Høytalere å vente på - torget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere å vente på - torget

Hei

Har tittet på nye XTZ 99 2.2 Version 2006, koster 7000 SEK.
    Har også lest på forumet men blir ikke klok og lurer da på om noen av dere har hørt disse og kan si noe om lyden i disse ift klipsch/VC/Usher m.fl.

Grunnen til spørsmålet er at det stadig dukker opp høytalere på torget som ligger i prisklasse +-10.000 som kanskje er bedre enn å kjøpe helt nytt.

LoA

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du drive dette med? Hvis du f.eks. har en billig receiver vil nok Xtz'en fungere best da den har aktiv bass, mens hvis du har planer om å få deg en god forsterker så ville jeg absolutt gått for et brukt par av kjent merke....er jo mange årsgamle høyttalere til 20k+ som går for 10k.....

Jeg har dessverre ikke hørt xtz, men jeg vil tro en høyttaler til 2-3 ganger prisen drevet av en god forsterker har en del kvaliteter xtz'en ikke har.

EDIT: så nå at du har en rx-v 1600.....denne er god nok til å drive det meste tilfredstillende, men til ren kino blir vel xtz mest "morro" egenskaper?

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye snadder på bruktbørsene rundt om. Det lønner seg å ha en viss kunnskap om de spesifike høytalerene på bruktbørsen. Tillegne seg litt kunnskap om hvilken filosofi/lydsignatur og hva som kreves for at de forskjellige høytalerene skal få de rette arbeidsforholdene. Ex kraftige forsterkere, store rom, plasseringsvennligheten. Reis litt rundt og hør på ulike merker og bruk forumet her for å spørre om hva som matcher o.l.

Bare ikke ta alle utsagn og påstander for god fisk...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •