Magnat vs. SVS - minishootout - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 150
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns det er litt merkelig at det er et krav at man har et måleapperat for å si sin mening og erfaring her men .

FOR Å BLI MEDLEM PÅ AVFORUM:
    1. Eie(eller ha tilgang) til et måleapperat, eller hold kjeft.
    2. Lag gjerne fler tråder om samme problem på samme produkter.
    3. Ikke tro dine erfaringer har noe å si før du har det på papir.
    4. Dypbass er under 25hz.
    5. Rett frekvenskurve er viktigere for oss enn hvordan du opplever lyden.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del ikke Skorob. Men når man går mot alt av tester å påstår at de er feil, å man selv har rett, da bør man kunne back'e det opp også synes jeg. Vil ikke si det er å være urimlig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    For all del ikke Skorob. Men når man går mot alt av tester å påstår at de er feil, å man selv har rett, da bør man kunne back'e det opp også synes jeg. Vil ikke si det er å være urimlig.
    Joa, men uansett, vi må ta forbehold at dette er internt hos BigT. For de som tviler får heller ta seg turen til han syns jeg.. med eller uten apperat. For min del gir jeg blaffen egentlig .

Men jeg syns også det er veldig rart at han ikke fikk SVS ultra til å spille noe spessielt bra, men det er jo i hans ører (han har sikkert tunet og stått på). Han har vel heller ikke skrevet noe om at Magnatene har mer dypbass? Som jeg har sett her da. Tror nok Magnat bassen har en basstype som mange liker, mens SVS har en hær av folk . Så mange gode tester begge disse testede bassene har mottat kan det ikke slå feil.

Men nå skal det sies, Magnaten er testet med en mye høyere prisklasse(mange steder) og fortsatt fått strålende kritikker.

Uansett viser det igjen at slike tester gir 0 tilbake fordi det blir veldig mye ord mot ord. Folket må ut å teste selv, helst få det testet i rommet det skal benyttes. Magnaten spiller litt høyere.. woha.. so what, når SVS'en allerede spiller høyt nok. Og SVS'en spiller dypere, enda Magnaten spiller dypt nok helt til et måleapperat sier at du tar feil..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Han har vel heller ikke skrevet noe om at Magnatene har mer dypbass? Som jeg har sett her da.
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    jeg hevder fortsatt det at i mitt rom spiller 2 magnat bedre og dypere enn det svs ultra/2 og plus/2 var i stand til.

Når det er sagt, synes jeg enkelte har en litt unødvendig krass tone i motsvarene til bigtor. Det egner som regel kun til å få folk til å gå i skyttergraven, når de ellers kanskje kunne ha kommet til enighet (evt. kompromiss).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele cluet er at bigtor påstår at Magnat spiller dypere enn SVS, noe den bevislig ikke gjør. Alt hittil, bortsett fra bigtors meninger, tilsier dette.

Inntil han poster noen kurver som etter hans mening viser det motsatte, holder jeg for min del meg til det vi selv oppfattet på Notodden.

Ja, Magnat er en stooor sub.
    Ja, Magnat spiller stooort og med mye bass.
    Ja, Magnat flytter masse luft og har krefter i massevis.
    Nei, Magnat spiller ikke dypere enn SVS.

Til filmbruk (men ikke musikk) er Magnat et meget bra valg.
    Til film og musikk er SVS et meget bra valg.

Vi ser frem i mot kurver fra bigtor....

Kan vi ikke slutte å male på det samme om og om igjen da... hæ...?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Når det er sagt, synes jeg enkelte har en litt unødvendig krass tone i motsvarene til bigtor. Det egner som regel kun til å få folk til å gå i skyttergraven, når de ellers kanskje kunne ha kommet til enighet (evt. kompromiss).
    Magnaten går nok ikke dypere nei. SVS er relativt kraftig der. Men er nok ett eller anna som får BigT sitt oppsett til å fungere så bra som han sier, kanskje han har truffet bullseye i plassering og konfigurering?! Men nå har ikke han måleutstyr, så da får vi heller ikke vite det. 2x21" element burde brake godt løst i et normalt rom . For min del er SVS plus12 mer enn nok til svære rom.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og konklusjonen her blir da; de som har Magnat TROR den spiller dypere, mens de som har SVS VET at den spiller dypest... case closed! Det var vel ikke så vanskelig vel... ;-)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Til filmbruk (men ikke musikk) er Magnat et meget bra valg.
    Hvorfor ikke til musikk?

Frode

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stram nok i bassen... litt pløsete med andre ord.

Det er utrolig lite som skal til før det heller den éne eller den andre veien når en sub skal matches til musikk.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...og konklusjonen her blir da; de som har Magnat TROR den spiller dypere, mens de som har SVS VET at den spiller dypest... case closed! Det var vel ikke så vanskelig vel... ;-)
    Og hva med de som har hatt begge deler og som vet hva som er det beste:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ikke stram nok i bassen... litt pløsete med andre ord.

Det er utrolig lite som skal til før det heller den éne eller den andre veien når en sub skal matches til musikk.
    Ikke stram nok i bassen?Ja du kan tulle du :-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Jeg håpet i det lengste at du var seriøs, og ville poste måleresultater av frekvensresponsen i systemet ditt..................særlig fra 80Hz og nedover.

Med uttalelsen din - har du fjernet enhver tvil................
    Ja greit det at du synest at jeg ikke er seriøs men jeg har ett litt annet utgangspunkt en det du har når det gjelder å få frem det beste i en subb.Jeg mener at man kan ikke måle seg frem til hva som gir det lille ekstra som skiller en helt vanlig opplevelse til å bli en fantastisk opplevelse.Jeg vil også si det at magnaten er oppgitt til å kunne gå ned i 15hz og fordi da noen som har testet den og da ikke fått den til å gå så dypt vil det jo ikke si at det ikke lar seg gjøre.Det er ikke alltid en test sier allt om ett produkt.
    Mvh bigtor

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med de som har hatt begge deler og som vet hva som er det beste:-)
    Nå er det ikke meningen å holde med hverken den ene eller andre. Men bigtor: Blander du ikke snørr og barter her? "Det beste" er vel egentlig et dårlig tilsvar til påstanden "dypest" fra homecinema?
    Jeg har ingen problemer med å tro på at du er storfornøyd med dine Magnater. Det skulle vel egentlig bare mangle, for såpass påkostede høyttalere / sub´er?

Du virker derimot bemerkelsesverdig "stiv" og unyansert ovenfor de argumentene du møter i denne tråden. Hvorfor? Er det alldeles hinsides å innse at en SVS faktisk går dypere enn dine Magnater, attpåtil når dette er såpass grundig dokumentert etterhvert?
    For din del, håper jeg virkelig at du ikke er like urokkelig i andre sammenheng, i den jevne hverdag......

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid en test sier allt om ett produkt.
    Nei, hvem kan vel stole på noe humbug som måleresultater... Du kan ærlig talt ikke forvente at andre her skal slå seg til ro med noe som til syvende og sist er synsing fra din side inntil du presenterer fakta. Men for all del, at du har funnet en sub som du storkoser deg med er jo helt topp og det er vel ingen her som ikke unner deg den gleden. Det gjelder bare å skille mellom eierglede og tekniske fakta.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er imponerende ører du har, dersom du klarer å kalibrere to stk subwoofere i et hjemmekinorom ordentlig uten målemikrofon eller annet utstyr... Gjør du dette uten måleutstyr eller kurver, og til slutt kan si at "nå leverer produktet maksimalt", ønsker jeg deg hjertlig velkommen til å hjelpe meg med mine nye sub prosjekter her... :wink:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også si det at magnaten er oppgitt til å kunne gå ned i 15hz og fordi da noen som har testet den og da ikke fått den til å gå så dypt vil det jo ikke si at det ikke lar seg gjøre.
    Men du, alt av tester vi har funnet, er vel 3 stk til nå tilsier at den ruller av veldig når den kommer til 25Hz. Du er den eneste som påstår den går rett til 15Hz, å det fordi du "hører" det. Nei, har mer tiltro til en db måler koblet til en PC enn jeg har til ørene dine. Ikke til hvordan musikken oppfattes, men hvor realiteten i dypbass er. Hvis målingen viser 25Hz, å ørene dine sier 15Hz, hvem har da rett? Mine penger står på målingen.

Angående alt annet om subben din så skal jeg ikke si noe da jeg ikke har hørt den selv. Sikkert en helt rå sub, å 2 stk som du har er jo helt vilt

PS. Akto å Co hadde jo både SVS å Magnaten i samme rom, så det er ikke bare du som har testet det.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.stereoplay.de/sixcms/medi...3subwoofer.pdf

Tysk test vs DD18, DD18 levere mere i bunn, men det var fryktelig dårlig graf men...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    http://www.stereoplay.de/sixcms/medi...3subwoofer.pdf

Tysk test vs DD18, DD18 levere mere i bunn, men det var fryktelig dårlig graf men...
    Nå er ikke jeg noen ekspert i tysk, men ut fra det jeg skjønner så spiller Magnaten høyest jevnt over. Det de trekker på er at den ikke har samme output i bunnen som DD18, å ikke er like kjapp å presis.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nå er det ikke meningen å holde med hverken den ene eller andre. Men bigtor: Blander du ikke snørr og barter her? "Det beste" er vel egentlig et dårlig tilsvar til påstanden "dypest" fra homecinema?
    Jeg har ingen problemer med å tro på at du er storfornøyd med dine Magnater. Det skulle vel egentlig bare mangle, for såpass påkostede høyttalere / sub´er?

Du virker derimot bemerkelsesverdig "stiv" og unyansert ovenfor de argumentene du møter i denne tråden. Hvorfor? Er det alldeles hinsides å innse at en SVS faktisk går dypere enn dine Magnater, attpåtil når dette er såpass grundig dokumentert etterhvert?
    For din del, håper jeg virkelig at du ikke er like urokkelig i andre sammenheng, i den jevne hverdag......
    Ja den var god jeg stiv og unyansert.Hvem er det som har hørt både svs og magnatene spille i mitt rom?Hvem er det som har best forutsetning for å uttale seg om hva jeg opplever i mitt rom?Jeg eller en av de mange synserne som uttaler seg?Og bare for å slå det fast en gang for alle jeg har aldrig sagt at svs er dårlig men kun at jeg har funnet noe som gir meg mer i min hjemmekino:-)
    Mvh bigtor

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du snakker om synsere, men sier selv at du HØRER Magnaten spiller dypere enn SVS. Du tråkker jo litt på dine egne bein på noen av utsagnene her da, eller?

Har ikke vondt for å tro at du opplever en høyere morofaktor i DITT rom nå, men hele denne diskusjonen startet jo med at du mente Magnaten var mye bedre, og i tilegg gikk dypere. At den var en ren killer. Da er det jo du selv, som feier SVS ned og setter Magnaten på hedersplassen, uansett rom?

Mulig jeg har tolket dette helt feil, men?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •