Dali Mentor noen som vet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor noen som vet

Noen her som har hørt på Dali Mentor 6, hvordan er dem? Iforhold til høyttalere i samme prisklasse (triangle osv) er det noe som skiller mentor fra dem andre??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se siste Hjemmekino, test av mentor der. Har ikke fått lest artikkelen ennå, men tror det sto en del godord der :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan denne sammenlignes med, og til hvilken pris?

Dette er ikke hig-end høyttaler etter som jeg forstår, men spiller den som en?

Hvordan er denne iforhold til triangle f.eks?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe mer?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden den er såpass ny så er det sannsynligvis litt for tidlig med sammenlingning mot andre høytalere i samme prisklasse...

vil tro at den som nevnt har lagt seg en plass mellom icon & helicon.

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvd og hjemmekino roste denne høyttaleren opp i skyene og ga den terning kast 6 den ble sammen lignet med helicon serien og den hadde mye av dette lydbildet som helicon har i seg pågrunn av denne supre diskanten som denne høyttaleren har.de hadde testet den i forskjellige lytteposisjoner og etter det og bedømme kunne de ikke høre noen forandringer i lyden hvorenn man ville nyte musikk i rommet.hvis jeg ikke husker feil ble diskanten spredd 360 grader,til prisen lurte de på om helicon fortsatt var et godt kjøp nå som denne knall høyttaleren hadde kommet på markedet og til halve prisen.gleder meg til og høre denne iallefall

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor

Har også hørt lovord om denne serien, har bare hørt Mentor 2 og de overbeviste meg! Jeg skal ha Mentor 8 når de kommer til våren, det er helt sikkert!

Min Hjemmekino: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Andreas21

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Mentor 6 i dag. Nydelig høytaler, men mangler en del i bassen. Denne var riktignok ikke spilt inn, så noe vil den løsne i bassen. Er man ute etter noe som gør ned i dypet, må man nok vente på Mentor 8 evt kjøpe en sub i tillegg. Styrken ligger i Diskant/øvre og nedre mellomtone. Opplevde høytaleren som en som liker volum. Den åpnet seg på en del over moderat lyttevolum. Takler pågående musikk meget godt. Dette er en høytaler jeg vil vurdere som åpen og ærlig i mellomtonen men litt lukket i bunn som jeg hørte i dag. Skal tilbake om en uke for å lytte mer. Den ble spilt på Lyngdorf i dag, men skal prøve på transistor forsterker neste gang.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på dem i helgen med Nad, var meget bra synes jeg, men samme konklusjon som nevnt over, litt tamm i bassen ellers meget bra..

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkeligt, Da jeg vår på klubben og hørte Mentor 6 med Nad elektronikk ble jeg forbløffet over hvor mye dyp og stram bass det kom fra disse....kanskje heldigere den dagen? Løsnet litt

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor låter bra, men etter min mening, ikke så bra at den er verdt pris differansen fra Ikon sine største. Den har mye "lyd" fra Helicon, veldig mye identisk, spesielt i toppen. Ellers må jeg si at jeg ikke synes Mentor per. i dag er verdt sin pris, finnes mere interessante høyttalere i denne prisklassen. (Min mening!) Selvfølgelig er det en god høyttaler, men jeg kan ikke si meg fornøyd. Mulig Mentor 8 vil imponere meg mer...

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på Mentor 6 , med Nad Master elektronikk hver dag og det fungerer utmerket , men på litt større Denon er den litt for lys i toppen , synes jeg da

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK i bergen i dag på jakt etter nye spikes. Såg på Mentor 6 da eg var der men hørte ikkje. Men d skal Dali ha htene dere ser bare bedre og bedre ut Oppvokst med store svarte kasser som dali 107 og 109 så er d flott å se på desigen deres nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •