Lytte vegger og nabo fra *******! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv naboer over, under og på begge sider, men de eneste lydene jeg hører som ikke kommer fra min egen leilighet er fuglekvitter eller regn når jeg lukker opp vinduene... og det er jo akkurat sånn det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Når du også sier at du bruker å stille deg opp og stirre ned på vedkommende fordi han ikke liker det virker det absolutt som om det er du som er den agressive parten her mens naboen din bare ønsker å være i fred.
    Tja, denne virket vel en smule drøy? Når OP sier at naboen er i krangel med andre i nabolaget, samt har fått avvist klager fra styret tidligere (noe som jeg kjenner til saksgangen i, og det skal relativt mye til at klaging på bråk blir avvist i borettslag) - og i tillegg ikke spiller musikk på høyt volum 16 timer i døgnet (såvidt jeg husker så har nabo hjemmekontor, men da er OP på jobb selv og spiller følgelig ikke musikk hjemme mellom 08.00 og 17.00) så tror jeg vi har med å gjøre en nabo som ønsker å utøve en form for kontroll ved konstant å klage på sine omgivelser. Hadde jeg vært OP så hadde jeg klaget inn naboen for aggressiv oppførsel, så tror jeg nok styret ville gi naboen en reprimande / advarsel for sin oppførsel.

Støy/bråk-klager i borettslag blir tatt meget seriøst hvis det først blir klaget inn, og avvisning av slike klager skjer egentlig relativt sjeldent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv naboer over, under og på begge sider, men de eneste lydene jeg hører som ikke kommer fra min egen leilighet er fuglekvitter eller regn når jeg lukker opp vinduene... og det er jo akkurat sånn det skal være.
    Heldiggrisen - bor du et sted hvor naboene _aldri_ hører på musikk / ser på film / diskuterer høylytt / griller på verandaen / bikkja gneldrer / småungene skriker / naboene mister ting i golvet / henger opp nye bilder på veggen / skrur på en noe ubalansert vaskemaskin/tørketrommel?

Eller bor du et sted hvor det er grisegod isolering mellom hver boenhet slik at resonanser / lyder ikke forplanter seg videre?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være superisolasjon ellers har du Mormonere som naboer. Bor selv i blokk og det er urimelig at det skal være helt tyst hele tiden. Som oftest sier reglene at det skal være helt stille fra kl 22 eller 23 til kl 07 og ellers i døgnet bruke sunn fornuft. Jeg mener det å spille musikk på moderat nivå et par timer på ettermiddagen er akseptabelt. Enig i at man skal se en sak fra to sider, men naboen kan ikke regne med fuglekvitter hele tiden.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Som oftest sier reglene at det skal være helt stille mellom 07-22 eller til 23, og ellersi døgnet bruke sunn fornuft.
    Artig :twisted: Helt stille fra 7-22 og deretter bruke sunn fornuft hele natta...? Det skulle jeg gjerne ha opplevd.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Artig :twisted: Helt stille fra 7-22 og deretter bruke sunn fornuft hele natta...? Det skulle jeg gjerne ha opplevd.
    Haha, mente selvfølgelig 22(23)-07 retter opp nå.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør om du kan komme inn og høre på lyden hos han.. Er jo mulig bassen forsterkes slik at det er like eller kraftigere hos han enn hos deg. (Ref. episode fra Friends der naboen over klager og klager på prating og gåing.. når han til slutt dør så sjekker dei ut leiligheten, og gulvet fungerer som kraftig forsterker på alt av lyd.

Har sjølv hatt problemer med bass fra naboen, og da var det fra små pchøyttalere med sub. Verdt å nevne er at han brukte gjesterom til spilling, vegg i vegg med soverommet vårt, og problemet var fra 23:00 og utover natta.. Ordnet seg greit ved å snakke til pent eit par ganger.

..har i ettertid solgt ein 15" sub til naboen, så no er det svært kraftig bass i perioder. Litt min egen feil, men siden det er i stua me hører denne, så kan ein ikkje klage. Ikkje problem på nattestid med soverom i andre del av leiligheten.

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 2 sånne heller på maxbo for ikke så veldi mange penger ellers

kan vel disse funke :=)

Steinsenteret

Eventuelt om du lakkerer dei i anna farga?

disse kan kanskje funke som mellomlag mellom helle og gulv?

VALHALLA TECHNOLOGY VTfeet

Eller eventuelt liggeunderlag?

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BernieShow
    Sjekka skattelistene, han var ikke akkurat velstående! Så tror jeg kommer til å kjøpe meg enebolig før han... (men 5år frem i tid!!)
    Det kan jo tenkast at han har samla opp ein pen bunke sedlar i madrassa?
    Kanskje det er difor han også er så iritabel? Dårleg svevn?

Berre ein tanke:-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Heldiggrisen - bor du et sted hvor naboene _aldri_ hører på musikk / ser på film
    Det regner jeg da med at de gjør, men for at jeg skal høre det må det være "full fest"
    diskuterer høylytt
    Kun dannet passiar
    griller på verandaen / bikkja gneldrer
    Ikke tillatt
    småungene skriker
    Heldigvis ingen i blokka som har denslags, noen hadde men flyttet... hørte aldri et pip fra de ungene
    naboene mister ting i golvet / henger opp nye bilder på veggen
    Hender da en sjelden gang, men det er ikke hvært kvartal at jeg får med meg denslags
    skrur på en noe ubalansert vaskemaskin/tørketrommel?
    Kan av og høre en dempet lyd av det, men kun når jeg er på badet.

Er jeg heldig? Ja. :-)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det virker som om trådstarter er den aggresive parten her. Han opprettet jo tross alt denne tråden for å finne måter han kunne dempe lyden i forhold til naboen, selv om han ikke spiller på urimelig høye nivåer (forutsatt at den vifta ikke er på 80db eller no).
    Synes han virker som en fornuftig kar, som prøver å løse tilpasse seg en vrang nabo, i stedet for å gå rett og klage til borettslaget...

Robert: Virker som du er heldig med naboene dine, samt isolasjonen i tak/vegger. Bor selv i leilighet, og det går ikke an å forlange helt stillhet døgnet rundt. Det er hvertfall min mening

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •