Lcr 600s3 Vs 2 X 602s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcr 600s3 Vs 2 X 602s3

Hei. Har en LCR600 som senter i kino oppsettet mitt. Har 604S3 som fronter, men synes ikke LCR600 har helt likt lydbilde. Det mangler noe. Litt tafatt lyd til tider når det kommer til stemmer. 602S3 går vel litt dypere. Er egentilg ikke missfornøyd, men kan det bli bedre så er det ikke noe som er flottere enn det. Har nylig kjøpt meg et sluttrinn fra Rotel som jeg da bruker på senteren. Ble mye bedre enn det var med 3806`n som jeg brukte før. Ser her på AVF at det er noen som bruker to stk høytalere som senter. Fungerer dette bra? Hadde da tenkt litt på å bruke 2 X 602S3. De er vel mere like 604S3 med tanke på at de har samme mellomtone. Kan dette bli bedre?
    Takker for svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det ikke noen som har erfaring med dette?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ser her på AVF at det er noen som bruker to stk høytalere som senter. Fungerer dette bra? Hadde da tenkt litt på å bruke 2 X 602S3. De er vel mere like 604S3 med tanke på at de har samme mellomtone. Kan dette bli bedre?
    Takker for svar

Hmm interessant løsing! Med en slik senterløsning vil man vel også med fordel plassere en 602 S3, liggende, over lerret med vinkling ned mot sweetspot og en under? Noen erfaringer?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Hmm interessant løsing! Med en slik senterløsning vil man vel også med fordel plassere en 602 S3, liggende, over lerret med vinkling ned mot sweetspot og en under? Noen erfaringer?
    Hadde tenkt å la dem ligge med diskanten mot hverandre. Bass/melomtone elementet sitter nogenlunde i midten på kassa, så avstanden mellom elementene blir ikke så stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal prøve det. Bruker 602-er til bakhøyttalere nå, men kan jo prøve å bruke disse som senter. Må vente til jeg er alene, siden min samboer ikke er like glad når jeg roter i stuen

Har forøvrig 604 i front og lcr600 som senter, og lurt på om jeg skulle bytte ut senteren.

(Håper jeg ikke blir fornøyd med 602 som senter, siden jeg da trenger nye bakhøyttalere...)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Kanskje jeg skal prøve det. Bruker 602-er til bakhøyttalere nå, men kan jo prøve å bruke disse som senter. Må vente til jeg er alene, siden min samboer ikke er like glad når jeg roter i stuen

Har forøvrig 604 i front og lcr600 som senter, og lurt på om jeg skulle bytte ut senteren.

(Håper jeg ikke blir fornøyd med 602 som senter, siden jeg da trenger nye bakhøyttalere...)

Da venter vi i spenning til du blir alene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av rekyL

Ha ha ha Typisk. Farlig å prøve nye ting.Da kommer oppgraderingssyken inn. Har en kamerat som har 602S3, kunne låne disse av han. Men etter spec på HFK.no så ser det ut som at jeg skal kjøpe meg dem uansett. Det må bli bedre enn LCR600. Bedre spredning av lyden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da drar jeg for å hente 602S3

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da-ty@online.no.....da regner jeg med at du nå har fått prøvd ut lyden, hva melder ørene:-) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en løsning der jeg bruker 602 s2 som center (to stk med diskantene mot hverandre). Jeg syntes det fungerer utmerket. De blir drevet av centerkanalen på min denon 3806. Det er en center som sparker bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

OK, da-ty@online.no.....da regner jeg med at du nå har fått prøvd ut lyden, hva melder ørene:-) ?
    Hei igjen. Det ble ikke som jeg trodde. Kjørte rom korreksjon på nytt. Merket ikke så stor forskjell. Ble da klart mye høyere så 3806`n min depet sentren betraktelig. Syntes at stemmer og o.l fortsatt er litt tilbakelent. Litt kasse aktig lyd til tider. Testet litt fram og tilbake på noen filmklipp. Så i det hele, så er nok LCR600 en bedre senterhøyttaler enn to stk 602S3. Fikke et løft likevel. Rotel RB1070 gjør en mye bedre jobb på LCR600 en 3806 gjør. Bør være fornøyd med det. Men når det kommer til musikk DVD, SACD og DVD- Audio så var det store forskjeller. Da var det da forsto at LCR600 er en bedre senterkanal enn 602S3. Stemmer, instrumenter og alt kom mye bedre frem. Så jeg kommer til å beholde den trofaste senteren til det dukker opp noe i HTM serien av noe slag.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Det ble ikke som jeg trodde. Kjørte rom korreksjon på nytt. Merket ikke så stor forskjell. Ble da klart mye høyere så 3806`n min depet sentren betraktelig. Syntes at stemmer og o.l fortsatt er litt tilbakelent. Litt kasse aktig lyd til tider. Testet litt fram og tilbake på noen filmklipp. Så i det hele, så er nok LCR600 en bedre senterhøyttaler en to stk 602S3. Fikke et løft likevel. Rotel RB1070 gjør en mye bedre jobb på LCR600 en 3806 gjør. Bør være fornøyd med det. Men når det kommer til musikk DVD, SACD og DVD- Audio så var det store forskjeller. Da var det da forsto at LCR600 er en bedre senterkanal enn 602S3. Stemmer, instrumenter og alt kom mye bedre frem. Så jeg kommer til å beholde den trofaste senteren til det dukker opp noe i HTM serien av noe slag.

Takk for dine betraktninger og din lytteerfaring her. Setter pris på å høre at LCR600 fortsatt strekker til. Merket selv en vesentlig forbedring i senterkanalen ved å kjøre Rotel RB 1070 opp mot denne. (Takk for denne anbefalingen da-ty@online.no). Du verden hvor romkorreksjonen i Denon måtte kompensere mellom fronter og senter etter denne oppgraderingen. Etter romkorreskjonen står frontene til +12, med senter på +2. Disse ble, før tilkobling av RB 1080 til fronter og RB1070 til senter, satt til +2,5 for begge fronter og + 3,5 for senter.

Men, jeg er enig med deg at LCR 600 gir en noe boksete lyd på film. En vesentlig forbedring med effetktrinn, men spesielt etter at du startet denne tråden, så har LCR 600 tapt seg noe ;-) Det er vel oppgraderingssyken som har bitt seg fast igjen!! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for dine betraktninger og din lytteerfaring her. Setter pris på å høre at LCR600 fortsatt strekker til. Merket selv en vesentlig forbedring i senterkanalen ved å kjøre Rotel RB 1070 opp mot denne. (Takk for denne anbefalingen da-ty@online.no). Du verden hvor romkorreksjonen i Denon måtte kompensere mellom fronter og senter etter denne oppgraderingen. Etter romkorreskjonen står frontene til +12, med senter på +2. Disse ble, før tilkobling av RB 1080 til fronter og RB1070 til senter, satt til +2,5 for begge fronter og + 3,5 for senter.

Men, jeg er enig med deg at LCR 600 gir en noe boksete lyd på film. En vesentlig forbedring med effetktrinn, men spesielt etter at du startet denne tråden, så har LCR 600 tapt seg noe ;-) Det er vel oppgraderingssyken som har bitt seg fast igjen!! :-)
    Høres veldig rart ut. +12? Høres ikke riktig ut. Mulig jeg tar feil men jeg fikk ikke den store forskjellen når jeg benytter og ikke benytter sluttrinn på frontene. Hos meg har Denon satt front til +2,5 og senter +1. Dette har noe med overlapping av lyden mellom høyttalerne. Senter og front skal vel spille omtrent like høyt. Prøv og kjør testtonene manuelt. Har du plasert mikrofonen riktig? Etter romkorreksjon med 1070 så ble noen parameter forandret men lydnivået gikk fra +2 og ned til +1. Prøv å nullstill Denon`n din og da oppsettet på nytt. Kan ha noe med at du har stort rom. Før jeg fikk kinorommet mitt så bodde jeg i et rekkehus med stue på 35kvm, men heller ikke da fikk jeg +12 på frontene

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig rart ut. +12? Høres ikke riktig ut. Mulig jeg tar feil men jeg fikk ikke den store forskjellen når jeg benytter og ikke benytter sluttrinn på frontene. Hos meg har Denon satt front til +2,5 og senter +1. Dette har noe med overlapping av lyden mellom høyttalerne. Senter og front skal vel spille omtrent like høyt. Prøv og kjør testtonene manuelt. Har du plasert mikrofonen riktig? Etter romkorreksjon med 1070 så ble noen parameter forandret men lydnivået gikk fra +2 og ned til +1. Prøv å nullstill Denon`n din og da oppsettet på nytt. Kan ha noe med at du har stort rom. Før jeg fikk kinorommet mitt så bodde jeg i et rekkehus med stue på 35kvm, men heller ikke da fikk jeg +12 på frontene
    Skal se videre på dette. Har ikke rukket å lytte med så mye enda. Har kjøpt inn calibreringssett og dB måler. Skal bruke en kveld på å lytte og måle meg frem her. Takk for tips, tar med meg de "ned i kjellern" :-).

Hadde kinobesøk i går, så på MI III, frontene ble litt dominerende, korrigerte litt på sorroundHT og BackHT under filmen. En nullstilling av Denon er nok en grei start her. Husker du tastekobinasjonen for å nullstille? om ikke, så finner jeg det i manualen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skal se videre på dette. Har ikke rukket å lytte med så mye enda. Har kjøpt inn calibreringssett og dB måler. Skal bruke en kveld på å lytte og måle meg frem her. Takk for tips, tar med meg de "ned i kjellern" :-).

Hadde kinobesøk i går, så på MI III, frontene ble litt dominerende, korrigerte litt på sorroundHT og BackHT under filmen. En nullstilling av Denon er nok en grei start her. Husker du tastekobinasjonen for å nullstille? om ikke, så finner jeg det i manualen!
    Jeg vet at tastekombinasjonen ligger her på forumet. Tror ikke den står i manualen. Men når du tar ny romkorreksjon så pass på at mikrofonen står helt i vater (helt rett). Da får du en korekt måling. Bruker du Room EQ Normal når du ser film? Forresten, prøv å dra ut frontene dine litt fra bakveggen. Det blir som oftest litt bedre bass hvis man gjør dette. Du har jo plassen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •