Dali Mentor 6 og Dali Mentor 2 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor 6 og Dali Mentor 2 ?

Lurte egentlig bare på om noen her inne har hørt et øre til de nye Dali Mentor 6 eller Dali Mentor 2. Hva slags formeninger har dere om disse høyttalerene? Leverer de opp til sine forventninger som lillesøsken til Helicon serien?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Jeg har hatt gleden av å høre Mentor 2 stativhøytalerene og de er rett å slett fantastiske. De har ett punch i bunn(Les Trykk) som man ikke forventer av en stativhøytaler. Mellomtonen og diskanten er også i topp klasse.. Bør høres.

Har ikke hørt mentor 6 men disse har jo gått rett til topps i flere tester nå.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Ja.. Jeg har hatt gleden av å høre Mentor 2 stativhøytalerene og de er rett å slett fantastiske. De har ett punch i bunn(Les Trykk) som man ikke forventer av en stativhøytaler. Mellomtonen og diskanten er også i topp klasse.. Bør høres.

Har ikke hørt mentor 6 men disse har jo gått rett til topps i flere tester nå.
    Ja, det er det med de testene som jeg egentlig er innteresert i og få det sammenligned med. Om disse høyttalerene det har vært masse god skryt om i mange hifi blader i lang tid nå, er like bra som det sies.
    Kunne Dali Mentor 2 blitt sammenligned med noen gulvstående høyttalere i samme prisleiet som Mentor 2 ligger på? Har du noen formeninger om det Smurfen siden du har hørt de? I såfall hvilke modeller og merker?

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempelyd

Hei. Var å hørte på Mentor 6 i dag og kan med det konstantere at disse virkelig er verdt pengene. Hørte på de på flere forsterkere og var ikke veldig stor forskjell i en stereoforsterker til 15000,- eller en reciver til 10000,- så de er definetivt lettdrevene. Det er mye mer lyd enn du forventer deg i forhold til størrelsen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Hei. Var å hørte på Mentor 6 i dag og kan med det konstantere at disse virkelig er verdt pengene. Hørte på de på flere forsterkere og var ikke veldig stor forskjell i en stereoforsterker til 15000,- eller en reciver til 10000,- så de er definetivt lettdrevene. Lyden er mye mer enn du forventer deg til størrelsen.
    Det er morsomt og høre. Kan du konkludere din egen opplevelse med hva hifi blader har skrytt av? Leverer den opp til forventningene som lillesøsken til Helicon serien?
    Er det flere her på forumet som har flere synspunkter? Er litt morsomt og høre om forskjellige meninger.

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i Tønsberg og hørte på Mentor 2. Godt stereoperspektiv med både bredde og dybde. Prøvde med litt forskjellig musikk. Krevende klassisk ble en liten nøtt, men jeg hadde ikke regnet med noe annet til prisen. Vel verdt pengene, men trenger et skikkelig stativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i bergen i går og hørte på Dali mentor 6 mot B&W CM7. Mentoren hadde en kontroll i bassen, litt tilbakelendt mellomtone, og en krisp og nydelig diskant. CM7 hadde mer kontroll i mellomtonen, var litt avrunda oppe, og hadde på langt nær samme kontrollen i bunn. Begge høytalere ble hørt på en Thule 150 watt'er. Fikk desverre ikke mer enn en snau halvtime til å lytte, men. Musikken som jeg hørte på var Kent og Michael hills blues mob.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aircooled
    Jeg var i bergen i går og hørte på Dali mentor 6 mot B&W CM7. Mentoren hadde en kontroll i bassen, litt tilbakelendt mellomtone, og en krisp og nydelig diskant. CM7 hadde mer kontroll i mellomtonen, var litt avrunda oppe, og hadde på langt nær samme kontrollen i bunn. Begge høytalere ble hørt på en Thule 150 watt'er. Fikk desverre ikke mer enn en snau halvtime til å lytte, men. Musikken som jeg hørte på var Kent og Michael hills blues mob.
    jeg var innom på fredagen og lyttet til nøyaktig det samme! Jeg skulle egentlig bare se etter et par bakhøyttalere, men ble sittende å lytte til mentorene langt over parkeringstiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    jeg var innom på fredagen og lyttet til nøyaktig det samme! Jeg skulle egentlig bare se etter et par bakhøyttalere, men ble sittende å lytte til mentorene langt over parkeringstiden.
    Jeg bestemte meg ganske fort for hvilken jeg skal ha :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes artig ut. Skal selv prøve og få hørt på de i tønsberg en dag. Eneste som er kjedelig i tønsberg er at de har så dårlig "lytterom", viss man kan kalle det et "lytterom" i det hele tatt......

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deponer de ut da

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resten av Mentor-serien

Jeg skal bare dele litt info hvis noen har lurt på det samme som jeg.

Jeg har vært i kontakt med DALI i Danmark for å spørre om det kommer en senterhøyttaler i serien snart. Jeg fikk til svar at resten av serien vil komme om 3-6 måneder. Det betyr vel at det kommer noen satellitt-høyttalere også.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg skal bare dele litt info hvis noen har lurt på det samme som jeg.

Jeg har vært i kontakt med DALI i Danmark for å spørre om det kommer en senterhøyttaler i serien snart. Jeg fikk til svar at resten av serien vil komme om 3-6 måneder. Det betyr vel at det kommer noen satellitt-høyttalere også.
    Det kan bli litt artig for de som vurderer et hjemmekino oppsett i Dali Mentor serien!

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo på Mentor2 i trondheim. Og må si de leverte over all forventning. Hadde ikke trodd en stativhøyttaler kunne spille så bra. Absolutt verdt pengene, uten tvil. Likte veldig godt lyden i mellomtonen, som var en del varmere enn B&W, og mer fremtredende enn i mine klipsch. De gikk overraskende dypt også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er ett sett Dali mentor 6 på vei fra danmark med navnet mitt på. Spør om jeg gleder meg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder du deg?

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ha ha

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gleder du deg?
    nei:shock: Den værste følelsen jeg veit er å pakke opp ny elektronikk:-? ;-) gleder meg som en 17 år gammal førstereisgutt på reperbahn med lomma full av penger

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei:shock: Den værste følelsen jeg veit er å pakke opp ny elektronikk:-? ;-) gleder meg som en 17 år gammal førstereisgutt på reperbahn med lomma full av penger
    Ja, gratulerer da! Var selv på hk i tønsberg i dag, hvor jeg fikk en demo på Dali Mentor 6. Jeg likte lyden. Spesiellt mellomtone/diskant. Men så har også hk tønsberg det dårligste "lytterommet" noen sinne. Alt de har av produkter står i et åpent ganske svært rom. Umulig og høre god lyd der. :cry:

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det et par Mentor 2 på vei fra Danmark til meg også....
    Bestilte de i dag. De ankommer Torsdag.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •