Ny fortsterke, hvilken velger jeg ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny fortsterke, hvilken velger jeg ?

Hei! :D

Hvilken Forsterker burde jeg kjøpe for og få en god lyd opplevelse?
    Først og fremst skal jeg bare ha en Skikkelig god forsterker og etter det bruker jeg pengene mine på høytalere skal vel ha rundt 7 høytalere når jeg er ferdig.

Så hva annbefaler derre at jeg kjøper meg?
    Lyden skal bli brukt under Filmer/mp3 fra pcen,Canal-digtal Dekodern(TV) og Dvd Spillern.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du tenkt å bruke og hva har du fra før av?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvor mye har du tenkt å bruke og hva har du fra før av?
    Skal vel bruke mellom 7000-8000 kr på forsterker og 10000 på høytalerne.
    Men oppgradere så fort jeg får mer penger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen knall gode forsterkere og annbefale i pris klassen 7000-8000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være stereo eller surrerundt.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    Skal det være stereo eller surrerundt.
    Han nevner 7 høyttalere, så jeg vedder alle arkene i printeren min på at det er surre rundt han skal ha :-D

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av KingJonas
    Hei!

Hvilken Forsterker burde jeg kjøpe for og få en god lyd opplevelse?
    Først og fremst skal jeg bare ha en Skikkelig god forsterker og etter det bruker jeg pengene mine på høytalere skal vel ha rundt 7 høytalere når jeg er ferdig.

Så hva annbefaler derre at jeg kjøper meg?
    Lyden skal bli brukt under Filmer/mp3 fra pcen,Canal-digtal Dekodern(TV) og Dvd Spillern.
    Anbefaler deg å kjøpe en du liker. Håpløst å komme med tips om dette da smaken er som du vet lik ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg beklage at det finnes ingen gode i den prisklassen som skal drive så mange kanaler.HAR Du en god stereo forsterker og la oss so 7000 og skal ha tilsvarende kvaltetr isurround så må du gange med ca 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Han nevner 7 høyttalere, så jeg vedder alle arkene i printeren min på at det er surre rundt han skal ha :-D
    Hehe, 7 høytalere i stereo hadde vært artig det :-D Minner litt om noen av cerwin/nad anleggene på min hifi

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen knall gode forsterkere og annbefale i pris klassen 7000-8000 ?
    Denon AVR-2807 har fått mye skryt for god lydkvalitet, og har alle de viktigste egenskapene man leter etter i en surroundforsterker til under 10.000,-.
    Den har romkorreksjon fra audyssey som skal være mye bedre enn tidligere forsøk.

Pioneer VSX-1016-s får mye skryt av både blader og forumbrukere. Den er billigere, men står seg veldig bra.

Yamaha RX-V659T for også ros og er enda billigere.

Yamaha RX-V1700RDS ligger an til å bli en skikkelig hjemmekino-koloss. Vet ikke så mye om den enda, men det ligger garantert et par tråder på forumet om den allerede.

Yamaha bruker YPAO romkorreksjon på sine forsterkere. Audyssey skal være et par hakk bedre etter sigende, men om romkorreksjon er det viktigste for deg, det vet jeg ikke? Holder en knapp på AVR-2807 selv. Den har jeg lyst på.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg beklage at det finnes ingen gode i den prisklassen som skal drive så mange kanaler.HAR Du en god stereo forsterker og la oss so 7000 og skal ha tilsvarende kvaltetr isurround så må du gange med ca 3.
    Jeg tviler på at kingjonas kommer til å smelle på med trippelt av det han hadde tenkt. Så for dere som syns alt som koster mindre enn en halv årslønn: Dere kan skrive inn hva dere syns er det beste kjøpet til 7-8000 da vettø ;-) Han er sikkert interessert i eventuelle 6 eller 5 kanaler og, hvis det er et knallkjøp...

EDIT: jaja, da var det en som kom med forslag før jeg fikk posta

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bob bob?

Mange forsterker i prisklassen her er bra out-of-the-box, men også knall grunnlag for senere å oppgradere med effektforsterkere der det trengs mest. Tre kanals rotel effektforsterkere lar seg handle inn for "en overtidsvakt og to" på bruktmarkedet (bare som et eksempel)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Denon AVR-2807 har fått mye skryt for god lydkvalitet, og har alle de viktigste egenskapene man leter etter i en surroundforsterker til under 10.000,-.
    Den har romkorreksjon fra audyssey som skal være mye bedre enn tidligere forsøk.

Pioneer VSX-1016-s får mye skryt av både blader og forumbrukere. Den er billigere, men står seg veldig bra.

Yamaha RX-V659T for også ros og er enda billigere.

Yamaha RX-V1700RDS ligger an til å bli en skikkelig hjemmekino-koloss. Vet ikke så mye om den enda, men det ligger garantert et par tråder på forumet om den allerede.

Yamaha bruker YPAO romkorreksjon på sine forsterkere. Audyssey skal være et par hakk bedre etter sigende, men om romkorreksjon er det viktigste for deg, det vet jeg ikke? Holder en knapp på AVR-2807 selv. Den har jeg lyst på.

DrE
    Det ser kjempe bra ut, men jeg har ombestemt meg,
    skal bruke rundt 5000 på forsterker og vurdere og kjøpe brukt,
    Den skal bli brukt til Musikk,tv og hjemmekino.
    Hører blant annent på mye på Electronic, pop, house, Rock og basen og "Kraft i lyden har mye og si, så jeg prioriterer den endel.
    Noen som har noen og annbefale?

Snakka med en Kompis og han sa han "Kunne bygge en bass kasse til meg, og "basen kosta 750 og den "er lagd til biler.
    Er det noe serlig bra ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snakka med en Kompis og han sa han "Kunne bygge en bass kasse til meg, og "basen kosta 750 og den "er lagd til biler.
    Er det noe serlig bra ?
    er da ikke så lett å vite med alle disse oppplysningen
    Om dette er noe å satse på eller ikke har han ikke mye erfaring edm DIY og høyttalerbygging ville jeg styrt unna, eventuelt kjøpt et DIY kit fra eltek hvis du skal lage det sjøl (sikkert mye å spare der )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic:

Du er helt sikker på at det er surround du skal satse på? Hvis det er musikk som er viktigst for deg, så får du etter min mening mye mer for pengene hvis du kjøper et godt stereoanlegg (senere kan du bygge ut til surround, noe som er veldig greit hvis du kjøper separat effekt- og forforsterker). Film kan faktisk være riktig så gøy med et skikkelig stereoanlegg også

Det bruker å finnes en del NAD 216 effektforsterkere på bruktmarkedet til rundt 2-3000, disse gir masse "power" for penga og kan drive en god del høyttalere av den større typen.

On-topic:

Det skulle være mulig å finne en god brukt Harman/Kardon receiver til rundt 5000. Evt. så har de jo en AVR245 til 6495 på hificenteret. H/K er vel generelt ganske strømsterke, og spiller ganske kraftig i bassområdet i forhold til prisen Har selv en AVR235 som jeg er glitrende fornøyd med!

Når det gjelder den basskassen så ser det ikke ut som noe jeg ved første øyekast ville satset på til hjemmekinobruk. Spar heller, og kjøp en skikkelig sub når du har råd (SVS)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje ville tatt en titt på Onkyo produkter også.
    Bortsett fra det tror jeg nok Denon 2807 er et godt valg. Kommer også litt an på hva slags høyttalere du har tenkt å ha, det er ikke alle høyttaler/receiver kombinasjoner som er like bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du høre mest musikk fra mp3 filer, så er det vel ikke så farlig åssen forsterker det er, da lyden på mp3 er elendig å tamt. Kan ikke bli bra lyd da uansett vel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •