B&W LCR60 Exploded view

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W LCR60 Exploded view

Mener jeg hørte noen skurrelyder fra diskanten i senteren (B&W LCR60s3) her om dagen, så bestemte meg for å åpne den og se om det kunne være noen løse kabler eller noe sånn. Det viste seg at alt var ok, ingenting var sprengt heller, men fikk meg noen overraskelser da jeg titta inni.

Mellomtone/bass-elementene hadde chassis i plastikk!!?? Merkverdig...
    Det andre var at diskanten var festet med en "trykk og vri"-løsning, ikke ulikt det vi finner på Noras syltetøyglass....
    Det som overrasket meg positivt var at diskanten var omtrent like tung som
    5" elementene.

Har B&W DM602s3 som fronthøyttalere. Har åpnet disse ved en tidligere anledning, og her er chassiset til 7"-elementet derimot laget av metall. Mye mer solid, og vesentlig bedre kvalitetsinntrykk.

Bør man ikke forvente like mye eller mer av en høyttaler (senteren) som faktisk koster mer pr stk....?

Ellers er det noe som gjelder begge mine høyttalere, og sannsynligvis hele
    600-serien (har ikke sett inni noen andre, så skal ikke være skråsikker).
    Elementene er godt skrudd fast de, med 8 solide skruer. Det er vel og bra det, men de er festet i et plastdeksel som igjen er festet med 4 skruer til resten av kabinettet. Fronten består altså kun av det synlige plastdekslet.

Jeg hadde inntrykk av at 600-serien var oppbygd på en mer tradisjonell måte, og må innrømme at jeg ble litt skuffet. Er jeg naiv som tror at byggekvaliteten er på topp i høyttalere til 4200,-?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justice
    Mener jeg hørte noen skurrelyder fra diskanten i senteren (B&W LCR60s3) her om dagen, så bestemte meg for å åpne den og se om det kunne være noen løse kabler eller noe sånn. Det viste seg at alt var ok, ingenting var sprengt heller, men fikk meg noen overraskelser da jeg titta inni.

Mellomtone/bass-elementene hadde chassis i plastikk!!?? Merkverdig...
    Det andre var at diskanten var festet med en "trykk og vri"-løsning, ikke ulikt det vi finner på Noras syltetøyglass....
    Det som overrasket meg positivt var at diskanten var omtrent like tung som
    5" elementene.

Har B&W DM602s3 som fronthøyttalere. Har åpnet disse ved en tidligere anledning, og her er chassiset til 7"-elementet derimot laget av metall. Mye mer solid, og vesentlig bedre kvalitetsinntrykk.

Bør man ikke forvente like mye eller mer av en høyttaler (senteren) som faktisk koster mer pr stk....?

Ellers er det noe som gjelder begge mine høyttalere, og sannsynligvis hele
    600-serien (har ikke sett inni noen andre, så skal ikke være skråsikker).
    Elementene er godt skrudd fast de, med 8 solide skruer. Det er vel og bra det, men de er festet i et plastdeksel som igjen er festet med 4 skruer til resten av kabinettet. Fronten består altså kun av det synlige plastdekslet.

Jeg hadde inntrykk av at 600-serien var oppbygd på en mer tradisjonell måte, og må innrømme at jeg ble litt skuffet. Er jeg naiv som tror at byggekvaliteten er på topp i høyttalere til 4200,-?
    Nå har vel aldri LCR60 kostet 4200,-. Er det en LCR60 eller en LCR600 du har åpnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han siktet nok til at 602 koster 4200,-

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Han siktet nok til at 602 koster 4200,-

OK..sorry ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siktet til 602, men gjelder jo begge, og antatt hele serien....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •