Lytte vegger og nabo fra *******! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spikes er IKKE nok for trådstarters problem...

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg anbefale en SVS sub. De skal visst være gromme. Da burde den nabo tullingen din holde stilt iallefall. Bruk russisk strategi. 2 steg fram og ett tilbake. Vet russerne la base ett sted amerika ble sur for så da puttet russerne atom våpen der også. Ble enige om å fjerne atomvåpnene og basen er der enda i ro og fred med glade amerikanere.

Putter du inn en SVS så regner jeg med at anlegget ditt uten SVS er null problem og veldig akseptert i fremtiden. Kanskje jeg er litt "spesiell" nå men er i det extreme lunet idag.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om en må flytte. Grenseløst irriterende med folk i bofelleskap som forventer å høre knappenåler falle og fluer som fiser. Jeg tror jeg ville gitt en aldri så liten f.. i denne fyren. Siden det snart er jul kan du jo vurdere å få å kjøpe spikes, dempematte e.l men da mest i egen interesse.

Bor man i felleskap må man regne med litt lyd rundt seg, takler man ikke lyd fra andre bør man flytte på landet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden, men hva med å bruke fliser under høytt? Det gjør jeg og det fungerer helt topp. Men jeg skal ha steinheller til neste år da.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har noe av samme slag naboer som jeg har.
    Trenger ikke spille så høyt før de kommer ned å klager.
    Men er en temmelig ny leilighet så er ganske godt isolert.
    Jeg hører ikke noe når jeg er oppe hos de når jeg spiller ganske høyt.

Men dette tipset med stein heller eller skifer frister jo litt å prøve fo min del, men er ikke så flink på sånne ting som dette her.
    Ikke noen som har et bilde eller noe sånn av de stein hellene?

Men jeg bare spilte musikk og ga F... i naboen så nå har de solgt og skal flytte:razz:

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. Men før kl. 23 så har han vel uansett ikke så veldig mye å fare med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp noen sånne plugger til han naboen din, så kan han ha de i øret når du skal spille musikk... problem løst

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Søker du litt så finner du svar, men her er ett sammendrag: "dempepute kan du enten kjøpe i hifi-butikk, eller til dette bruket kan du kjøpe et billig sitteunderlag på XXL / Biltema / ClasOhlson. Betongheller får du hos større byggvarehus." Koster ikke mye. Og synes du betongheller er stygge kan du kle dem med sort stoff, eller spraymale dem. Og eventuelt sparkle dem glatte for du maler dem. Eller, dersom du vil de skal være veldig stilfullt så kan du jo kjøpe slipt skifer...
    Her ga du meg et sabla godt tips. Honnør for den! Sliter også med at folk kommer på døra mi til stadighet. Nå skal det sies at det var mye værre før. Har for tiden roet ned musikk-spillingen min, men det er overhodet ikke noe å rope hurra for. Bor selv i en studentbolig, kan sammenlignes med å bo i blokk. Er betong hele skjiten. Har naboer på alle kanter. Også har jeg naboer som er mindre følsomme enn andre, har nemlig fått ei på døra som bor bort imot 3-4 rom bortenfor i etasjen over som har klagd over at bassen er for høy. Hva med de naboene som bor vegg i vegg? Skjønner ikke helt det der men..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har samma problem!

Har også en gladkristen nabo som springer på døra i tide og utide, trenger ikke spille høyt en gang, med en gang han hører bassen spretter han opp fra godstolen sin. Spikes har ingen betydning da bass ikke er rettningsbestemt og forplanter seg i rommet uansett ****.
    **** så irriterende, men lurer på om DE har så mye de skal ha sagt så lenge det er før kl 23.00 på kvelden?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slå ned lyden?
    Folk som spiller høy musikk med mye bass hjulpet av subwoofer til alle døgnets tider er vanvittig irriterende.

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med å slå ned lyden?
    Folk som spiller høy musikk med mye bass hjulpet av subwoofer til alle døgnets tider er vanvittig irriterende.
    Jeg kjører alt jeg har av bassjusteringer på minimum. Hva mer kan man forvente? Jeg har ingen sub, bare et sykt lite rom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ke?

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med å slå ned lyden?
    Det skal jeg være enig i ja, men i mitt tilfelle er det snakk om normalt lyttenivå innenforr normal døgntid. Sub har jeg heller ikke, og siden jeg har EC utstyr har jeg NULL NADA mulighet til å justere bassnivået.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BernieShow
    Målet mitt er rett og slett å få denne kødden til å slutte å fly på døra grunnet musikk...

Vil forresten ikke isolere veggen min, da det ikke er så lenge til jeg blir pappa. Tror han setter stoooor pris på barneskrål dagen lang!
    For meg høres det mer ut som om det er du som er naboen fra h******.

Hvorfor skal naboen akseptere å høre musikk fra deg hele dagen når han prøver å jobbe? Om han ikke klager på musikk når du ikke spiller musikk så betyr det faktisk at han hører musikken du spiller. Du har mange valg med hva du kan gjøre:
    a) Skru lyden ned så mye at det ikke er mulig å høre musikken din i naboleiligheten.
    b) Bruke hodetelefoner.
    c) Isoler leiligheten.
    d) Flytt til en enebolig slik at du kan spille høyt uten å plage andre.

Du velger å ignorere alle disse valgene og utsetter istedenfor din nabo for støy som du mener naboen burde tåle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, spikes hjelper. Min nabo i etasjen over har 2 stk PA-høyttalere. Han spilte ikke enormt høyt (han ville gjerne bare kunne stå på kjøkkenet sitt og høre litt musikk) - men pga betongbunker-effekten ble alt forsterket ned til meg. Jeg tok med meg et par dempematter og spikes en kveld, ringte på, forklarte hva jeg skulle gjøre og monterte deretter på stæsjet.

Klart jeg hører han fortsatt - men kun ca 20% av tidligere nivå. Såpass må man tåle i blokk Verre med naboen i samme etasje som har en tendens til å vrenge på DDE klokka 03.30 ca 110db samt selv forsøke å overdøve musikken med den vestlige verdens desidert verste sangstemme - "Rompa Mi" får snart en helt ny betydning.

Jeg har selv vrengt opp ved et par anledninger, men har ennå ikke fått folk på døra. Har spiket opp det jeg kan, og tror det hjelper på resonansspredning i betongblokk ihvertfall.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    For meg høres det mer ut som om det er du som er naboen fra h******.

Hvorfor skal naboen akseptere å høre musikk fra deg hele dagen når han prøver å jobbe? Om han ikke klager på musikk når du ikke spiller musikk så betyr det faktisk at han hører musikken du spiller. Du har mange valg med hva du kan gjøre:
    a) Skru lyden ned så mye at det ikke er mulig å høre musikken din i naboleiligheten.
    b) Bruke hodetelefoner.
    c) Isoler leiligheten.
    d) Flytt til en enebolig slik at du kan spille høyt uten å plage andre.

Du velger å ignorere alle disse valgene og utsetter istedenfor din nabo for støy som du mener naboen burde tåle.
    Robert har et poeng her. Hva som er irriterende for naboen din er kanskje ikke irriterende for deg og vice versa. jeg har full forståelse for din situasjon, men jeg skjønner også naboen din godt.
    jeg tror det beste du kan gjøre er å ha en konstruktiv dialog med naboen din, inviter han inn og sett på musikken (spør hva slags musikk han liker osv.) bli enige om et lydnivå dere begge kan leve med.
    Ting som spikes, steinheller osv har ikke så stor betydning.
    Å investere i et par gode hodetelefoner er heller ingen dum ide.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Vel, spikes hjelper. Min nabo i etasjen over har 2 stk PA-høyttalere. Han spilte ikke enormt høyt (han ville gjerne bare kunne stå på kjøkkenet sitt og høre litt musikk) - men pga betongbunker-effekten ble alt forsterket ned til meg. Jeg tok med meg et par dempematter og spikes en kveld, ringte på, forklarte hva jeg skulle gjøre og monterte deretter på stæsjet.

Klart jeg hører han fortsatt - men kun ca 20% av tidligere nivå. Såpass må man tåle i blokk Verre med naboen i samme etasje som har en tendens til å vrenge på DDE klokka 03.30 ca 110db samt selv forsøke å overdøve musikken med den vestlige verdens desidert verste sangstemme - "Rompa Mi" får snart en helt ny betydning.

Jeg har selv vrengt opp ved et par anledninger, men har ennå ikke fått folk på døra. Har spiket opp det jeg kan, og tror det hjelper på resonansspredning i betongblokk ihvertfall.
    I slike situasjoner setter jeg meg utenfor naboens dør med en skarptromme og gjør noen rudiments

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker det å sette på eggkartonger på døren i rommet her?
    Vill det da dempe lyden av å gå til stua, fordi moren min klikker noen ganger:P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang B.S. kommer så spør du om å få være med han inn til han og høre på hvordan lyden forplanter seg. Om du tar med deg et dB-måler så har du det svart på hvitt hva han utsettes for. Om det er innenfor normalens grenser kan han fortsette å klage i det uendelige, er det det ikke har du en jobb å gjøre.

Gjentatt klaging og flying på døra deretter kan du etter fritt valg velge å:
    1) ignorere
    2) anmelde
    3) gjengjelde

Siste punkt kan du gjennomføre ved å fly ned døra hans og spørre om å få låne all verdens rare ting som sukker, salt, melk, hammer, spiker osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten det samme problemmet selv, har ei gamel frøken som ikke tåler at katta nyser ein gang. Har planer om isolere veggen som går til felles gangen.

Men skulle kjøpe spikes til f6 som jeg har, så va det noen som sa at du mister litt av den gode (dype?) bassen hvis du sett HT på spikes, stemmer dette?

Vil jeg merke noe forandringer i bassen hvis jeg setter spikes på HT? Vil jo ha den bassen som jeg har, vil jo ikke ta vekk noe bass. Vil bare ikke at dei stakkers naboene jeg har, skal måtte høre mitt bråk heile veien, vil at dei skal få oppleve litt ro og hvile heller før dei tar kveld (alderen på disse 3 damene i huset er 96, 93 og 81)

Takker for svar og tips

Ps: grunnen til at det ikke bli isolert akkuratt nå, jeg måtte ut med noen 1000 på å fikse bilen, og skal kansje flytte til Oslo 5/1-07

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært ute for samme problem selv som tredjepart og "fredsmegler". Beboere i 4. etg. spilte musikk jevnt fra ca 11-23 på veldig moderat volum. Likevel gikk det fullstendig på nervene løs for de i 3. etg, som måtte leve med dempede og ikke fullt så dempede dump-dump-dunk ca 12 timer hvert døgn. Slet veldig på hun som var lege i 3. etg, og som trengte søvn på dagtid før nok en ny nattvakt (de går faktisk 23-timersvakter!)....

Poenget er at det kan være adskillig mer irriterende med lav, jevn dunking over lang tid (og hver dag), enn med litt skikkelig volum over et par timer en gang i blant.

Til trådstarter: Hører du på musikk i hele din våkne tid og forholder det blindt til at det skal være stille etter 23, tror jeg kanskje jeg ville blitt temmelig frustrert i alle fall. Kanskje du skulle spørre naboen om det er tider der du kan skru opp litt og kose deg skikkelig, for så å skru av helt i andre perioder?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •