Infinity SM-255 VS Div. Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Infinity SM-255 VS Div. Cerwin Vega

Har CV AL-1000 nå, men lurer litt på å kjøpe meg et par Infinity SM-255.

Noen som har hørt Infinity ene mot CVene? Samme hvem CV egetnlig.

Er det noe bedre lyd i Infinityene?

Takk på forhånd
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Har CV AL-1000 nå, men lurer litt på å kjøpe meg et par Infinity SM-255.

Noen som har hørt Infinity ene mot CVene? Samme hvem CV egetnlig.

Er det noe bedre lyd i Infinityene?

Takk på forhånd
    Hørte SM255 mot CV DC-15 ei gang. (husker ikke forsterker)
    Å der spilte CV'ene fletta av Infinityene på både bass og dB, men Infinityene spilte helt klart mye penere.

Var flere også som mente det samme som meg, bare så jeg ikke er alene om uttalen

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cw vs infinity

infinity spiller litt finere som gunnar sier men kvalitetsmessig så er det som natt og dag der cw er mye bedre bygget og spiller mye kraftigere. sjekk bare vekta på basselementene.i infinity er det knapt en kilo tungt og med blikkramme.membranen er og bløt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sm 255 VS Al 1000

Hei Sm 255 var dei første "store" høytalerane eg hadde. Da sto det mellom Al 1000 og disse, og det ble Sm 255. PGA Penger
    Når eg hadde disse så sikklet eg etter AL 1000 hele tiden. SM spiller mye renere og klarere en alle CV eg har hørt, men AL 1000 spiller en del høyere og med bedre bass som sakt. Det me at Bassen til 255 ser mer pinglete ut i forhold til Dc 15 er bere tull! Magneten på disse er akkuratt like små. Eneste er at Dc er dobbeltspolt, men nåkk om det.
    Al 1000 trenger mye mer strøm en Sm 255. Eg hadde Nad 216 + Denon AVR 1600 på SM det spilte helt greit, men når eg skulle selge driten så gjekk nad'en først å då fant eg ut at Sm 255 ikkje trenger mer en 60W pr. høytaler for så å sei å yte maks.

MVH Stroker18

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    infinity spiller litt finere som gunnar sier men kvalitetsmessig så er det som natt og dag der cw er mye bedre bygget og spiller mye kraftigere. sjekk bare vekta på basselementene.i infinity er det knapt en kilo tungt og med blikkramme.membranen er og bløt.
    infinity'en sin bass veier faktisk 4.5kg og har aluramme

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    infinity'en sin bass veier faktisk 4.5kg og har aluramme
    En kompis av meg som har Infinity SM155 sier at kvaliteten er dass og kassene er noe forferdelig billig greie, er dette sant?
    Og gjelder det SM255 også?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    men når eg skulle selge driten så gjekk nad'en først å då fant eg ut at Sm 255 ikkje trenger mer en 60W pr. høytaler for så å sei å yte maks.
    Er den forsterkeren din veldig strømsterk? Bare undrer litt på hvordan 60 watt kan ha full kontroll på 2 stk 15" :roll:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blikkramme? 1kg?
    Han hadde vel ikke bytta den til en som han fant i en "fakehøyttaler"?
    De veier iallefall mellom 1-1,5 så det er en skikkelig overdrivelse.
    4kg høres nå mere rett ut ja. Iallefall når jeg tenker på at XXLS'en som står i subben er på minst 8kg..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sm 255

ja jeg var sikkert litt krass i kritikken mulig det er den 155 jeg tenkte på når jeg sa blikkramme og 1 kg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er epler og bananer!!

CV er partyhøyttalere, nothing more, nothing less.
    Infinity SM står for Studio Monitor.

De er ikke laget for party, men for mer "normal-høyt" lydnivå.
    Lydkvaliteten overgår CV, som skrevet ovenfor.

Det er ikke overdreven bass, men det er heller ikke for lite bass.
    Personlig mener jeg de er fin lyd i..

Greit nok, du har ikke detaljene i diskanter som du har på feks. dyre canton, m.m., men det er til gjengjeld null bass i feks. canton.

CV er party only, evnt. hjemmekino.
    Jeg anser Infinity SM255 som en mer allround høyttaler, men den trives best til rock/trance, evnt. kino.

Trenger som nevnt ovenfor ikke mye effekt for å lage lyd, men å si at 60w får den til å yte maks, er tull.

Den har en sykt bra følsomhet på 103db!! 4-8ohm er også nice.
    10-300W, så du trenger vel iallefall 400-500w (tenk på effekttap i varme!), for å kunne utnytte "100%" < legg merke til hermetegn!

CV vil nok kreve enda mer!! Men for all del, du kan spille HØYT med 60w på infinity, selv med en liten sony prologic på 45w/ch klarte jeg å spille rimelig høyt, eneste var at bassen møtte veggen på høyere nivåer.

Når jeg fikk nyere sony reciever på 68.2w rms i 8 ohm (og da mer i 4 ohm, som jeg kjører i stereo), så klarer jeg myyyye mer.. har ikke prøvd å makse høyttalerene (bor jo i blokk).

Anyhow, jeg hadde aldri byttet mine i CV. Har sjeldent housepartys hos meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pinglehøytaler?

var på nettsida til infinity og leste att sm 255 veier 25 kg! viss dette er korrekt, så må eg berre få lov te å seia at det er en pinglehøytaler.det er ikke bra å ha noen store 15 tommere som veier nesten bare halvparten av cv al 1000.det sier litt om hva di er bygget av:-? men 25 kg kan jo vere feil?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig lagt Infinity på is jeg. Tror nok jeg holder meg til CV, vet at det er bra. Men må bare finne riktig CV HT :P
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på nettsida til infinity og leste att sm 255 veier 25 kg! viss dette er korrekt, så må eg berre få lov te å seia at det er en pinglehøytaler.det er ikke bra å ha noen store 15 tommere som veier nesten bare halvparten av cv al 1000.det sier litt om hva di er bygget av:-? men 25 kg kan jo vere feil?
    Vekt har ikke så mye å si...
    Mener Infinity har alu-ramme på bassen, som er med å lage lavere vekt.

Men, for all del, infinity er ikke noe du kjøper om du skal ha diskotek.. Det er ikke samme klasse som CW. CW er mer houseparty, hakket dårligere lyd enn infinity, men spiller høyere.

Høyt SPL er ikke vanskelig, om du driter i lydkvalitet.
    For all del, infinity SM er ikke "audophile" de heller, men de låter bedre enn CW.

For min del, ville jeg ikke byttet mine SM255 mot CW, selv om CW har mye mer bass... Jeg er ferdig med det stadiet, der det er om å gjøre å ha mest mulig bass, på bekostning av lydbildet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Vekt har ikke så mye å si...
    Mener Infinity har alu-ramme på bassen, som er med å lage lavere vekt.

Men, for all del, infinity er ikke noe du kjøper om du skal ha diskotek.. Det er ikke samme klasse som CW. CW er mer houseparty, hakket dårligere lyd enn infinity, men spiller høyere.

Høyt SPL er ikke vanskelig, om du driter i lydkvalitet.
    For all del, infinity SM er ikke "audophile" de heller, men de låter bedre enn CW.

For min del, ville jeg ikke byttet mine SM255 mot CW, selv om CW har mye mer bass... Jeg er ferdig med det stadiet, der det er om å gjøre å ha mest mulig bass, på bekostning av lydbildet.
    jo men det er lov å kjøre feit bil med svær motor om du er blitt gammal og ikke lenger trør så mye på gassen også hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. Jeg har både cv al1000 og infinity sm155. jeg har en 2x400wattrms på al1000, og 2x150rms på sm155. bassen er bedre på sm155`ene. ingen tvil om det men cv`ene spiller høyere takket være 8"mellomtone.... det med at cv`ene ikke spiller så pent synes jeg er feil.... det er ganske klar og åpen lyd i dem. sm`ene kan bli litt "daffe". har du råd til en ordentlig forsterker så gå for cv`ene, men hvis ikke, kjøp infinity`ene!.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •