Lytte vegger og nabo fra *******! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    For meg høres det mer ut som om det er du som er naboen fra h******.

Hvorfor skal naboen akseptere å høre musikk fra deg hele dagen når han prøver å jobbe? Om han ikke klager på musikk når du ikke spiller musikk så betyr det faktisk at han hører musikken du spiller. Du har mange valg med hva du kan gjøre:
    a) Skru lyden ned så mye at det ikke er mulig å høre musikken din i naboleiligheten.
    b) Bruke hodetelefoner.
    c) Isoler leiligheten.
    d) Flytt til en enebolig slik at du kan spille høyt uten å plage andre.

Du velger å ignorere alle disse valgene og utsetter istedenfor din nabo for støy som du mener naboen burde tåle.
    Som jeg tidligere har nevnt, er ikke lydnivået veldig høyt. Ref kjøkkenventilator innlegget. Når det gjelder tidspunkt for når jeg spiller musikk/ser film, er jeg borte fra leiligheten hver dag mellom 05.30 og 18.00. At jeg er borte 05.30 om morgenen, fører også til at jeg er i seng 21-21.30, med andre ord "dagen lang" eksisterer ikke. Og det er heller ikke hver dag jeg spiller musikk når jeg kommer hjem!
    Når nevnte nabo har kommet på kant med både meg, og naboen på andre siden av ham igjen, tror jeg at jeg kan si at det ikke er jeg som er problemet!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Høres ut som om en må flytte. Grenseløst irriterende med folk i bofelleskap som forventer å høre knappenåler falle og fluer som fiser. Jeg tror jeg ville gitt en aldri så liten f.. i denne fyren. Siden det snart er jul kan du jo vurdere å få å kjøpe spikes, dempematte e.l men da mest i egen interesse.

Bor man i felleskap må man regne med litt lyd rundt seg, takler man ikke lyd fra andre bør man flytte på landet.
    Spot on!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorong
    kjøp noen sånne plugger til han naboen din, så kan han ha de i øret når du skal spille musikk... problem løst
    Har allerede vurdert å kjøpe slike i julegave til han :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Robert har et poeng her. Hva som er irriterende for naboen din er kanskje ikke irriterende for deg og vice versa. jeg har full forståelse for din situasjon, men jeg skjønner også naboen din godt.
    jeg tror det beste du kan gjøre er å ha en konstruktiv dialog med naboen din, inviter han inn og sett på musikken (spør hva slags musikk han liker osv.) bli enige om et lydnivå dere begge kan leve med.
    Ting som spikes, steinheller osv har ikke så stor betydning.
    Å investere i et par gode hodetelefoner er heller ingen dum ide.
    Har selvfølgelig prøvd å starte en dialog, men naboen er litt for glad i sin egen stemme virker det som... Ikke åpen for dialog, mer en monolog type.
    Han har ordrett sagt at det eneste han aksepterer er at han ikke hører en eneste lyd fra leiligheten min, noe som er vanskelig i rekkehus etter min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Har vært ute for samme problem selv som tredjepart og "fredsmegler". Beboere i 4. etg. spilte musikk jevnt fra ca 11-23 på veldig moderat volum. Likevel gikk det fullstendig på nervene løs for de i 3. etg, som måtte leve med dempede og ikke fullt så dempede dump-dump-dunk ca 12 timer hvert døgn. Slet veldig på hun som var lege i 3. etg, og som trengte søvn på dagtid før nok en ny nattvakt (de går faktisk 23-timersvakter!)....

Poenget er at det kan være adskillig mer irriterende med lav, jevn dunking over lang tid (og hver dag), enn med litt skikkelig volum over et par timer en gang i blant.

Til trådstarter: Hører du på musikk i hele din våkne tid og forholder det blindt til at det skal være stille etter 23, tror jeg kanskje jeg ville blitt temmelig frustrert i alle fall. Kanskje du skulle spørre naboen om det er tider der du kan skru opp litt og kose deg skikkelig, for så å skru av helt i andre perioder?
    Har egentlig svar på dette i et annet innlegg, er faktisk så lite hjemme at B.S. helt klart har myyyye tid uten musikk fra min kant.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BernieShow
    Har egentlig svar på dette i et annet innlegg, er faktisk så lite hjemme at B.S. helt klart har myyyye tid uten musikk fra min kant.
    Enig med deg der, ja. Med en døgnrytme som det du har burde enhver nabo takle litt musikk sen ettermiddag/tidligkveld! Og bor man i blokk.... Hadde kanskje vært no annet om han hadde en liten baby med dårlig søvnmønster som trenger absolutt ro rundt seg på den tiden. Men det var muligens ikke hans situasjon her.

Heier på deg! Nabo'n din har det sikkert ikke så helt topp, og kanaliserer sin frustrasjon der det finnes en sikkerhetsventil :|

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvfølgelig prøvd å starte en dialog, men naboen er litt for glad i sin egen stemme virker det som... Ikke åpen for dialog, mer en monolog type.
    Han har ordrett sagt at det eneste han aksepterer er at han ikke hører en eneste lyd fra leiligheten min, noe som er vanskelig i rekkehus etter min mening...
    Hva med å prøve et offisielt meglingsmøte?
    Hvis det er slik at han har sagt at han ikke aksepterer en eneste lyd fra din leilighet så fremstiller han jo seg selv som vrang og kompromissløs, noe som setter deg i et klart bedre lys.
    mannen må jo ta inn over seg at han bor i et boretslag og noe støy vil være naturlig.
    Har du kanskje mulighet til å flytte på anlegget ditt? til et annet rom eller en annen vegg?
    Du må fremstille det som om det er neboen som plager deg og at du ikke kan føre et normalt liv på grunn av naboen. Det beste hadde vært om han klaget på andre lyder enn musikken også, da hadde du hatt en sterkere sak.
    Anbefaler deg absolutt å ta en desibel måling ved vanlig musikkspilling. Ligger du på 70 - 80 Db så bør det ikke være noe problem. Går du over 90+ så må du forberede deg på å måtte dempe rommet eller musikken.
    Som sagt ta dette opp med styret i boretslaget ditt. De bør være objektive nok til at du får en løsning som fungerer for deg og naboen din.
    Lykke til

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke fatt at du bryr deg om denne personen. Han er tydeligvis ikke kapabel til og få seg skikkelig jobb, så han sitter hjemme og tror han er jorads sentrum forran pc'n sin. Nei kjør på med musikk.

Jeg personlig hadde desverre ikke tålt en slik type på døra mi, tror det kunne ha blitt mere "sprekk" enn det er i ditt tilfelle.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi mannen en enveisbilett til Svalbard...:twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hans initialer er forøvrig B.S., noe som greit forklarer typen...
    Hehe, klarte ikke holde dette inne er jeg redd..
    Men intialene i nicket ditt er jo også B.S.

on topic:
    Har ikke lest hele tråden.. Men hvis det er mulig så kan du jo flytte anlegget litt da, sånn at det ikke er så nærme veggen hans. Men skjønner deg jo såklart når han sier han ikke tåler en eneste lyd.
    ELLER så kan du jo låne en SVS en liten stund, så han får se hvordan det er :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasseleeten
    Hehe, klarte ikke holde dette inne er jeg redd..
    Men intialene i nicket ditt er jo også B.S.

on topic:
    Har ikke lest hele tråden.. Men hvis det er mulig så kan du jo flytte anlegget litt da, sånn at det ikke er så nærme veggen hans. Men skjønner deg jo såklart når han sier han ikke tåler en eneste lyd.
    ELLER så kan du jo låne en SVS en liten stund, så han får se hvordan det er :twisted:

Hehehehehe.. Good one!!! Har faktisk ikke registrert det selv! Uff, backfired!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med å prøve et offisielt meglingsmøte?
    Hvis det er slik at han har sagt at han ikke aksepterer en eneste lyd fra din leilighet så fremstiller han jo seg selv som vrang og kompromissløs, noe som setter deg i et klart bedre lys.
    mannen må jo ta inn over seg at han bor i et boretslag og noe støy vil være naturlig.
    Har du kanskje mulighet til å flytte på anlegget ditt? til et annet rom eller en annen vegg?
    Du må fremstille det som om det er neboen som plager deg og at du ikke kan føre et normalt liv på grunn av naboen. Det beste hadde vært om han klaget på andre lyder enn musikken også, da hadde du hatt en sterkere sak.
    Anbefaler deg absolutt å ta en desibel måling ved vanlig musikkspilling. Ligger du på 70 - 80 Db så bør det ikke være noe problem. Går du over 90+ så må du forberede deg på å måtte dempe rommet eller musikken.
    Som sagt ta dette opp med styret i boretslaget ditt. De bør være objektive nok til at du får en løsning som fungerer for deg og naboen din.
    Lykke til
    Blir nok til at jeg må skaffe meg en desibelmåler, tusen hjertelig takk for tips!
    Kan dessverre ikke flytte anlegget til en annen vegg, da stua er bygd opp slik at det kun er ett naturlig sted å ha TV+HT...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Kan ikke fatt at du bryr deg om denne personen. Han er tydeligvis ikke kapabel til og få seg skikkelig jobb, så han sitter hjemme og tror han er jorads sentrum forran pc'n sin. Nei kjør på med musikk.

Jeg personlig hadde desverre ikke tålt en slik type på døra mi, tror det kunne ha blitt mere "sprekk" enn det er i ditt tilfelle.
    Akkurat samme inntrykk jeg har av personen! For å hindre en "sprekk" går jeg nå ut på verandaen og ser ned på han... Dette liker han ikke i det hele tatt, så han har nok behov for å titte ned på folk..

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke invitere han på en pils eller to. kan jo ihvertfall ikke gjøre mer skade.

Newcomer kaspersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes idéen med dB-måler var veldig god, for da kan du sette deg ned å kose deg med godmusikken og måle. Begynne på lavt volum og gå gradvis opp så ser du når han kommer og klager å finner ut hvor mye dB klagegrensen hans ligger på. Når dette er gjort kan du sammenligne lydvolumet med andre ting i hverdagen og ta dette opp med borettslaget (så fremst lydnivået kan sammenlignes med normale ting i hverdagen)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    hvorfor ikke invitere han på en pils eller to. kan jo ihvertfall ikke gjøre mer skade.
    Har faktisk prøvd å invitere han inn, noe han "takket" nei til.

Men uansett, for å ikke spore helt av her inne, er jo et AV forum.... Jeg har fått mange gode tips, som jeg kommer til å teste! Om de ikke fungerer maksimalt, gjør ikke noe.. Til syvende og sist, så vil jeg med det bevise at jeg faktisk gjør en innsats for å dempe dette "bråket" som min stakkarslige nabo synes er uholdbart. Noe mer kan jeg ikke gjøre, hvertfall ikke om desibelmåleren beviser at jeg holder meg innenfor rammene som er akseptable i et borettslag. Spiller heller ikke til alle døgnets tider, som mange andre naboer rundt om kring som det faktisk er synd på, opplever og må slite med. I såfall vil jeg foreslå (les: kreve, i pent pakket inn format) at styret ilegger naboen et pålegg om å legge saken død.

Ved hjelp av desibel måler, samt løsninger for å hindre at bassen forplanter seg i gulvet, vil jeg kunne føre en enda bedre sak enn den "allerede vunnet" saken jeg har nå, og få naboen taus en gang for alle.

Så får jeg vurdere etterhvert om jeg skal fly på døra hans og be om å låne ting som en her syntes... ;-)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Har selv sett etter betongheller, men har vært vanskelig å oppdrive. Får som regel høre at det ikke er sesong. Og når jeg spør om de kan sjekke for rester siden jeg bare trenger to-tre stk, så sier de alle at de sjekket senest i går og var helt tomme. Virker mistenkelig, men hva skal man gjøre. Ser meg pent nødt til å måtte vente til våren kommer
    Jeg kom over denne annonsen: Ca 80 stk grå betongheller selges for kr. 6,25 pr stk!

Det kan jo være at du er så heldig at denne karen har noen heller igjen. Billig var det jo iallefall!

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg kom over denne annonsen: Ca 80 stk grå betongheller selges for kr. 6,25 pr stk!

Det kan jo være at du er så heldig at denne karen har noen heller igjen. Billig var det jo iallefall!

AjAj, bare synd gamlingene akkurat har vært her. Har ikke bil selv, og da er vel buss eneste mulighet, og er ikke overivrig på å måtte ta buss med noen steinheller og vandre fra busstopp. Men takker for tipset, kan jo hende anledningen byr seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Får jeg anbefale en SVS sub. De skal visst være gromme. Da burde den nabo tullingen din holde stilt iallefall. Bruk russisk strategi. 2 steg fram og ett tilbake. Vet russerne la base ett sted amerika ble sur for så da puttet russerne atom våpen der også. Ble enige om å fjerne atomvåpnene og basen er der enda i ro og fred med glade amerikanere.

Putter du inn en SVS så regner jeg med at anlegget ditt uten SVS er null problem og veldig akseptert i fremtiden. Kanskje jeg er litt "spesiell" nå men er i det extreme lunet idag.

Dette er en plan etter mitt hode Fight fire with fire. Eneste ulempen er jo naturligvis at når SVS'n først er i hus, er den vrien å få ut igjen. Men pyttsann hehe

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tidligere har nevnt, er ikke lydnivået veldig høyt. Ref kjøkkenventilator innlegget.
    Du synes kanske ikke det er høyt, men det er jo høyt nok til at naboen hører musikken inne hos seg selv. Det er ikke alle som har samme forhold til støy og å ikke ha mulighet til å slippe unna naboens musikk kan være utrolig irriterende.

At det også er en annen som plager naboen din gir deg ingen rett til å fylle leiligheten hans med støy du synes han burde tåle.

Når du også sier at du bruker å stille deg opp og stirre ned på vedkommende fordi han ikke liker det virker det absolutt som om det er du som er den agressive parten her mens naboen din bare ønsker å være i fred.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •