Magnat vs. SVS - minishootout - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 150
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dagens! Jeg fikk et syn i hodet mitt som jeg vil ha ut igjen Raggen.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes spennende ut ang. leie av fotballbane for test og lokale for fest!

Det som er sikkert er at det ihvertfall blir en skikkelig "pølsefest"...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk ihvertfall jeg en tanke jeg helst vil ha ut igjen.

Fotballbane tipset var jo ganske smart egentlig. Man kan jo oppfordre folk til å ta med seg subwooferen sin (evt lage liste så ikke 10 stk tar med seg samme sub etc) og så laget en kjapp rangering basert på målinger. Tenker da på alt fra en Dantax sub til Bag End. Blir muligens mye arbeid dog.

Finalen kan jo eventuellt være å seriekoble hele haugen å jakte på "Brown Noise" :-?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes! Mythbusters har blitt motbevist før så da skal vi nok klare det!
    (kjente en som var så stup full at han dreit på seg, men det er vel "juks")

Edit: hehe morsomt innbydelses kort:
    Ta med deg øl pølser sub og bleier!
    Og godt humør!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært noe - regn med meg på kalaset.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik cowboy-fest høres morsomt ut Godt forslag, atle. Blir selvfølgelig med på et silkt arrangement.

Morsom sammenlikning forøvrig, og resultatet ble tydeligvis slik jeg hadde forestilt meg.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel fly til oslo da med en pluss2 og ultra i bagasjen.

Uansett kommer jeg, med eller uten subwoofer(e).

W: "hvor skal du hen med anlegget ditt kjære?"
    Meg: "Jo, til oslo en tur, for å spille musikk på en fotballbane"

Denne planen har definitivt lav WAF.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et stykk PB-12Plus klar for tur og fest:-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har herved kommet med forumets beste forslag noensinne uansett tema!

Count me in :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slags dypbass DB-Drag på en fotballbane?

Tipper et gjennomtenkt DIY prosjekt kunne kommet godt ut der.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Langt i fra Audiomur, men subwoofere kan måles ut i fra en rekke kriterier som alle sier mye om hvordan den vil låte. Både lydtrykk, dybde og THD er alle målbare faktorer som påvirker lydsignaturen i stor grad. Jeg vet at mange er skeptisk til målinger, men etter å ha målt relativt mye er dette noe jeg er sikker på, særlig på subwoofere som kun jobber under 100 Hz hvor øret er aller minst følsomt.

Roffe nevner også en morsom ting, og jeg fikk umiddelbart lyst til å bruke det treffende danske uttrykket at "det er deilige subwoofers" - begge to

En annen ting som er verdt å nevne - det er faktisk ganske viktig da det påvirker SVS-ens output over 20 Hz i stor grad - er at vi målte SVS-en i 16 Hz modus. Om den hadde blitt tunet til 20 eller 25 Hz ville nok den totale SPL vært ganske så lik, men dette gjorde vi altså ikke. Om vi hadde gjort det så ville fortsatt SVS-en hatt mer trykk i bunn, men vi gjorde altså ikke det, så det er ikke mer å dvele ved.

Lyd og lydutstyr har aldri vært magi, og kommer heller aldri til å bli det, samme hvor mye folk skulle ønske det
    Jeg er totalt uenig med deg og ut i fra det du skriver her er det ikke mye vits i å diskutere heller.
    Mvh bigtor

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til den dagen en måling av maks lydtrykk og frekvensrespons kan beskrive hvor bra en høyttaler låter for mine ører.... Da slipper vi nemmelig å ha subjektive meninger.... :-D

Jeg er tildels enig med Akto i visse betrakninger, men mener fortsatt at våre egne måleapparater (ørene) bør avgjøre om en subwoofer er bra eller ikke, i allefall når det kommer til kvalitet. Kvantitet kan selvfølgelig greit måles.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er ørene det viktigste for å finne ut hva man liker best. Men hvis man måler 2 ulike subber i likt rom. Begge får like mye kalibreringshjelp. Den ene går 15Hz dypere enn den andre på alt av målinger. Da gjør den faktisk det. Hjelper ikke at det "føles" som den andre går dypere. Noen realiteter må man bare se i øynene. Er helt enig i at Magnaten høres bedre ut i bigtor sine ører. Er jo en grunn til at han byttet ut SVS for å kjøpe denne. Her kommer smaken på hva man liker inn i bildet. Men at Magnaten går dypere. Det har nå ihvertfall blitt vist svart på hvitt at ikke stemmer...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Selvfølgelig er ørene det viktigste for å finne ut hva man liker best. Men hvis man måler 2 ulike subber i likt rom. Begge får like mye kalibreringshjelp. Den ene går 15Hz dypere enn den andre på alt av målinger. Da gjør den faktisk det. Hjelper ikke at det "føles" som den andre går dypere. Noen realiteter må man bare se i øynene. Er helt enig i at Magnaten høres bedre ut i bigtor sine ører. Er jo en grunn til at han byttet ut SVS for å kjøpe denne. Her kommer smaken på hva man liker inn i bildet. Men at Magnaten går dypere. Det har nå ihvertfall blitt vist svart på hvitt at ikke stemmer...
    Artig konklusjon,da jeg aldrig har snakket om hva jeg føler men hva jeg opplever og hører i min hjemmekino er vel det jeg har sagt.Jeg vil også si at jeg byttet ikke ut svs fordi jeg var veldig misfornøyd med de men jeg er en type som liker å prøve ut nye ting og hadde svs spilt bedre i mitt rom så hadde jeg vært den første til å innrømme det.Jeg tviler ikke på at de har kalibrert og målt men jeg er ikke sikker på at de har funnet den beste plassering av magnaten i det rommet.Den største forskjellen jeg opplever på de er at elementet på magnaten spiller mot deg og gir ett trøkk som må oppleves.Jeg vil avslutte med å si at jeg og de som har hørt magnatene spille hjemme hos meg hører og føler det på kroppen at de går dypere.
    Mvh bigtor

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    ..........Jeg vil avslutte med å si at jeg og de som har hørt magnatene spille hjemme hos meg hører og føler det på kroppen at de går dypere.
    Minner meg egentlig litt om Fleksnes hos tannlegen:
    ".............den har 6 forgassere.......!"

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe høres nesten ut som du har en sponsor avtale med magnat.
    litt som svs gutta her inne :-D
    Tro du kan lov pris denne sub'n opp i skyerne men så lenge som du nekter kommer med noen fakta på bordet så blir det liksom bare tom prat.

Du lager bare meir tvil og missforståelse av det, istend for og få fram budskapet ditt at magnat'n trøkker bedre i ditt rom.

Men 100% enig med andre her, hvordan det til slut høres/føles ut, har alt og si.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigtor... Er nesten ikke annet for deg å gjøre enn å åpne døren for et par her med 2stk SVS sub'er og ta en shootout. Da er den diskusjonen avklart også. Mulig rom i seg selv kan ha en massiv innvirkning i Magnat'en sin fordel eller at det faktisk er 2 av dem som utgjør det. Kan også være en missmatch mellom plus/2 og ultra/2 sammen dog dette er ikke noe jeg kan svare på da jeg faktisk ikke har hørt noen av de nevnte sub'ene. (noe som forhåpentligvis vil endre seg relativt snart)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Minner meg egentlig litt om Fleksnes hos tannlegen:
    ".............den har 6 forgassere.......!"
    Ja det er farlig å så tvil med det som ekspertisen sier :-)
    Mvh bigtor

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Artig konklusjon,da jeg aldrig har snakket om hva jeg føler men hva jeg opplever og hører i min hjemmekino er vel det jeg har sagt.Jeg vil også si at jeg byttet ikke ut svs fordi jeg var veldig misfornøyd med de men jeg er en type som liker å prøve ut nye ting og hadde svs spilt bedre i mitt rom så hadde jeg vært den første til å innrømme det.Jeg tviler ikke på at de har kalibrert og målt men jeg er ikke sikker på at de har funnet den beste plassering av magnaten i det rommet.Den største forskjellen jeg opplever på de er at elementet på magnaten spiller mot deg og gir ett trøkk som må oppleves.Jeg vil avslutte med å si at jeg og de som har hørt magnatene spille hjemme hos meg hører og føler det på kroppen at de går dypere.

Begynner å lure på om magnaten på notodden var/er defekt, da det du opplever virkelig går imot testresultatet. Hadde vært opplysende og interessant om du kunne tatt en liten måling av dine to magnater for å se hvordan frekvensgangen er i ditt rom?

pt

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    hehe høres nesten ut som du har en sponsor avtale med magnat.
    litt som svs gutta her inne :-D
    Tro du kan lov pris denne sub'n opp i skyerne men så lenge som du nekter kommer med noen fakta på bordet så blir det liksom bare tom prat.

Du lager bare meir tvil og missforståelse av det, istend for og få fram budskapet ditt at magnat'n trøkker bedre i ditt rom.

Men 100% enig med andre her, hvordan det til slut høres/føles ut, har alt og si.
    Har du i det hele tatt lest hva jeg skriver?Jeg har fakta jeg,det er nok av de som synser :-(
    Mvh bigtor

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •