Skurring i nye B&W 703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i nye B&W 703

Hallo

Har nettopp kjøpt meg et par B&W 703. Er så langt fornøyd bortsett fra at det kommer av og til litt skurrelyder fra det ene basselementet ( i den ene høytaleren). Dette gjelder uansett lydnivå. Det høres ut som om det ligger en løs skrue og dirrer.

Tok en kjapp tlf til Hifiklubben og de sa at det kan være en ledning som ligger nært elementet inni høytaleren. Anbefale meg å skru opp selv og sjekke eller komme med den til dem. Kommer ikke til å skru opp selv mht garanti osv.

Men jeg lurer på om det er virkelig så enkelt eller er det rett og slett en produksjonsfeil?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av B Mannen
    Hallo

Har nettopp kjøpt meg et par B&W 703. Er så langt fornøyd bortsett fra at det kommer av og til litt skurrelyder fra det ene basselementet ( i den ene høytaleren). Dette gjelder uansett lydnivå. Det høres ut som om det ligger en løs skrue og dirrer.

Tok en kjapp tlf til Hifiklubben og de sa at det kan være en ledning som ligger nært elementet inni høytaleren. Anbefale meg å skru opp selv og sjekke eller komme med den til dem. Kommer ikke til å skru opp selv mht garanti osv.

Men jeg lurer på om det er virkelig så enkelt eller er det rett og slett en produksjonsfeil?
    Hei. Ville nok ikke ha skrudd ut noe element nei,. Som du selv sier så vil nok det by på problemer i hendhold til garanti, reklamasjon osv. Selv om de anbefalte deg å skru opp selv ville nok ikke jeg ha gjort det. Lever de tilbake til HFK for service.
    Kjipt da

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B Mannen
    Hallo

Heisann, har lest her på forum om en annen med samme "situasjon", han valgte å gjøre dette selv, men er veldig enig i at en må opprettholde garantien for eventuelt senere bruk :-)

Her er tråden hvor dette ble nevnt:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...light=skurring

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom de har anbefalt deg å sjekke dette selv har de automatisk ansvar for de feilene dette måtte medføre med mindre du opptrer direkte uaktsomt.

Det er stor sjanse for at det bare er å sette på, flytte eller bøye litt på en kabel. Dette er ikke første tilfellet av løse kabler på elementer, spesielt ikke fra produsenter som bruker kabelsko til elementene.

Dersom du skrur ut basselementet og ser at det er en alvårlig feil som medfører at noe må skiftes er faktisk fortsatt HFK ansvarlig så lenge det ikke er overveiende sannsynlig at du har forvoldt skaden selv eller det kan regelrett bevises av du har det.

Husk også at en del forhandlere er kjipe dersom de ikke kan skyve ansvaret videre. HFK får selvsagt et nytt basselement fra B&W dersom dette må skiftes grunnet en garantifeil så de vil heller ikke ha noe å tape på å gjøre som de plikter dersom det er en feil på produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Takker for svar. Det viste seg at det var feil med elementet. HFK byttet dette med en gang, nå er alt i orden :-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til B&W 703 familien. Hvilke elektronikk bruker du? Fornøyd med høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har NAD C272 Effektforsterker og NAD C162 Forforsterker. Kjørte denne kombinasjonen med B&W 604 S3. Var ikke helt fornøyd med lyden på 604 så det ble et bytte til 703. Mye bedre.
    Blir et bytte i elektronikken men må vente litt (ellers må jeg ligge på sofa`n :-)
    Ser det er mange som anbefaler en kombinasjon med Rotel 1080 eller 1090.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tilsvarende problem med mine splitter nye B&W 705. Ved et bestemt frekvensområde i mellomtonen høres en svak skurrelyd i den ene høyttaleren. Noe som kan minne om en flue i en taklampe. Denne lyden blir mindre fremtredende ved høyere lydvolum.
    Har vært i kontakt med HiFi-Klubben. De ber meg sende høyttaleren for sjekk.
    Kjedelig uansett...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •