Cv Høytaler. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: Cv Høytaler.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er en del jeg kjenner som er "helt ville" etter Cervin Vega.

"Du må i hvertfall ha 15" for at det skal bli god lyd!" - Ja, sånne folk er det.

Kan noen være så snille og komme med noen "pang-argumenter" for å IKKE kjøpe Cervin Vega. Gjerne nevne alt som er dårlig med dem og hvorfor "vanlige" høyttalere sammen med en sub er bedre.

Riktig nok vil disse folkene spille høyt. Jeg tror derimot ikke at man er nødt til å ha 15" Cervin Vega høyttalere for å kunne innfri dette kravet.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik

"Du må i hvertfall ha 15" for at det skal bli god lyd!" - Ja, sånne folk er det.

Kan noen være så snille og komme med noen "pang-argumenter" for å IKKE kjøpe Cervin Vega. Gjerne nevne alt som er dårlig med dem og hvorfor "vanlige" høyttalere sammen med en sub er bedre.

Riktig nok vil disse folkene spille høyt. Jeg tror derimot ikke at man er nødt til å ha 15" Cervin Vega høyttalere for å kunne innfri dette kravet.
    Hvis man tar hensyn til pris og at man har en skikkelig forsterker- så skal letes ganske godt tror jeg for å finne en høyttaler som spiller like høyt med like mye trøkk som en CV høyttaler.
    Det er jo noe spesiellt med CV, den kjente røde ringen, store sorte kasser, den spesielle CV bassen og lyden generelt +++
    Ungdommer elsker jo dette

Man MÅ ikke ha 15" CV for at det skal bli bra. 12" modellene f.eks spiller ganske sykt om man mater de med 300 skikkelige watt og mere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Så det du med andre ord sier, er at det finnes to typer mennesker;

• De som lytter til musikken
    • De som lytter til anlegget

Så lar jeg det være opp til hver enkelt å avgjøre hvilken av disse to mennesketypene som forguder CV og hvilken som forbanner CV! ;-)
    Nei egentlig ikke. En Ace Of Base cd fra 1994 hadde nok fått de fleste til å grine på nesa om de fikk høre den på et anlegg som passerer 100k nåla. Uten å nødvendigvis ha visst prisen på det.

Blir som å spille av en film i 320x240 oppløsning på en 50" 1080p skjerm (fullscreen)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nei egentlig ikke. En Ace Of Base cd fra 1994 hadde nok fått de fleste til å grine på nesa om de fikk høre den på et anlegg som passerer 100k nåla. Uten å nødvendigvis ha visst prisen på det.

Blir som å spille av en film i 320x240 oppløsning på en 50" 1080p skjerm (fullscreen)
    OT, men den plata er det dårlig inspilling på gitt. Nådagens eksempel - test med Coldplay sine album, og Kent sitt; "du og jag döden". Dette er bare eksempler på plater med særdeles dårlig innspilling. Beklager OT.

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker cerwin vega pga

*Prisen
    *Utseendet
    *Ytelse
    *Status faktor (tøfft med store høytalere)

Syns mine spiller forbausende bra på rolig å fin musikk også! Typ: maria mena, maria arredondo osv, sammtidig som det er deilig å dra på litt med syre. Jeg å naboen lasta ned et album med Eros Ramazotti! (til hans mor hehe) Testa på mine DC. Vi vart overaska

men ja, SMAK og BEHAG. liker det IHVERTFALL bedre en "Pro audio" "Genexxa" og proson!

Min mening

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    Hvorfor er det så mange her på forumet som forguder cv.vel spiller den bass, men er den rein.Jeg skjønner at den kan være morsom på fest , men en har vel ikke fest hele tiden.diskanten synes jeg er veldig maete og høre på.Nå håper jeg det kommer en diskusjon så det virkelig blåser.
    De spiller fint nok for de fleste.
    Ungdommer kjøper CV fordi de vil ha bass og for å kunne spille høyt, økonomien er ikke alltid på topp og derfor er CV ett ypperlig valg.
    Ikke fest hele tiden nei, men hver helg er vel ikke uvanlig, og i ukene har folk som oftest andre ting å ta seg til, skole, jobb osv.
    Andre høyttalere med litt " finere" lyd, kommer senere i livet når de har fått spillt ifra seg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik

Huff kjenner noen sånne jeg også, det gjør meg flau av å ha CV, alle med CV bør kunne inrømme at det faktisk finst høyttalere med finere lyd i.

Ja det finst andre høyttalere som spiller høyt, feks Klipsch, det tror jeg er ett veldig godt alternativ.
    Tror nok disse takler sanger med litt hurtigere bass bedre, med 10" istedenfor 15".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde cls12 med 2x nad C272. 2x400watt, jeg vill ikke si det spilte stygt i det hele tatt. kjempehøytallere til film syntes jeg (ikke en eneste en har sagt noe annet om at dette spilte rått) å det har blitt noen som har sett film oss meg i gjennom årene. Men har nå gått for noe annet pga stil å plass. men tror nokk ikke du skal ha PA på cls for at det skal spille pent. men med nad eller lignende spiller dem ganske pent i mine ører. men det er mine da

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Jeg hadde cls12 med 2x nad C272. 2x400watt, jeg vill ikke si det spilte stygt i det hele tatt. kjempehøytallere til film syntes jeg (ikke en eneste en har sagt noe annet om at dette spilte rått) å det har blitt noen som har sett film oss meg i gjennom årene. Men har nå gått for noe annet pga stil å plass. men tror nokk ikke du skal ha PA på cls for at det skal spille pent. men med nad eller lignende spiller dem ganske pent i mine ører. men det er mine da
    Ja, mesteparten synst lyden er mer enn bra nok.
    Men ikke alle er sånn.
    Jeg mener ikke at lyden er stygg jeg heller, bare at ting kan bli bedre, men det koster penger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om at det er ungdommen som vil ha CV.
    Jeg er født midt i forrige århundre og gliset går helt rundt når jeg slipper løs CV'ene med nærmere 2000 watt.

2xCLSC-6
    2xDC-15
    1xCLSC-15S (snart 2)

Pass på hørselen!!!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stedgar
    Mye snakk om at det er ungdommen som vil ha CV.
    Jeg er født midt i forrige århundre og gliset går helt rundt når jeg slipper løs CV'ene med nærmere 2000 watt.

2xCLSC-6
    2xDC-15
    1xCLSC-15S (snart 2)

Pass på hørselen!!!
    Det er jo bra
    Åssen forsterkere bruker du på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det er jo bra
    Åssen forsterkere bruker du på dette?
    Behringer EP2500. Den leverer 2x450W i DC'ene som har en spec på 500W RMS.
    Mixer med 2x140W til CLSC-6.
    450W i sub'en + at jeg henter en sub til på mandag.

Da får jeg over 2000W. Det er gromt å ha med på fest!!!!!!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare som en liten opplysning i hjemmekino testet di cw clsc15 mot qln artech12, artech 12 var overlegen på alle omeråder inkludert bassen, ps har qln artech 12 selv:-D, så her får man masse bass plus bra lydkvalitet, men jeg synest nå ikke cw er så helt ille med rett forsterker, men men skarpt blir det nå uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen var jo håpløs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    bare som en liten opplysning i hjemmekino testet di cw clsc15 mot qln artech12, artech 12 var overlegen på alle omeråder inkludert bassen, ps har qln artech 12 selv:-D, så her får man masse bass plus bra lydkvalitet, men jeg synest nå ikke cw er så helt ille med rett forsterker, men men skarpt blir det nå uansett
    har hørt qln selv , hvor er diskanten den er jo så bortjenmt. ville heller ha hadd et par bra Cv enn et par qln.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanjan
    har hørt qln selv , hvor er diskanten den er jo så bortjenmt. ville heller ha hadd et par bra Cv enn et par qln.

:shock: :shock: Om det er snakk om diskant og cv så kan jeg ikke si noe annet Ihvertfall ikke i dette tilfellet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Den testen var jo håpløs.
    Hva var håpløst?

Må si at jeg foretrekker QLN i forhold til CV, men det er min mening, uten forkleinelse for dem som liker CV. Har et CV surroundsett i huset som jeg har hjulpet junior med å anskaffe.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva var håpløst?

Må si at jeg foretrekker QLN i forhold til CV, men det er min mening, uten forkleinelse for dem som liker CV. Har et CV surroundsett i huset som jeg har hjulpet junior med å anskaffe.
    1. Ikke oppgitt tilkoblet utstyr
    2. "Feil" testpanel
    3. Ingen målinger (max SPL)
    4. 1 x 15" vs 2 x 12"

Newcomer soundpressure sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV, enten liker du det, eller så liker du det ikke. Nye CV seriene har blitt MYE bedre på mellomtone/diskant område. Men fortsatt rølp iforhold til mye anna til samme pris. Mange som grynter her på kanalen når CV nevnes også.

Men hadde vært rart om CV kunne stille med samme kvalitet, i den størrelsen, sjekk hva du må opp på for at f.eks BW er i samme størrelse... CV kunne sikkert laget en høyttaler til 100.000kr dem og, om de hadde gått inn for det ifra starten av. Fleste produsenter bruker eksterne elementprodusenter for å lage sine høyttalere, CV lager alt/det meste selv.

CV gir mye for penga for en stor gruppe, mens f.eks BW/Patos/Klipsch gir mye til en anna gruppe. For meg gir CV'ene mest til fest og morro, mens BW gir meg hyggestunder. Smak og behag. Finnes merker med værre lyd enn CV, men de er liksom ikke så morsomme å hakke ned på.
    Hehe tror ikke du vet hva du prater om gutt!!!!!!!!!

Alle CV sine elementer produseres utenfor CV sine lokaler. Og da hos under leverandører i Mexico og Kina.

Soundpressure

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundpressure
    Hehe tror ikke du vet hva du prater om gutt!!!!!!!!!

Alle CV sine elementer produseres utenfor CV sine lokaler. Og da hos under leverandører i Mexico og Kina.

Soundpressure
    ja men det må jo vere CV som eier disse stedene de bilr produsert for ingen annenet mekre har samme element som cv.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •