke er hørbart iallefall. En godt integrert sub, er uansett godt integrert:wink:
    Det viktigste du kan gjøre er å finne en musikalsk sub... REL eller lign.... Jeg bruker Patos og er meget fornøyd med det...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    ......musikalsk sub...
    På'n igjen:wink:

Trådstarter:
    Finnes mange tråder om dette emnet her, bruk søkefunksjonen. En god sub, egner seg også meget godt til musikk, dersom den er kalibrert riktig. Som du selv nevner, er både SVS og XTZ veldig "hypet" og "populært" her på forumet, ikke uten grunn - selvfølgelig. Det finnes mange andre gode alternativer også, men da koster det ofte litt mer, eller man rett og slett er meget opphengt i å ikke ha noe som alle andre har.

Skal du ha billig sub, og ikke er opptatt av de dypeste frekvensene, kan jeg anbefale å kjøpe en brukt Audiopro f.eks, som man kan få latterlig billig i dag brukt. Disse egner seg på alle punkter, ned til ca 22hz. Morofaktoren mener jeg selv at ligger under 20hz, dersom man skal kunne kalle det en god sub. Men dette er selvfølgelig mine personlige meninger. Lykke til med valg, og kos deg når valget er tatt!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar begge to, og jeg har brukt de siste dagene på å skumme igjennom innlegg angående sub'er her på forumet, men jeg blir liksom ikke helt klok

Jeg kan vel si at jeg er eier av PolkAudio lsi9 og har nå napp på en brukt Polk PSW505 som selges her på AVtorget, pris og alt er helt greit men jeg leser litt brukererfaringer på hjemmesiden til PolkAudio, og begynner rett og slett å bli litt nervøs for at den er alt for kraftig for mitt bruk.

Så derfor vurderer jeg også XTZ W10.16...puh ikke lett dette her hehe

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du bør bekymre deg for å kjøpe en 12" kontra 10"
    Her i mitt rom, som er ca 13m^2 bruker jeg en Brontes, sammen med en Hypex. og det er på ingen måte for mye bass.
    I det siste har jeg faktisk sett at det mangler en bass på venstre side av anlegget også, visuelt sett hvertfall

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gman
    ................ er det noe å hente med å kjøpe sub av samme merke som høyttalerne sine? ............
    Nei !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •