Klarsignal gitt, subwoofer skal kjøpes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Klarsignal gitt, subwoofer skal kjøpes

Jada, fikk da lov til å kjøpe en julepresang til meg sjøl, kan jo bli interressant.

Har rundt 7000 kr som jeg kan bruke +-500 kr, og har til nå vurdert

SVS SB12-Plus Velkommen til L-Sound!

Og

SVS PB12-NSD Velkommen til L-Sound!

Noen som har noen formening om hvem som gir mest ytelse for pengene? Eller har et annet godt forslag til subwoofer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x XTZ kanskje? Det blir sånn ca 7.000,- pluss frakt. SPørs om du får plass da En SVS NSD er jo svær som en tank, og kan også evt by på bittelitt plasseringsproblem. Men jeg tror at velger du enten 1 stk SVS eller 2 stk XTZ så blir du særdeles godt fornøyd uansett

(Men ytelse for penga - 2 x XTZ får min stemme)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få deg skikkelig bilde i form av større flatskjerm eller aller helst projektor. Gjør mye mer for filmopplevelsen det enn noen som helst subwoofer.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor har jeg ikke plass til.. Ny skjerm skal jeg riktig nok ha, men ikke enda..
    Subwoofern vil bli brukt mye til musikk med mye bass, f.eks The Prodigy, og noe trance..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ sies å være mer musikalsk enn SVS - jeg er ihvertfall godt fornøyd med hvordan min egen XTZ henger med i svingene på alt fra Kari Bremnes via AC/DC til Faithless. I prisklassen opp til ca 7.000,- så er det ikke akkurat veldig mange alternativer bortsett fra SVS og XTZ. Mer musikalske subber blir da enten DIY-prosjekter eller subber over 10.000,-

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Musikalske sub'er", hehe..?

Selv liker jeg SVS sine subwoofere med elementer mot gulvplate best. 2x XTZ W12 er heller ikke dumt, da man lettere kan få til en fin kurve med to sub'er etter min oppfatning, mere headroom og noe økt dB. Uansett, SVS er en innertier til prisen - og det at den ikke er "musikalsk" er bare noe tull.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    "Musikalske sub'er", hehe..?

Selv liker jeg SVS sine subwoofere med elementer mot gulvplate best. 2x XTZ W12 er heller ikke dumt, da man lettere kan få til en fin kurve med to sub'er etter min oppfatning, mere headroom og noe økt dB. Uansett, SVS er en innertier til prisen - og det at den ikke er "musikalsk" er bare noe tull.
    Ingen som sier at SVS ikke er musikalsk. Bare at XTZ er en smule mer musikalsk. Hører jeg folk sier iallefall.

Bestillte meg en XTZ i helga. Som skal spille sammen med SVS PB10. Var litt crazy med bestillingsfingeren på lørdagsnatten. Men skal bli moro å sammenligne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skjønner ikke helt hva du legger i ordet musikalsk. Jeg for min del setter større pris på en linær frekvenskurve, lav/ingen forvrengning og dypbass evner.

XTZ W12 er definitivt en meget god sub til prisen, men de som mener den er mere musikalsk på noen vis, kontra en av modellene til svs - må gjerne forklare meg hva dem legger i uttrykket "mere musikalsk" da :wink:

Ellers får jeg bare ønske deg lykke til med testingen, og gratulere med ny subwoofer. To sub'er i samme oppsett, er mye mer morsomt enn en.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skjønner ikke helt hva du legger i ordet musikalsk. Jeg for min del setter større pris på en linær frekvenskurve, lav/ingen forvrengning og dypbass evner.

XTZ W12 er definitivt en meget god sub til prisen, men de som mener den er mere musikalsk på noen vis, kontra en av modellene til svs - må gjerne forklare meg hva dem legger i uttrykket "mere musikalsk" da :wink:

Ellers får jeg bare ønske deg lykke til med testingen, og gratulere med ny subwoofer. To sub'er i samme oppsett, er mye mer morsomt enn en.
    Jeg har absolutt ingen formening om hva som er mest "musikalsk" eller ikke. Bare gjentok det jeg har lest i andre tråder.

Og takk for det. Gleder meg til et ekstra leketøy. SVS PB10, XTZ og tactile blir moro tror jeg Men må innrømme jeg gruer meg litt til å kalibrere dette. Fikk aldri SVSen alene til å spille optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med musikalsk mente jeg at subben er kjapp nok til å henge med i svingene. Det finnes nok av subwoofere der ute som bare bråker og romler når de forsøker å holde tritt med takten. Både i test her på avforum og i andre publikasjoner får XTZ skryt for dette aspektet - til og med poengteres det at den _kan_ være bedre enn SVS. Jeg sier så definitivt ikke at SVS ikke leverer varene - noe gjentatte brukererfaringer her tilsier

Men at det finnes andre alternativer enn SVS er nok hevet over enhver tvil - dog gjør man ikke noe feilkjøp akkurat hvis man går for en sub fra den produsenten

Jeg har pt 1 stk 12'er fra XTZ - jeg ser på muligheten til å ha 1 til, men bor i blokk og WAF-elementet tilsier sitt at det kan bli vanskelig å få innhentet tillatelse til å sette opp en til... kanskje man skal teste ordtaket "av og til er det lettere å få tilgivelse enn tillatelse"....?

Mht linær frekvenskurve, lav/ingen forvrengning og dypbassevner så kan det meste kalibreres til en ganske linær kurve, XTZ vrenger ikke akkurat - men det går ikke så kjellerdypt som en SVS. Men ned til ca 25hz henger den meget godt med i svingene, men har man behov for å sette yttervegger / dører / møblement i bevegelse så er SVS valget. Dog må det sies at med min nåværende plassering så smeller det godt opp i ryggmargen der jeg sitter i godsofaen på både musikk og film med min egen XTZ. Jeg glemte igjen min laptop stående på subben forrige dagen etter å ha satt på litt film, og på det verste i LOTR:3 så ejecta maskinen cd-plata som lå inni samt gav meg en melding om at jeg kunne ha fått en potensiell feil i lesing/skriving til harddisken. Mulig det er XP sin skyld, men ikke opplevd dette tidligere akkurat.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To subwoofere kan anbefales på det sterkeste, kalibrering er ingenting å grue seg til - se på det som en utfordring. Når man har gjort det noen ganger, begynner det bare å bli gøy når man oppdager resultatene:wink:

Når det gjelder bruk av ordet "musikalsk sub", kan jeg si meg enig i det du nevner, men her er vi igjen tilbake på dette med kalibrering, plassering og evner til å spille linært. SVS er langt ifra The-One-And-Only for meg, dersom du forstod det slik at jeg antydet dette. Finnes mange fristende ting der ute, desverre er alt så dyrt. Selv har jeg planer om å kjøpe 2x XTZ W12 til å spille i samspill med min nåværende SVS PB12 Plus/2, for å øke headroom og morofaktor på film. Bass og lave frekvenser er gøy, så lenge det blir riktig gjort...

Kom gjerne med en tilbakemelding i denne tråden, når du har fått din XTZ i hus sammen med PB10. Tipper du blir overrasket over hvor rått det låter med to sub'er, kontra en.

Og ja, det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse - dra kortet! :razz:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foreløpig ikke plass til 2 stk subwoofere grunnet meget lite rom, så da blir det nok SVS PB12-NSD på meg

Sende mail til lsound i går og fikk et hyggelig svar tilbake i dag

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget lite rom og meget stor sub er ikkje akkurat hva jeg ville anbefalt med det første, men for all del...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit det, men sånn hvis jeg ser på framtiden så er det ikke umulig at jeg flytter ut om ikke så veldig lenge..

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, man kan aldri få NOK SUB..

Kommer til å bli kanon med en PB12-NSD på rommet ditt!

Du får komme med en tilbakemelding hvordan det blir

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke da helle kjøpe PB10-NSD, den holder i massevis for nåværende rom, så kan du heller spare resten og spare videre opp til enda en PB10-NSD eller enda bedre; et bilde som står mer i forhold til hva enn nytt rom du får deg.

Misforstå med rett nå, ikke et vondt ord om PB12-NSD, men det får da være måte på overkill

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt lekerom er på ca. skarve 13m2. Har per. i dag SVS PB12 Plus/2, og i tillegg fremtidige planer om 2x XTZ W12 (en på hver side av sofa). Jeg ser ikke på det som et problem med for "mye bass" i mitt lille rom, da det meste kan temmes. :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt lekerom er på ca. skarve 13m2. Har per. i dag SVS PB12 Plus/2, og i tillegg fremtidige planer om 2x XTZ W12 (en på hver side av sofa). Jeg ser ikke på det som et problem med for "mye bass" i mitt lille rom, da det meste kan temmes. :wink:
    Klart ting kan temmes, men hva er hensikten når man for lavere pris kan få mer enn tilstrekkelig ytelse, og heller legge de ekstra midlene i noe annet?
    Hva klarer PB12Plus/2 i det rommet ditt som PB12Plus ikke ville klart, utenom en liten smule SPL?
    Bare tenk hva du kunne fått til i et tre-fire ganger større rom...
    Nåja, galskapen lenge leve

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yay, får ikke betalt over nettet med mitt bankkort, må vente noen dager på det nye skal komme

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Yay, får ikke betalt over nettet med mitt bankkort, må vente noen dager på det nye skal komme
    L-Sound kan sende elektronisk faktura(epost), dersom du har nettbank.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •