Hjelp til plassering av senterhøyttaler, vurdere over lerretet...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til plassering av senterhøyttaler, vurdere over lerretet...

Heisann. Fikk meg ny senterhøyttaler i går og foreløpig veldig fornøyd, men sliter litt med plasseringen. Hadde tenkt til å ha den under lerretet, men tv`n er jo for stor til det. Jeg tenker mye på å gå til innkjøp av 32"LCD-tv snart og da får jeg plass til senteren under lerretet , men tror jeg skal spare opp pengene først istedet for å bruke f.eks "Her & Nå" handlekonto, så da må jeg finne et annet sted å plassere den til den dagen kommer.
    Og jeg lurer på om det vil gå greit å plassere den over lerretet, og att jeg vinkler den ned mot sweetspoten? Har prøvd å sette sentere i benkhøyden, men da følte jeg at dialogen ble borte..

Noen som har noen formenig på dette. Eventuell annen plassering( men det er det vel ikke), hvor stor vinkel må jeg ha på senteren vis jeg monterer den over lerretet? vil avstande fra høyttalerene og sweetspoten på kun 3m ha noe å si i tillegg?
    Har lagt ved et bilde av mitt foreløpig rotete oppsett.

For hvis dette burde gå bra så har jeg tenkt til å lage meg enda en DIY-veggbrakket (Har før laget til front høyttalerene mine HER)

Mvh
    kas

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Heisann. Fikk meg ny senterhøyttaler i går og foreløpig veldig fornøyd, men sliter litt med plasseringen. Hadde tenkt til å ha den under lerretet, men tv`n er jo for stor til det. Jeg tenker mye på å gå til innkjøp av 32"LCD-tv snart og da får jeg plass til senteren under lerretet , men tror jeg skal spare opp pengene først istedet for å bruke f.eks "Her & Nå" handlekonto, så da må jeg finne et annet sted å plassere den til den dagen kommer.
    Og jeg lurer på om det vil gå greit å plassere den over lerretet, og att jeg vinkler den ned mot sweetspoten? Har prøvd å sette sentere i benkhøyden, men da følte jeg at dialogen ble borte..

Noen som har noen formenig på dette. Eventuell annen plassering( men det er det vel ikke), hvor stor vinkel må jeg ha på senteren vis jeg monterer den over lerretet? vil avstande fra høyttalerene og sweetspoten på kun 3m ha noe å si i tillegg?
    Har lagt ved et bilde av mitt foreløpig rotete oppsett.

For hvis dette burde gå bra så har jeg tenkt til å lage meg enda en DIY-veggbrakket (Har før laget til front høyttalerene mine HER)

Mvh
    kas
    Det burde gå fint og vinkle center ht ned mot film posisjon. Så lenge du føler det at du får fram dialogen bra, burde det gå helt fint. Har ikke noe spesiell vinkel grad, men prøv deg frem.
    Hva slags center har du kjøpt deg?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Det er Dali Concept CT som man kan se bildet:-)
    jeg håper på at det går bra, men håper ikke jeg mister like mye av dialogen som jeg gjorde ved å senke høyden.. Hadde hvert fint om det var noen som har senteren i høyden som har noen råd. Eller om dette kanskje var en helt bortkastet tråd? ?

Mvh
    kas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •