Er dette TOTALT idioti? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv svs + 10 stk 15" og bor i blokk.
    Sørg for å få kalibrert subben slik at du slipper å spille grisehøyt for å få til morofaktoren. Heldigvis når det gjelder film er det sjelden dyp bass gjennom hele filmen,
    er nok mer enerverende med basstung musikk time etter time.

For min del har jeg hatt SVS i ett år uten en eneste klage. Bank i bordet:-)

PS: Sørg for at ingen naboer ser at du bærer beistet inn i leiligheten. Det dem ikke vet har dem ikke vondt av.

PT

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Har selv svs + 10 stk 15" og bor i blokk.
    Sørg for å få kalibrert subben slik at du slipper å spille grisehøyt for å få til morofaktoren. Heldigvis når det gjelder film er det sjelden dyp bass gjennom hele filmen,
    er nok mer enerverende med basstung musikk time etter time.

For min del har jeg hatt SVS i ett år uten en eneste klage. Bank i bordet:-)

PS: Sørg for at ingen naboer ser at du bærer beistet inn i leiligheten. Det dem ikke vet har dem ikke vondt av.

PT
    Akkurat det poenget med at "det de ikke vet, har de ikke vondt av" er en gyllen regel som kan brukes i mange sammenhenger - ikke minst i denne sammenhengen Jeg har de siste 4 dagene fått ristet litt støv av veggene i min blokkleilighet, og har ennå ikke fått noen klager. Nå har jeg et par naboer som i sin tid syntes jeg _gikk_ litt for hardt over golvet, så jeg tror jeg hadde fått skriftlig beskjed tvert hadde altfor mye av bassen gått videre i blokka....

Nå har jeg dog "bare" en 12" XTZ da. SVS + 10 stk 15" - vel, jeg tror du har stokkdøve naboer jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å hijacke tråden, men lurer litt på hva som egentlig forplanter seg som er et problem. Er det vibrasjonene fra kabinettet som forplanter seg til/gjennom gulvet som er et problem, eller er det lydbølgene i seg selv som forplanter seg via lufta som er et problem?

Jeg har en omnidir sak med 2x 8" elementer. 2x 8^2 = 128, og 12^2=144 så overflate med høyttalermembran tilsvarer en 11.5" eller noe.

Jeg bor også i blokk, og liker å se på film :P Sub'en min er omtrent vibrasjonsfri pga. designet med to elementer som spiller i hver sin retning. Er det da slik at dette designet gjør den mer "nabovennlig"?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Et par Grammaplattformer fra Auralex bør minimere problemet med forplantning ned i underlaget.
    Er det noen norske distributører av dette enda?

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det noen norske distributører av dette enda?
    Jepps, jeg var nyss i kontakt med soundware som holder til på Storo i Oslo. De tar 550+mva for en gramma. Jeg skal bortom i dag og handle meg et stykk i første omgang iallefall. Blir spennende å se hvordan bassen forplanter seg i gulvet med denne

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær vennlig å gi rapport :--D

Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Jepps, jeg var nyss i kontakt med soundware som holder til på Storo i Oslo. De tar 550+mva for en gramma. Jeg skal bortom i dag og handle meg et stykk i første omgang iallefall. Blir spennende å se hvordan bassen forplanter seg i gulvet med denne

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørr om nabo`n om hun/han vil komme og se film(er) som plaster på såret :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada bare demp rommet godt m. gummi, gardiner. teppe osv. og smil og vær glad når du hilser på naboene så går nok det bra. hvis naboene er under 50 så vil nok en filmvisning hjelpe på for toleransen vettu

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom du ikke får spilt så høyt får du vel uansett gleden av en SVS..?
    Hvis SVS er så bra som man får inntrykk av her på forumet så får du dynamisk og bra bass selv uten å dra på til naboene rister ut av oppgangen. Klin til du og juster volumet etter naboens smerteterskel. Subben blir ikke noe mindre bra av den grunn. Snarere tvert imot, du får deilig bass også ved lave volum.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget riktig Mozze, SVS er selvfølgelig også bra ved moderate volum.

pt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •