Høyttalere til Rotel Rc-1070/rb-1080

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Rotel Rc-1070/rb-1080

Etter en del lytting og omstendig lesing har valget falt på Rotel som forsterker og et rent tokanals oppsett, i hvert fall til å begynne med.

Så er det store spørsmålet hvilke høyttalere skal jeg gå for? Har lyttet til Rotel på B&W 703 noe jeg likte. Men hadde håpet og slippa unna med rundt 15k...

Lydbildet jeg ønsker skal ikke være for "skarpt/lyst", heller litt mot et varmt (derav valget av rotel), men fortsatt med en detaljert mellomtone og diskant.

setter pris på alle inspill =)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b&w skal etter det jeg har forstååt være en god match, vis du vil ha dem billig kan du kjøpe dem brukt, er du heldig får du dem da for halv pris. Kansje klipsch også kan være noe??

mvh Jørgen

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er en kjempematch med rotel. 402 faller godt innenfor budsjettet ditt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette avhenger jo litt av musikksmak, men jeg ville absolutt sjekket ut JMlab Chorus 826v hos HI-FI Huset AS :
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er såklart til vurdering, samme gjelder patos. Patos har jeg aldri hørt - men det er sikkert en god høyttaler, lydmessig. Klarer ikke designet på den =p
    Klipsch ser også spennende ut, har lekt mye med den gamle KG5,5, ihvertfall en morsom høyttaler med en Nad 218 bak seg, dog ikke spesielt fintspillende sammen med Nad. Må vel luske innom oslo hi hi-fi center en tur da for en demo.
    JMlab ser ihvertfall bra ut, en god start =) Nok et sted og besøke, bare en uke til desember lønningen så må få bestemt meg snart

På listen står også Energy RC-50, mest for de jeg kan ordne meg en bra deal på de.. Men litt redd det kan bli i overkant varmt sammen med Rotel.

Håper det dukker opp noen gode forslag her som kan gi nye produkter å lytte til, eller avkrefte tvilen til noe som alt er under vurdering.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Etter en del lytting og omstendig lesing har valget falt på Rotel som forsterker og et rent tokanals oppsett, i hvert fall til å begynne med.

Så er det store spørsmålet hvilke høyttalere skal jeg gå for? Har lyttet til Rotel på B&W 703 noe jeg likte. Men hadde håpet og slippa unna med rundt 15k...

Hva med å gå "ned et hakk", hva gjelder pris ihvertfall, innenfor B&W. Kan varmt anbefale kombinasjonen Rotel opp i mot 604. Synes lydbildet er bredt og varmt. Det er god dybde i lyden ved musikk, etter min smak! Anbefales! Prisen skulle vel være riktig for deg også :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Hva med å gå "ned et hakk", hva gjelder pris ihvertfall, innenfor B&W. Kan varmt anbefale kombinasjonen Rotel opp i mot 604....

Jada, tanken har slått meg! CM7 er nok det mest aktuelle alternativet for min del. Synes den spiller veldig pent, husker ikke heeelt hva jeg hørte den på da...

Når det gjelder musikk hører jeg på det meste, men om hip-hop av fra 90'tallet og punk høres rått ut tar jeg ikke så tungt - det skal spille pent.
    Høres "Kristofer Åström & Hidden Truck - All lovers hell" ut bra på det er jeg solgt. Sikkert veldig få som kjenner til den, men vi snakker akustisk gitar, piano, trommer, noe jeg vil tro er treblåseinstrumenter, strykere og litt annet =)

Ellers høres det mye på; Coldplay, Håkan Hellström, Nathalie Nordnes og generelt en stor begeistring for piano, aksutisk og litt roligere musikk.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv samme elektronikken og kjører PSB image t65 på det. Funker som fot i hose! spiller høyt og klart og med skikkelig trykk i bassen når det gjelder.
    Anbefales =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat

Lydbildet jeg ønsker skal ikke være for "skarpt/lyst", heller litt mot et varmt (derav valget av rotel), men fortsatt med en detaljert mellomtone og diskant.

Har ennå ikke hørt en B&W modell som låter varmt. De er heller ikke av de mest avdempede i diskant etter mitt syn.

Patos passer i allefall din beskrivelse. Klipsh og Patos synes jeg ikke er av de mest detaljerte. Hva med Monitor Audio, ProAc eller Epos (har ikke hørt dem selv men hørt mye bra om dem)?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Rotel og Patos er utrolig bra kombinasjon.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er tydligvis gjengangeren her, får ta en tur og undersøke den..

Rommet det blir stående i er forsåvidt alt annet enn stort, typisk 3,5m x 5,5m, med en irriterende trapp i det ene hjørnet. Så lurte faktisk litt på noen gode stativ høyttalere, men der er jeg ganske blank, forslag anyone?

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali mentor3? Ta en lytt på hfk og du vill bli overasket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •