Cv Høytaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45

Tråd: Cv Høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cv Høytaler.

Hvorfor er det så mange her på forumet som forguder cv.vel spiller den bass, men er den rein.Jeg skjønner at den kan være morsom på fest , men en har vel ikke fest hele tiden.diskanten synes jeg er veldig maete og høre på.Nå håper jeg det kommer en diskusjon så det virkelig blåser.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    Hvorfor er det så mange her på forumet som forguder cv.vel spiller den bass, men er den rein.Jeg skjønner at den kan være morsom på fest , men en har vel ikke fest hele tiden.diskanten synes jeg er veldig maete og høre på.Nå håper jeg det kommer en diskusjon så det virkelig blåser.
    Det er ikke noe annet enn at de folkene som liker techno, trance, rock osv kjøper CV for spillestilen. De spiller mye bass og sinnsykt høyt! Og er samtidig billige...
    De fleste som kjøper CV tenker jo ikke på lydkvalitet (typisk oss ungdommer)
    Vi vil bare ha musikken levert høyt og med mye trøkk

I ungdomstiden er det morro å spille høyt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men enda moroere må det være og spile høyt når det låte pent og natulig og ikke får en skrikete diskant kastet skjærende inn øregangen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV, enten liker du det, eller så liker du det ikke. Nye CV seriene har blitt MYE bedre på mellomtone/diskant område. Men fortsatt rølp iforhold til mye anna til samme pris. Mange som grynter her på kanalen når CV nevnes også.

Men hadde vært rart om CV kunne stille med samme kvalitet, i den størrelsen, sjekk hva du må opp på for at f.eks BW er i samme størrelse... CV kunne sikkert laget en høyttaler til 100.000kr dem og, om de hadde gått inn for det ifra starten av. Fleste produsenter bruker eksterne elementprodusenter for å lage sine høyttalere, CV lager alt/det meste selv.

CV gir mye for penga for en stor gruppe, mens f.eks BW/Patos/Klipsch gir mye til en anna gruppe. For meg gir CV'ene mest til fest og morro, mens BW gir meg hyggestunder. Smak og behag. Finnes merker med værre lyd enn CV, men de er liksom ikke så morsomme å hakke ned på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke da.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men enda moroere må det være og spile høyt når det låte pent og natulig og ikke får en skrikete diskant kastet skjærende inn øregangen.
    Du er jammen me ute etter å få til en skikkelig diskusjon:P

Skal det låte skikkelig pent på det dB-nivået CV leverer så må du opp ganske heftig i pris.
    Klipsch er jo et bra alternativ som skorob nevner over her!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig,basstrykk,høy lyd.

Morsomme høytalere rett og slett, ikke er lyden så innmari ræva heller, låter helt greit

Nå provoserer jeg kanskje CV haterne, men for sikkert 90% av Norges innbyggere så vil CV låte bra.
    Folk som ikke interesserer seg for lyd stiller ikke store krav, har opplevd det utrolig mange ganger gitt..

Edit: ENDA en CV tråd... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur nå det ar folk som ikke er inntresert i lyd neppe ville velge cv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at langt under 10 % har interesse for lyd. Men etterhvert som lommebøkene vokser seg tykkere hos oss nordmenn, så skal man ikke se bort i fra at CV!'s dager er talte. Hvorfor kjøper vi oss flatskjermer til 30k, jo fordi vi kan og at den er flat. Ikke p.g.a bildekvaliteten. For å ta dette i sammenheng med lydsiden, hvorfor kjøpe seg høytalere til 100k, jo fordi vi kan og de ser bra ut.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jo være at 100000kr høytaler låter litt bedere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Billig,basstrykk,høy lyd.

Morsomme høytalere rett og slett, ikke er lyden så innmari ræva heller, låter helt greit

Nå provoserer jeg kanskje CV haterne, men for sikkert 90% av Norges innbyggere så vil CV låte bra.
    Folk som ikke interesserer seg for lyd stiller ikke store krav, har opplevd det utrolig mange ganger gitt..

Edit: ENDA en CV tråd... hehe
    Er ingen CV hater, men når jeg hadde cv'ne mine som var det ikke en sjel som mente det spilte bra, men at det spilte høyt. For mange som kjøper anlegg så holder jo det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for alle? For min del så finnes det INGEN høytaler som er verdt 100k.....

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at CV-folk ikke intr seg for lyd er jo pisspreik.Hversin smak.Jeg for min del liker at høytalerne virker søndagsmårningen etter en fest og:-) Da duger det ikke med 6" basser til 100k.
    Skjønner at mange på forumet blir provosert av alle cv-trådene,men det er jo kanskje en grunn til at det er så mange??
    Vi er en god bannde som koser oss med våre høytalere og nyter hver db! Og det synest jeg at vi skal få lov å diskutere på lik linje med alle andre merker på forumet! Om trådstarter vil lage en heftig diskusjon her ,så fyr lys,men jeg nyter mitt annlegg nå og koser ræven av meg,så får de som hater cv kose seg med sitt.Om man søker,så finnes det visse subber som dukker opp i hver j.... tråd uansett,men jeg gidder ikke lage ett nummer av det.Man må kunne være enige om at man er uenige!
    La ungdommen ta seg ut og spille høyt om de vil! Jeg er 30 og Cerwin står pemt i stua mi og vil gjøre det i mange år

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at CV-folk ikke intr seg for lyd er jo pisspreik.Hversin smak.Jeg for min del liker at høytalerne virker søndagsmårningen etter en fest og:-) Da duger det ikke med 6" basser til 100k.
    Skjønner at mange på forumet blir provosert av alle cv-trådene,men det er jo kanskje en grunn til at det er så mange??
    Vi er en god bannde som koser oss med våre høytalere og nyter hver db! Og det synest jeg at vi skal få lov å diskutere på lik linje med alle andre merker på forumet! Om trådstarter vil lage en heftig diskusjon her ,så fyr lys,men jeg nyter mitt annlegg nå og koser ræven av meg,så får de som hater cv kose seg med sitt.Om man søker,så finnes det visse subber som dukker opp i hver j.... tråd uansett,men jeg gidder ikke lage ett nummer av det.Man må kunne være enige om at man er uenige!
    La ungdommen ta seg ut og spille høyt om de vil! Jeg er 30 og Cerwin står pemt i stua mi og vil gjøre det i mange år
    Men bare fyr lys med dritt om cv ,så får vi se hva som skjer.......:twisted:

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er pyntet PA system igrunnen. Jeg er ikke for de høytalerene, men heller ikke imot. Har hatt CV selv for en stund tilbake, og de var knall partyhøytalere. Funket like godt dagen derpå. Og det er jo det som teller i ungdomsalderen.

Jeg er forstsatt ung, bare 18. Men har begynt å intressert meg mer for Klar, nøyaktig og vakker lyd. Så da er ikke CV noe for meg.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Men bare fyr lys med dritt om cv ,så får vi se hva som skjer.......:twisted:
    Hjertens enig med deg der!

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som Sizedoesmatter sier, liker man cv, så liker man det til gangs nice hjemmekino du har btw hehe..^^ CV FTW <3

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo helt ann på. Jeg ville aldri funnet på å satt inn "Party Plata" mi i et anlegg over 100000,-

Og grunnen til det er veldig simpel. Party plata består av Dance,Hardtrance etc og er ferdig komprimert fra produsent og ytterligere komprimert til MP3 som igjen er brent ut av meg på en CD. Regner med at du begynner å skjønne poenget mitt nå.

Et High end anlegg hadde fått hvem som helst med litt respekt for hørselen sin til å knekke party plata tvert, derimot på CV hadde det brakt frem dansefoten. Det har ikke noe med bass å gjøre men med lydkvaliteten. Et High End anlegg drar nådeløst frem alle "feilene" med plata (komprimering etc) Man får håpløs diskant og en dynamikk tilsvarende dørene i en Toyota fra jappetia. CV farger lyden såpass mye og gjengir mye mindre av frekvens registeret at disse feilene ikke blir like hørbare og man legger istedet merke til låta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det kommer jo helt ann på. Jeg ville aldri funnet på å satt inn "Party Plata" mi i et anlegg over 100000,-

Og grunnen til det er veldig simpel. Party plata består av Dance,Hardtrance etc og er ferdig komprimert fra produsent og ytterligere komprimert til MP3 som igjen er brent ut av meg på en CD. Regner med at du begynner å skjønne poenget mitt nå.

Et High end anlegg hadde fått hvem som helst med litt respekt for hørselen sin til å knekke party plata tvert, derimot på CV hadde det brakt frem dansefoten. Det har ikke noe med bass å gjøre men med lydkvaliteten. Et High End anlegg drar nådeløst frem alle "feilene" med plata (komprimering etc) Man får håpløs diskant og en dynamikk tilsvarende dørene i en Toyota fra jappetia. CV farger lyden såpass mye og gjengir mye mindre av frekvens registeret at disse feilene ikke blir like hørbare og man legger istedet merke til låta.
    Så det du med andre ord sier, er at det finnes to typer mennesker;

• De som lytter til musikken
    • De som lytter til anlegget

Så lar jeg det være opp til hver enkelt å avgjøre hvilken av disse to mennesketypene som forguder CV og hvilken som forbanner CV! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det er ikke noe annet enn at de folkene som liker techno, trance, rock osv kjøper CV for spillestilen. De spiller mye bass og sinnsykt høyt! Og er samtidig billige...
    De fleste som kjøper CV tenker jo ikke på lydkvalitet (typisk oss ungdommer)
    Vi vil bare ha musikken levert høyt og med mye trøkk

I ungdomstiden er det morro å spille høyt
    Det er nok rett, at de er gøy å spille høyt i ungdommstiden, men jeg mener nå at de kan være gøy enda lengre enn akkurat i ungdomstiden;:-P

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •