B&W vs. ProAc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: B&W vs. ProAc

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W vs. ProAc

Da står valgets kval for tur. Jeg har fått audiens hos kjærringa til å bygge meg nytt anlegg. Cerwin/NAD pakka skal ut og nytt oppsett skal kjøpes inn.

Har vært rundt på noen lytterunder og sitter igjen med 2 valg egentlig. B&W 700 serie og ProAc Studio pakka som har fått bare bra omtaler diverese steder. Eneste bakdelen er at jeg ikke har fått hørt ProAc-pakka men frister utrolig å bare kjøpe den uhørt.

Det skal drives av en Denon 4306 og Midgard Oberon 6.1 til front. Sub blir Cerwin Vega CLSC-15S intill SVS eller noe annet kommer i hus. Følgende oppsett er under vurdering:

B&W: ca 45k
    Front : B&W 703
    Senter : B&W HTM4S (da jeg langt ifra liker utsendet på B&W HTM7)
    Bak : B&W DS7

ProAc: ca 40k
    Front : ProAc Studio 140
    Senter : ProAc Response CC1
    Bak : ProAc Studio 110

HT skal brukes for det meste til film. Hvis noen har inpill ang. mitt valg tar jeg imot råd og tips med åpne armer. Kinorommet er snart ferdig pusset opp og jeg må bestemme meg snart

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si mere enn at MA fungerer ufattelig bra på B&W :wink:

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde uten tvil kjøpt bw pakka. Jeg lurer på å kjøpe den selv til leiligheten min på filippinene. Så jeg er jo veldig partisk HEHE.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv disse to. 140 hadde jeg hjemme til test mens 703 hørte jeg i butikk flere ganger. De er temmelig like synes jeg. Begge er meget gode, blant de aller beste hvis nøytral klang er tingen. Ikke noen opplagt vinner synes jeg. Største forskjell var at B&W er mye vanskeligere å drive. Men med Oberon er det vel ikke det noen problem.

De er begge meget nøytrale med en smule tørr lyd (mest 703). ProAc tror jeg er littegrann snillere i diskant og littegrann mørkere. Tror mellomtonen er litt bedre oppløst i B&W. Bedre bass (mere) i ProAc.

Til film holder jeg en liten knapp på ProAc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å bygger brystning med 30mm Rockwool Akustikkplate. Brystningen blir 130cm høy og kles med filt. Dette håper jeg skal dempe litt diskant der inne. Er litt vanskelig å vite hvordan det blir da en hjemmetest utgår før rommet er ferdig. Takk for inspill sålangt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 703 er jo kanskje også litt mer plasserings vennlige da de har bassport i front og ikke nedover som ProAc Studio 140.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv B&W 703. Proac kjenner jeg ikke til. Er fornøyd med 703. De fungerer veldig bra til fim også, men personlig tror jeg ikke jeg ville ha valgt denne høyttaleren hvis du skal primært bruke det til film. 703 er først og fremst en hifi høyttaler med veldig god oppløsning. Det virker for meg litt "sløsing" å kjøpe slike høyttalere til film. Ville tro at du kan finne rimeligere høyttalere som fungerer like godt til film. Kanskje Klipsch? Skal det primært brukes til film ville jeg dessuten sett etter høyttalere der fronter og senter passer som hånd i hanske. Det er et problem med 703 serien. Har selv HTM7 og for meg er det bra nok, men den matcher ikke 100%. En senter i 800-serien vil nok passe bedre, men det blir heller ikke 100% riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    . De fungerer veldig bra til fim også, men personlig tror jeg ikke jeg ville ha valgt denne høyttaleren hvis du skal primært bruke det til film. 703 er først og fremst en hifi høyttaler med veldig god oppløsning. Det virker for meg litt "sløsing" å kjøpe slike høyttalere til film. Ville tro at du kan finne rimeligere høyttalere som fungerer like godt til film. Kanskje Klipsch?
    Dette høres fornuftig ut..........støttes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •