Plugger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Plugger?

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Plugger?

Hva er virkelig forskjellen på banan plugg,flex pin og vinkelspade plugger?Er det noen av dem som gir bedre signal eller noe!?Noen anbefalinger?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke det er noe forskjell på kvalitet, men derimot hva ht. er "villig til å ta i mot av plugger. Finnes ht. som kun tar f. eks bananplugger, eller spader.

Men hvis dine ht. tar i mot alt, så har jeg ikke noen anelse om hva du bør kjøpe. (det overlater jeg til noen andre )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg foretrekker spader da jeg mener de gir best kontakt, siden man faktsik skrur dem fast i terminalen istede for med bananene som kan sitte løst i terminalene vis de ikke passer sjikkelig. Flex pin har jeg aldri prøvd så de vet jeg lite om.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJøp det som passer til din høyttaler og forsterker. Tror ikke det er store forskjeller i lyd så lenge du ikke hører ekstremt godt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esbens
    ............Hva er virkelig forskjellen på banan plugg,flex pin og vinkelspade plugger?
    Er det ikke bare å velge den pluggtypen som gir størst kontaktflate...........?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enkelt er det jo egentlig.
    Det hele blir for så vidt et regnestykke, i kombinasjon med kvaliteten på koblingen.
    For egen del har jeg en hang til (kvalitets)bananplugger. Disse vil øve et konstant press mot terminalen den stikkes inn i, i motsetning til en mindre fleksibel "flatstiftløsning". Uten dermed å si at denne er dårlig!
    Men jeg har (i andre sammenheng) erfart at det kan være så som så med sistnevnte, om man ikke passer på at "presspasningen" er god nok.
    Regner man ut omkretsen av et 4,2mm hull, (som vel er en standard løsning?), så er kontakflaten som regel like stor som i en flatstiftløsning.
    Men nå banner jeg vel i kjerka, igjen? :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •