Valg av høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer caro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere

Hvilken av disse burde jeg velge i stereo, det må vere trøkk i de..

Qln Artech 8
    Dali 8008
    Dali Concept 8

Eller forslag?

Har JBL E 80 no i stereo og de bei får små..

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan få Triangle Altea til 8k hos norsk hificenter. Dette er blant vinnerne i denne klassen. Concept'en er muligens den med mest trykk i blant dine forslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Mulig du kan få Triangle Altea til 8k hos norsk hificenter. Dette er blant vinnerne i denne klassen. Concept'en er muligens den med mest trykk i blant dine forslag.
    8k?

Ligger ikke de på 12k da?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    8k?

Ligger ikke de på 12k da?
    Veiledene er ca 12k. NHFC har tidligere i sommer/høst kjørt kampanje med 30 prosent avslag på endel modeller som ble bestilt inn til ny forhandler som vistnok ikke ble noe av. Ingen garanti for at du får disse for 8k men dersom du tar deg en trivelig høytaler prat med Hallvar på nhfc så vil du helt sikkert få en lignende pris på denne. Triangle er også høyere veil. priset i norge sammenlignet med endel andre eu land. dvs:høyere avkastning til importør/forhandler og dermed også større muligheter til å få god pris vs den veil/villedende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledene er ca 12k. NHFC har tidligere i sommer/høst kjørt kampanje med 30 prosent avslag på endel modeller som ble bestilt inn til ny forhandler som vistnok ikke ble noe av. Ingen garanti for at du får disse for 8k men dersom du tar deg en trivelig høytaler prat med Hallvar på nhfc så vil du helt sikkert få en lignende pris på denne. Triangle er også høyere veil. priset i norge sammenlignet med endel andre eu land. dvs:høyere avkastning til importør/forhandler og dermed også større muligheter til å få god pris vs den veil/villedende.
    :-D

Jeg har faktisk de høyttalerene på lista mi som muligens en høyttaler jeg vil oppgradere med! Så dette var godt nytt:-)
    Jeg bor jo i Stavanger... Så kjøp hos NHFC kan jo bli litt vanskelig for meg...
    Men da har jeg jo et bruk bar prute "grunnlag" å gå ut ifra:-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har faktisk de høyttalerene på lista mi som muligens en høyttaler jeg vil oppgradere med! Så dette var godt nytt:-)
    Jeg bor jo i Stavanger... Så kjøp hos NHFC kan jo bli litt vanskelig for meg...
    Men da har jeg jo et bruk bar prute "grunnlag" å gå ut ifra:-)
    De er knallgode høytalere i sin klasse. Veldig dynamiske med åpen og luftig mellomtone. NHFC sender til hele landet - Fraktfritt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er knallgode høytalere i sin klasse. Veldig dynamiske med åpen og luftig mellomtone. NHFC sender til hele landet - Fraktfritt :-D

Jeg har nok desverre, eller ei, flere høyttalere på lista. Så må nok få lytta litt mer rundt om kring før jeg bestemmer meg. Men dette har jeg mildt sakt i bak hode:-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nok desverre, eller ei, flere høyttalere på lista. Så må nok få lytta litt mer rundt om kring før jeg bestemmer meg. Men dette har jeg mildt sakt i bak hode:-)
    Vil også anbefale en lytt til de nye Focal Chorus 800v serien. 816V vil vell havne på rundtom 10k hos Andre på hifihuset. 816V ble testvinnere i siste HiFiChoice sammens med Triangle Antal esw. I selskap med blant annet den nye budsjetthøytaleren CM7 fra B&W (som fikk litt skuffende omtale) pluss ett par til som jeg ikke husker navnet på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også anbefale en lytt til de nye Focal Chorus 800v serien. 816V vil vell havne på rundtom 10k hos Andre på hifihuset. 816V ble testvinnere i siste HiFiChoice sammens med Triangle Antal esw. I selskap med blant annet den nye budsjetthøytaleren CM7 fra B&W (som fikk litt skuffende omtale) pluss ett par til som jeg ikke husker navnet på.
    Takk for tips

Vet desverre ikke hvor de har Focal her i Stavanger. Men kunne virkelig tenkt meg å hørt på noen moddeler!
    Høyttalere jeg kunne tenkt meg nå er nok en av Triangel sine gulvståede, Patos Lyrik eller Dali Helicon, om jeg får råd... Men dette blir veldig OT nå...
    Kan bli lenge til jeg oppgradere høyttalere:-( Men klør i fingrene etter å prøve noe nytt nå:-)

Til trådstarter: Om jeg snart skal oppgradere, så må jeg jo selge de høyttalerene jeg har nå! Så om du bor i Stavanger området kan du jo muligens kjøpe både consept 8, consept 6 og consept ct av meg:-)

Newcomer caro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i troms så da bi det litt sårt desverre

Newcomer caro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde eg gå for concept 8? Hvordan bi dem mot 909?

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen min har concept 8, eg har Qln 603 MK II og må si at mine trøkker egentlig bedre! ivertfall i litt lavere hz, noe som daliene ikke har "noe" å gi i forholdt til Qln'ene, så jeg ville gått for Qln Artech 8...:wink:

Newcomer caro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var de eg hadde tenkt mest på:-)

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut gjør dem og!8)

Newcomer caro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp.. ser på QLN 604 mkll no åg

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min stemme går også til Triangle Altea, anbefales absolutt. Vær imidlertid klar over at Triangle generellt er veldig forsterkerkresen, vil nesten kalle dem nådeløs ovenfor "kalde" forsterkere. Triangle er veldig oppløst og friske i diskant/mellomtone og avslører fort dårlig signalkilde/forsterker. Bruker mine idag i kombi med Rotel som er forholdsvis varm for surroundforsterker å være. Mulig jeg må over til noe enda varmere i fremtiden, men jeg avventer litt enda for å se hva som skjer.

Triangle har veldig lang innspillingstid og låter ille når de er fabrikknye. Etter noen timer løsner de endel men har lest at de trenger 500 - 700 timer før de flater helt ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •