Patos og Embla,hvordan passer disse sammen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ganske sikker på at det er disse nevnte blokkene jeg har også! å de passer godt sammen med Patos. eneste jeg har å utsette er vel at det kan bli litt "skjærende" diskant når man spiller feks. Mark knopfler høyt! Men da snakker vi HØYT! helt på briste punktet men ellers er jeg som sagt strålende fornøyd...
    Kjøp de du

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg fikk de for 4000,så da er vel det en grei pris det da tenker jeg!
    Grattis! og lykke til da!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Emblaene koblet opp og såvidt testet og...Hakeslepp!Dette er en stor oppgradering fra recieverens egne effekttrinn.Har testet med Dire Straits og Toto og det låter rett og slett mye renere og uanstrengt enn før.Bassen er stram og slår akkurat der den skal med god fylde og jeg får også følelsen av at lydbildet er blitt mye større. i mellomregisteret og diskanten låter det nå rent uansett volum(iallfall så langt som jeg har turt å dra på foreløpig).Spesiellt på en låt er dette tydelig,på Dire Straits sin "you and your friend" begynte diskanten å vrenge på el-gitaren gjennom hele låten ved ett visst volum når jeg brukte kun recieveren.Jeg trodde det var diskanten i den ene ht'en som var røket.Nå klarer jeg ikke å få det til å "skurre" så det var tydeligvis recieveren som ga seg ved det volumet da.Konklusjon..Strålende fornøyd med Embla-blokkene:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Positiv lesning, HiFi-Plumber. Ingenting er som den feelingen du nå sitter med, hehe. Blokkene blir da beholdt regner jeg med?

Det er jo en kjennsgjerning at det lyden blir forvrengt når man ikke har nok krefter, og effekttrinn kan da være en av de større oppgraderingene man gjør.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Positiv lesning, HiFi-Plumber. Ingenting er som den feelingen du nå sitter med, hehe. Blokkene blir da beholdt regner jeg med?

Det er jo en kjennsgjerning at det lyden blir forvrengt når man ikke har nok krefter, og effekttrinn kan da være en av de større oppgraderingene man gjør.
    Beholder blokkene ja,iallfall til jeg blir angrepet av neste oppgraderingsanfall .Må si jeg ble overrasket over at det ble så stor forskjell.Har foreløpig bare testet på musikk i 2 kanaler så jeg vet ikke hvordan det blir på film.Må jeg fram med mikrofonen og kjøre en auto-setup pga større effekt på frontene?...Apropos oppgraderingssyke,nå ligger det en SVS PC 25-31 plus til salgs på A/V-torget.Hadde vært rått med en til

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet; slå til med en PC-Plus til. Det er da enklere å få en jevn basspredning i rommet. Noe av det jeg faktisk har slitt mest med i mitt rom tidligere er at jeg kan føle (ikke høre) hvor bassen kommer fra. Hjørneplassering er nettopp med å forsterke at dette kan skje. Lenge har jeg vurdert to like subber, men når man har slike mer eller mindre klenodier som vi har er det ikke alltid like enkelt. Og riktig kalibrert; for et hinsides bra trykk du kan få med 2 stk PC-Plus

Ta frem målemikrofonen og kalibrer på nytt nå som du har byttet til effektforsterkere. En ting er at inngangsnivået på monoblokkene sannsynligvis er annerledes i forhold til receiveren du har brukt tidligere, så nivået på frontene må sannsynligvis justeres i forhold til resten av oppsettet. En annen ting du må tenke på ved bytte av forsterker er også plassering av høyttalere. Grunnet annen/bedre kontroll på elementene, og hvordan da elementene vil oppføre seg kan det godt hende du må omplassere de litt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg i gang med målemikrofonen med det samme!Er det forresten mulig å kalibrere SVS'en tilfredsstillende bare ved å bruke ørene slik jeg gjør,eller må jeg gå til innkjøp av kalibreringsutstyr som jeg ikke har peiling på i det hele tatt?Isåtilfelle,finnes det rimelige alternativer til Behringer der ute?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Da går jeg i gang med målemikrofonen med det samme!Er det forresten mulig å kalibrere SVS'en tilfredsstillende bare ved å bruke ørene slik jeg gjør,eller må jeg gå til innkjøp av kalibreringsutstyr som jeg ikke har peiling på i det hele tatt?Isåtilfelle,finnes det rimelige alternativer til Behringer der ute?
    Jeg kan ikke fatte at man skal kunne klare å kalibrere en sub uten bruk av f.eks Radio Shack. Jeg hadde absolutt null peiling för jeg begynte, men etter noen dager fikk jeg et meget tilfredstillende resultat. Radio Shack er enkel i bruk. Vil du ytterligere forbedre resultatet kan man jo gå til innkjöp av en Behringer til 1400 - 1500kr.
    Velkommen til L-Sound!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kan ikke fatte at man skal kunne klare å kalibrere en sub uten bruk av f.eks Radio Shack. Jeg hadde absolutt null peiling för jeg begynte, men etter noen dager fikk jeg et meget tilfredstillende resultat. Radio Shack er enkel i bruk. Vil du ytterligere forbedre resultatet kan man jo gå til innkjöp av en Behringer til 1400 - 1500kr.
    Velkommen til L-Sound!
    Da blir neste innkjøp en radio shack eller den behringeren du nevner.Syns subben fungerer bra nå også jeg,men det er jo mulig jeg får et hakeslepp ala embla når jeg kalibrerer med feks radio shack

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en radio shack må du hvertfall ha om du skal få utnyttet en behringer, så den kan du kjøpe uansett. Selv fikk jeg tak i en pent brukt Behringer 1124 (modellen før den lsound nå selger), og i dag forstår jeg ikke helt hvordan jeg klarte meg uten den. Har vel litt sammenheng med uttrykket "man har ikke vondt av noe men ikke vet". Nå er ikke dette fordi jeg må bruke behringeren så veldig mye, men har du én problemfrekvens gjør det utrolig mye for lyden å kunne justere denne. Husk også å ta en titt på excel-arket på lsound-siden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •