Lydinnstillinger til hitachi 42pd5200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydinnstillinger til hitachi 42pd5200

Heisann

Har et problem med innstilling på lyd. Når jeg ser på film får jeg veldig høy musikklyd , men lav dialog lyd. Har en datter på litt over 1 år og må nesten høre hun også hvis hun skriker...he he

Et annet problem jeg også.........
    Har et Tivoli anlegg hjemme med stereo, når koblet til laptop eller lignende får jeg en skurrelyd, har hørt at jeg muligens må bruke en bedre isolert kabel. Bruker bare den jeg fikk med anlegget....standard mini jack

Håper noen kan hjelpe

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, og velkommen til forumet!
    Det første spørsmålet / problemet høres merkelig ut. Har du løse høyttalere på den skjermen, slik at du har kommet i skade for å koble feil mtp polariteten i en av høyttalerne? Sjekk i så fall at ledningene til høyttalerne er identisk koblet. (+ til + og - til -)

Når det gjelder ly fra PC til stereo, så ville jeg i første omgang sjekket lydinnstillingen på PC´n. Står denne på max, vil det nesten garantert gi forvregning i lyden! Reduser derfor lydnivået fra PC, og hør hva som skjer!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lydinnstilling

Lyden er helt i orden når jeg ser på tv det er når jeg ser på dvd problemene oppstår!

hvis jeg stiller ned lyden på mac'en min vil jo utlyden på høytalerene på mac'en også gå ned! Hvis jeg spiller musikk gjennom anlegget og bobler til en ekstern skjerm får jeg også skurrelyd...

Kjipt

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang TV-lyd via DVD. Nå kjenner jeg ikke alle krinkelkroker for de koblingene eller innstillingene man kan foreta seg på en DVD-spiller, men det høres umiddelbart som om du bare kjører lyd via TV-høyttalerne?
    De fleste filmer er jo innspilt i surround, og betinger derfor en senterkanal. Og som igjen betinger en surroundforsterker. Har du ingen av delene, er det ikke rart at dialogen blir borte!
    For å snike deg rundt dette, kan du jo sjekke om DVD-spilleren kan stilles inn til å gi kun et stereosignal?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •