Dempe bassrefleksport på mine høytt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dempe bassrefleksport på mine høytt.

Hei!

Jeg lurer på hvilken butikk som selger noe dempemateriale som jeg kan putte inn i bassrefleksporten på mine høytt.? Kanskje jeg kan bestille ferdig tilskjært som passer perfekt. Men ellers så er det jo kanskje best at de er for store så kan de klemmes inn og så utvider de seg og tetter mest mulig. Men det beste hadde kanskje vært å tette hullet helt, hva bruker jeg evt. da?

Takker så mye for svar!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bare forme skumgummipropper, stappe dem i røret.. Så kan du ta dem ut igjen hvis du vil ha litt mer trykk en annen gang.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere er det snakk om?
    Det er ikke sikkert at det er spesiellt lurt å blokkere bassporten, men om du absolutt må, så funker skum (se gamle madrasser). Jeg brukte, før jeg fikk portplugger med svsen, profilert skum som jeg rullet sammen. blokkerte helt den ene porten i DIYsvsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk et par strømper,det funger like grit som noe annet og det har vel de fleste.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    Bruk et par strømper,det funger like grit som noe annet og det har vel de fleste.

- Dog ikke nettingstrømper...:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stappe inn en ball med kraftig bobleplast fungerer som en drøm. Blir dønn tett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode råd. Høytt. er JBL Ti6K. Synes stemmer på tv høres litt dype ut, er sikker på at dette skyldes porten. Kan jo også ha med forsterkeren å gjøre (kjører med en (ikke akkurat highend) hk970 til bassene), men jeg tror porten må tettes så blir det bedre. hk970 skal jo ikke låte slik heller da selv om den er billig.

Hvor får jeg tak i profilert skum?

Synes også av og til det blir for mye bass lyd, eller for dyp (dårlig sådan, les rumle/buldre-bass) med enkelte nyere cd'er. Må vel gå for noe sort, så det ikke synes så godt (porten er på fronten).

Takk for at jeg har tatt vare på bobleplasten da etter mange nettkjøp! Kanskje bobleplast i sorte strømper som puttes langt inn, men såklart med veldig mye plast så det ikke faller ut og havner inni høytt. hehe Tror jeg prøver det jeg og kommer med tilbakemeldinger. Drar til butikken og kjøper sorte strømper i morgen. (tvi tvi) Skal jeg se etter noe bestemt merke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har høy taleren bass refleksen bak på høytaleren, og hvor langt står den i forhold til bakvegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •