Lytte vegger og nabo fra *******!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Lytte vegger og nabo fra *******!

Hei!

Finnes det en enkel måte å forhindre bassen å gå gjennom veggen til naboen? Har lest litt rundt her, og funnet tips om isolering av vegger, men så mye gidder jeg ikke å koste på meg... Fordi jeg er fullstendig klar over at naboen kan klage så mye han vil! Jeg følger husreglene, og vet at anlegget mitt med 6" elementer ikke akkurat er det råeste i gata..!! Hans initialer er forøvrig B.S., noe som greit forklarer typen...

Høyttalerne mine står på gulvet ca 50cm fra naboens vegg, retning vekk fra B.S.
    Dersom jeg legger noe isolerende under høyttalerne, og evt bak høyttalerne, vil det føre til demping av bass? Eller er det så minimalt at det er waste of money?

Målet mitt er rett og slett å få denne kødden til å slutte å fly på døra grunnet musikk...

Vil forresten ikke isolere veggen min, da det ikke er så lenge til jeg blir pappa. Tror han setter stoooor pris på barneskrål dagen lang! (B.S. er selvstendig IT-konsulent og har hjemmekontor)

Mr.B

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke poenget å gjøre noe som helst. Når du blir pappa kan du ikke spille så høyt at naboen klager.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ser ikke poenget å gjøre noe som helst. Når du blir pappa kan du ikke spille så høyt at naboen klager.

Nja, skeptisk... De lydnivåene som naboen klager over er ikke verre enn at står jeg under kjøkkenvifta 7m bortenfor anlegget, hører jeg ikke musikken. Han har faktisk gått til naboen på andre siden av seg igjen (rekkehus) og klaget over at barna til vedkommende bråker når de løper i trappa!

I shit you not...

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å sette spikes på HT, det skal hjelpe til på lyden. Og HT får mindre mulighet til å forplante bassen i gulv:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en forferdelig støyende vifte? Hvis ikke må jo personen ligge med øret mot veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Du kan jo prøve å sette spikes på HT, det skal hjelpe til på lyden. Og HT får mindre mulighet til å forplante bassen i gulv:-D
    Det burde hjelpe en del tror du? Sånn ca hvor mye av vibrasjonene som går i gulvet avtar?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du en forferdelig støyende vifte? Hvis ikke må jo personen ligge med øret mot veggen.
    Standard kjøkkenventilator... Ja mistenker han faktisk for å sitte og lytte etter lyder, for så å ha noe å irritere seg over!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gidde å dempe i det hele tatt?
    Hvis han er sånn fyr som går og klager på alle for det minste knirk uansett, så er det jo han som burde "dempes".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noen solide betongheller, dempeputer og spikes.

Gulv -> Dempepute -> Betonghelle -> Spikes -> Høyttaler.

Hører han noe da når du spiller på normalt volum, så er veggen mellom dere bygget av papp...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Hvorfor gidde å dempe i det hele tatt?
    Hvis han er sånn fyr som går og klager på alle for det minste knirk uansett, så er det jo han som burde "dempes".
    Jeg er bare interessert i råd som kanskje kan dempe basslydene over til naboen, uten å miste lydkvalitet selv. Har egentlig lært meg å like når han kommer på døra, funnet ut hvilke knapper jeg skal trykke på for å få han rasende. :twisted:
    Men til syvende og sist, er det for rett og slett å "opprettholde" ro og orden.

Ps. Har sendt inn klagesak til styret, vet at B.S. har vært i en lignende sak tidligere, og tapt på alle punkter.

Er egentlig mot mobbing, men vil vel påstå at det ikke er meg i mot om jeg og de andre i rekka klarer å mobbe han vekk fra borettslaget! Allerede tipset han om å kjøpe seg hus på landet... Men tror fuglene bråker litt for mye for han dog. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noen solide betongheller, dempeputer og spikes.

Gulv -> Dempepute -> Betonghelle -> Spikes -> Høyttaler.

Hører han noe da når du spiller på normalt volum, så er veggen mellom dere bygget av papp...
    Hørtes ikke dumt ut... Noen tips til hvor jeg får tak i dempepute og betongheller? Hehe. Profilen min sier at jeg er nykommer! ops:

Er betongvegger med gipsplater utenpå, så vidt jeg forstår. Mye mulig at det å dempe i gulvet er nok til å bedre!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker du litt så finner du svar, men her er ett sammendrag: "dempepute kan du enten kjøpe i hifi-butikk, eller til dette bruket kan du kjøpe et billig sitteunderlag på XXL / Biltema / ClasOhlson. Betongheller får du hos større byggvarehus." Koster ikke mye. Og synes du betongheller er stygge kan du kle dem med sort stoff, eller spraymale dem. Og eventuelt sparkle dem glatte for du maler dem. Eller, dersom du vil de skal være veldig stilfullt så kan du jo kjøpe slipt skifer...

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veggen din mot stue veggen hans ?

Har også en idiot som klager og han bor 2 etasjer under meg ! omg
    har vel tenkt på spikes , håper det funker, ellers håpe på at han dæver, eller flytter ut.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett etter betongheller, men har vært vanskelig å oppdrive. Får som regel høre at det ikke er sesong. Og når jeg spør om de kan sjekke for rester siden jeg bare trenger to-tre stk, så sier de alle at de sjekket senest i går og var helt tomme. Virker mistenkelig, men hva skal man gjøre. Ser meg pent nødt til å måtte vente til våren kommer

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du høyttalerene rett på betonggulv? Gulv og vegger av betong transporterer lyd skrekkelig langt hvis forholdene ligger til rette for det.

Jeg har erfart at det hjelper bra å isolere høyttalerene fra gulvet med ulike saker. Jeg bor selv i blokk og har naboer på de fleste kanter. Jeg spiller med normalt volum og har ikke fått noen klager / ulme blikk fra naboer så langt. Jeg bruker bare Soundcare superspikes mellom gulvet og høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker du litt så finner du svar, men her er ett sammendrag: "dempepute kan du enten kjøpe i hifi-butikk, eller til dette bruket kan du kjøpe et billig sitteunderlag på XXL / Biltema / ClasOhlson. Betongheller får du hos større byggvarehus." Koster ikke mye. Og synes du betongheller er stygge kan du kle dem med sort stoff, eller spraymale dem. Og eventuelt sparkle dem glatte for du maler dem. Eller, dersom du vil de skal være veldig stilfullt så kan du jo kjøpe slipt skifer...
    Tusen hjertelig takk Bare å løpe å kjøpe, så kan det bli litt fred fra B.S.... Forhåpentligvis... Hehe... Da har jeg hvertfall gjort mitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Er veggen din mot stue veggen hans ?

Har også en idiot som klager og han bor 2 etasjer under meg ! omg
    har vel tenkt på spikes , håper det funker, ellers håpe på at han dæver, eller flytter ut.
    Yes sir.. Er stuevegg mot stuevegg! Det irriterende er at de 6 gangene han har vært på døra mi siden jeg flyttet inn i midten av juli, har vært mellom kl 13 og 19... Min nabo dør nok ikke med det første, kun 40... Sjekka skattelistene, han var ikke akkurat velstående! Så tror jeg kommer til å kjøpe meg enebolig før han... (men 5år frem i tid!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Har selv sett etter betongheller, men har vært vanskelig å oppdrive. Får som regel høre at det ikke er sesong. Og når jeg spør om de kan sjekke for rester siden jeg bare trenger to-tre stk, så sier de alle at de sjekket senest i går og var helt tomme. Virker mistenkelig, men hva skal man gjøre. Ser meg pent nødt til å måtte vente til våren kommer

Nevnte nabo har betongheller, du kan komme hit, så rapper vi noen av han :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peterman
    Har du høyttalerene rett på betonggulv? Gulv og vegger av betong transporterer lyd skrekkelig langt hvis forholdene ligger til rette for det.

Jeg har erfart at det hjelper bra å isolere høyttalerene fra gulvet med ulike saker. Jeg bor selv i blokk og har naboer på de fleste kanter. Jeg spiller med normalt volum og har ikke fått noen klager / ulme blikk fra naboer så langt. Jeg bruker bare Soundcare superspikes mellom gulvet og høyttaler.
    Er parkett/laminat (ikke helt sikker, er ikke gulvvant)... Og mest sannsynlig betong under!

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner vel diverse matter som du kan legge under,eller spikes som er nevnt tidligere i tråden
    Kjipt med sånne naboer, er vel gretne folk som ikke har venner,og som bedriver tiden med å sitte å lytte etter lyder sånn de har noe å klage på.
    Ville ikke brydd meg,bare spill musikk og neste gang kan du si at viss han vil ha det helt stillt får han flytte til fjells en plass helt alene,og at han ikke kan forvente at det er helt stille når han bor i en blokk.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •