Klipsch + SVS SUB (5.1), hva slags elektronikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch + SVS SUB (5.1), hva slags elektronikk?

Jeg har nå bestemt meg for å gå for Klipsch:

RF-63 (Pris på RF-83, noen som vet? )
    RS-62 (eller vil det funke bedre med RF-62 som bakhøytalere)
    RC-64

SVS PB12-pluss/2.

Når det er sakt har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal drive dette. Heller ikke hvilke komponenter jeg må ha.
    La meg si det sånn; "Jeg vil utnytte hver eneste, minste watt i høytalerene" så derfor tror jeg kansje jeg trenger ekko monoblokker eller effektforsterkere og sikkert annet dill dall.

Så, Hva slags elektronikk trenger jeg? (utenom bilde kilder)
    alt fra kabler til forsterker type/merke til andre komponenter.

PS! Har lyst til å ha muligheten til å oppgradere til 5.2 / 7.2 etc i fremtiden en gang.

HAr ikke satt noen maxpris enda, men det kommer jeg tilbake til når jeg ser hva som må til.

Noen som har erfaringer med hva som passer til Klipsch?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids spørre forhandleren. Vet mange av de vil nevne Rotel som et godt alternativ, ellers så bør du høre litt selv. Forsterkere som har en litt "mørk" klang er å foretrekke på klipsch, finner en del om det på forumet. Selv så bruker jeg Yamaha på mine, litt lite krefter i den jeg har, men ikke noe å utsette på lyden ellers

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-83 ligger på 25k veil.

Jeg ville tittet litt på Parasound Halo serien om jeg var deg. Har stor tro på at det kan være god match ut fra hva jeg har lest andre si riktig nok.
    Men surround prosessoren i Halo serien er relativt dyr, så kanskje prøve å finne noe annet der...

Du kan ta en titt etter priser og slikt på Halo bl.a. hos www.tonart.no

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound + Klipsch.. jepp. Støtter den. RF-63 er en skikkelig god høyttaler, enda ikke hørt RF-83, men tror ikke den er nødvendig for å si det slik.

Bruk heller de ekstra kronene på f.eks en god sub, og god elektronikk!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må beregne deg å bruke endel penger om du vil ha Parasound Halo rund baut desverre, låter godt gjør det men det finnes andre alternativer.

Hva med f.ex en pioneer ax2 eller ax4 som som surround reciever? Disse har et exellent romkalibreringsprogram. Som effekt til frontene kunne jo de største midgard blokkene vært et godt alternativ. Ca 14 lakser om jeg ikke husker helt feil. Og så kunne du kanskje ha gått for de mindre oberon blokkene til de andre høytalera eller nøyd deg med effekten ifra recieveren som er kraftig nok til å drive de høytalera du nevnte. Monoblokker er iallefall en meget oppgraderingsvennlig løsning, for om du skulle komme i en situasjon hvor du f.ex. enten bytter front høytalera eller vil ha mer kraft, så slipper du kjøpe en fem kanals effektforsterker, da kan du bare bytte ut monoblokkene.
    jeg har hørt en demo på ett oppsett med klipsch, pioneer og oberon, og i mine ører var dette kongeheftig. Et slikt oppsett vil aldri dreie seg om hi fi, men det vil servere deg filmlyd og morrofaktor så det ryker etter, til en overkommelig pris.

Men selvfølgelig, har du penger nok, så vil det alltid finnes dyrere og "bedre" utstyr. Lyd er subjektivt og du bør selv teste ut forskjellige løsninger for å finne det som passer deg beste. Og ikke minst bør du lytte til alternativer i forskjellige prisklasser og vurdere om ett gigantisk prishopp forsvares av lyden det gir.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •