Yamaha NS -777

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha NS -777

Hei!

Jeg bare si at jeg er sterk nykommer og er på jakt etter et hjemmekino anlegg. hadde satt stor pris på hjelp.

jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg yamaha høytalerne ( med følgende sattelit og senter til ns 777), og en sourrand forsterker. '

Setter pris på all slags tilbakemelding

mvh
    mictry

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ns - 777

Hei!

Velkommen til forumet! Alltid morro med nye medlemmer.

Jeg har riktignok aldri hørt Yamaha NS - 777, men jeg eier selv Yamaha NS - 555. Og det er vell ganske likt om jeg tør påstå? Eneste forskjell mellom disse er bass elementene (og delefilter vil jeg tro) som i NS 777 er 8" isteden for 6 1/2".

Det vil si at du har 2x 8" (NS 777) isteden for 2x 6 1/2" (NS 555) bass elementer.

Lyden kan det være litt forskjell på. Høytaleren går naturligvis lengre ned i frekvensregisteret og kan høres djupere og kraftigere. Diskanten og mellomtonen er det samme som NS 555. (correct me if im wrong...)

Jeg personlig er veldig fornøyd med mine høyttalere. Lyden er åpen, klar og kraftig. Yamaha har virkelig lagt en flott serie med høyttalere her, med en praktfull finish (farge)! Det er til å forelske seg i faktisk. Det er sånn at du ikke vil at det skal komme støv på overflaten, derfor tørker du dem hver dag og speiler deg etterpå

Amplitude kurven innfrir kravene til en god høyttaler. Tror jeg... Dette har jeg ikke så mye peiling på, ettersom vi har nettopp begynt med dette på skolen. Men desto flatere kurven/responsen er, desto bedre!!

Prisen er heller ikke avskrekkende. Her får du altså mye lyd for pengene. Det er ikke noe Eltax/Grundig merke hvor de skryter høyttalerene sine opp i skyene. (Beklager, jeg liker ikke sånne merker.. :P)

Har ikke hatt noe trøbbel/plager med NS 555 høyttalerne mine opp igjennom dette året.

Håper du ble litt klokere da!

MVH

Claus Evjen

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er megafornøyd med mine ns-777.. har ikke angret et sekund. bare pass på å mate de med nok kraft, da kommer godlyden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for tilbakemeldingen

Det høres ut som dette er et bra valg i den prisklassen. Zero du nevnte noe om Amplitude kurven. jeg stusset litt på det utrykket. Kunne du forklart litt nærmere hva du mente med det. ikke glem "jeg er her for å lære".

DypBassen komenterete at man trenger endel kraft for å drive de. er ns-777 et tung par høytalere å drive, i så fall hva slags forsterker (6kanaler) vil dere anbefale. Prøver å holde meg under 8000kr.

takker for rask respons

mvh
    mictry

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mictry
    Det høres ut som dette er et bra valg i den prisklassen. Zero du nevnte noe om Amplitude kurven. jeg stusset litt på det utrykket. Kunne du forklart litt nærmere hva du mente med det. ikke glem "jeg er her for å lære".

DypBassen komenterete at man trenger endel kraft for å drive de. er ns-777 et tung par høytalere å drive, i så fall hva slags forsterker (6kanaler) vil dere anbefale. Prøver å holde meg under 8000kr.

takker for rask respons

mvh
    mictry

Under 8000 kr så ville eg kjøpt meg ein Pionner 1016, men visst du har litt å gå på, så er Pioneer 2016 eit meget godt alternativ. Eg er iallefall kanon fornøyd med min AX2

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ns - 777

Hei igjen

Ja, er ikke så erfaren/har ikke så mye peiling på akkuratt det der. Men det er noe med at amplituderesponsen (?) skal være flat så mulig. (ved -3db eller 89 db siden det er følsomheten til høyttaleren)

Desto flatere denne kurven er , desto bedre! Det finnes måleutstyr for nettopp å måle dette her.. Jeg har vet hva, men det er sikkert mange som vet som er her inne på forumet.

Angående reciever (pioneer 1016) så har jo denne 7.1 kanaler. Du kan jo bruke de to kanalene slik at du bi-amper. da vil du få dobbel effekt på hver høyttaler. Men det er bare om du bruker 5.1 da og ikke 7.1

Da vil du få et ganske bra system

Håper du ble litt klokere nå

Hva tenker du selv nå da? Skal du gå for et par NS 777?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mictry

takker for rask respons

mvh
    mictry
    personlig så har jeg en Yamaha reciver RX-V1600, men du bør kunne se på denne feks. Komplett.no - Yamaha RX-V659 Receiver, Titan Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x100 Watt
    eller gå for samme valg som meg.. det har jo kommet et ny versjon av min som heter rx-v1700. er egentlig samme reciveren.. er hvertfall veldig fornøyd med min yamaha reciver ;-)

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg mener er at du burde ha så mye effekt du kan få, de er ikke spesielt vanskelige å drive men får å få bra lyd så er kraft det viktigste med disse. jeg hadde denon 2105 før, og oppgraderte til pioneer ax4. da ble bassen mye bedre og de de spilte mye kraftigere. evt. burde du kanskje sjekke etter en effektforsterker

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reciever

Jeg har også en Yamaha reciever, spiller fint og bra. Anbefales

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også NS-777, storfornøyd. Ordentilig kraft å trøkk! Har en Harman kardon 435Reciver, den er det mer enn nok kraft i til å drive de høytalere der.
    Anbefaler det. H/K is PoWer:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg har disse og er meget fornøyd, kjører de med en AX2. Når jeg flytter til et større "sted" hvor jeg kan ha et dedikert hjemmekino rom skal tenkte jeg at jeg skulle ha meg et par NS-777 i stua da de er ganske så konevennelige.

Tror en god ide er å ha en receiver med pre-out så du kan kjøre en effektforsterker på frontene. Har du ikke råd til det med engang kjøp i det minste en receiver som har det slik at du kan oppgradere. Ville dog ikke kjøpt noen mindre receiver enn Pioneer 1016, eller Yamaha RXV-1600, under det blir det altfor lite effekt for disse høyttalerene.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemeldingen

Jeg var en tur ute igår å hørte litt på forskjellige forsterkere. da fant jeg ut at det var yamaha RX-V1600 som ble det endelige valg, antageligvis. Denne forsterkeren låt utrolig godt spør du meg. Samtidig fikk jeg muligheten til å høre forkjellen mellom den og en RX-V459 der hørte jeg betraktlig forskjel ide nedre registrene.RX-V1600 er 7*120watt så det trøkker nok.

Si ifra vis dette er et fullstendig bomkjøp. den sprenger tross alt budsjettet mitt litt.

Zero du nevnte noe om bi-amping. Jeg har lett endel rundt i forumet og har forstått hva det er og hvilken positiv virkning det har. det jeg har problemer med å forstå er hvordan man setter det opp. Dette er noe jeg anser som en meget god løsing

mvh
    michal

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Zero du nevnte noe om bi-amping. Jeg har lett endel rundt i forumet og har forstått hva det er og hvilken positiv virkning det har. det jeg har problemer med å forstå er hvordan man setter det opp. Dette er noe jeg anser som en meget god løsing

mvh
    michal
    Akkuratt der er jeg litt usikker igjen :P For jeg har nemlig ikke gjort det selv. Men du bruker iallefall de to kanalene (til sammen 4 kanaler) til å forsterke frontene. Da står du igjen med å koble på center og bakhøytalere.

Her er en link hvor jeg tror du kanskje får noen svar:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post515187

Har ikke lest så nøye der, for jeg har litt dårlig tid nå, og er i farta for å si det sånn =)

Om ikke linken hjelper deg, så er det bare å søke på forumet her, det er nemlig utallige tråder om nettopp dette.

Bare spør om det er noe mer!

Lykke til!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ventepølse.... !"

Bestillte nettopp ett par Yamaha NS 777 fra www.avhifi.no
    Bruker disse til eventuelt "biffen" dukker opp brukt (JBL TL 260)
    Skal brukes sammen med Harman/Kardon HK 970
    Nettbutikk - Hi-fi Center Kjeden
    Harman/Kardon HD 970
    Harman/Kardon HD 970 - Hi-fi Center Kjeden
    Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Forøvrig meget god service på avhifi !
    Hurtig mailutveksling og hyggelig personale

Anbefalest !

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster