Monitor Audio Gold Reference GR20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer diagolos sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monitor Audio Gold Reference GR20

Har noen her noen erfaringer med disse ? Hva slags sub burde jeg bruke til disse nøytale engelskmennene ??

Takk for hjelp ! :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen linker/Info om dem? Er det nye modeller eller har de noen år på baken?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio GR20

Hvis du ser under www.hifihuset.no

så finner du litt info om de... Sies at de skal være bra, men aner ikke...de er relativt ferske ...

takk for hjelpen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge siden jeg har "lekt" med MA, men jeg har noen elementer fra MA liggende. Det er utelukkende Seas-elementer, og derfor kan jeg ikke si noe om hvorvidt lydfilosofien er den samme som før. Siden du alikevel skriver "disse nøytrale engelskmennene" regner jeg med at det er på mange måter som det har vært. Kan de ikke egentlig sammeliknes med ProAc?

Det som er interessant ved valget av sub er jo hva som skal spilles, hvilket utstyr det skal spilles på og ikke minst, hvordan er midbassen? De litt større ProAc-høyttalerne går litt mer dypt enn de er stramme i midbassen. Jeg har det for meg at MA er en liten smule strammere i midbassen og ikke spiller like mye dypbass. I såfall ville det være på sin plass å prøve å matche dem med en lynrask sub med et relativt bredt arbeidsområde uten at denne stilles inn til å spille voldsomt høyt.

Har du hørt på MA sine egne suber?

Det pågår diskusjoner rundt Velodyne sine nyeste suber. Jeg tror at dersom du skal være i nærheten når det gjelder homogenitet må du på de nye DD-versjonene. De har servostyring og digital signalprosessor som styres med fjernkontroll fra en On-screen meny. De har også 8-bånds parametrisk eq i prosessoren. Da har du muligheten til å skreddersy systemet. Det ryktes at sistnevnte i 18" utgave koster kr 34 000, men regner med at f.eks en 10" utgave kommer ned i det halve.

Skal det fortrinnsvis brukes til musikk eller film?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg hadde tenkt å bruke sub til film..synes ikke sub hører hjemme i musikk fordi integrasjon kan være vanskelig ...eneste sub som jeg har likt på musikk er REL...

hvordan er MA kontra Pro AC av omdømme ? eller B&W ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ProAc er mange klasser bedre enn BW. ProAc er svært velrenomerte. De selges hos Lyric HiFi i Norge.

Hva skal suben koste?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du synes altså at PRo Ac er bedre enn MA ? Hvorfor ?? Liker bedre en varm lyd enn det mer analytiske...

Sub kan ligge mellom 15 til 20....Har fått et tilbud på Paradigm Servo 15...er det noe til sub ??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke påstå at jeg synes ProAc er bedre. Jeg kan heller ikke huske å ha sagt det, men jeg sa at de er bedre enn BW. Dette fordi de har et mer sammenhengende frekvensområde, og detaljene er mer naturlige i lydbildet.

Det er årevis siden jeg har hørt MA så jeg kan ikke uttale meg spesifikt lenger, men jeg mener bestemt at de er svært sammenliknbare med ProAc (korriger meg om jeg tar feil). De hadde en noe mer utstrakt bruk av aluminiumsmembraner fra seas tidligere, noe som naturlig førte til en lyd som var en anelse kaldere. Jeg tenker allikevel på begge som svært nøytrale og musikalske, og blandt de beste engelske merkene.

Den subben du nevner har jeg ikke hørt. Det høres ut som det er en servostyrt sub. Da bør den absolutt ha en parametrisk eq også. (se egen tråd om servostyrte høyttalere. Der ligger det også en link til info om Velodynes DD-serie.) Du burde vel teste Velodyne sin 10" eller 12" DD.

Bor du i nærheten av Oslo? I såfall er det jo mye du kan få testet hjemme hos deg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....takk for hjelpen.... skal se nøyere på disse linkene....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •