Vil en Sub hjelpe ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil en Sub hjelpe ?

Har en Rotel forsterker på 2x100 w...med pre-out. Kjører Dynavoice Ch.85.
    Synes det er litt lite guff i bassen.. er det noen som har et forslag til en SUB..
    Bruker kun musikk ikke film:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at en bra sub kan gi deg mer i bunn, men disse høyttalerne burde være i stand til å gi en akseptabel mengde bass og Rotel er i utgangspunktet kjent for en relativt varm karakter. Derfor:

-Er de ferdig innspilt? Over de første 100-200 timene vil bassen bli betydelig fyldigere.

-Har du jobbet med plassering? Mengde og kvalitet på bass vil variere betydelig avhengig av plassering. Dette gjelder både plassering av høyttalere og lytteposisjon!

-Hvordan ser rommet ditt ut? Enkelte rom 'spiser' bass (L-form eks.) mens et rom som er for lite dempet i toppen (tomme vegger og lite møbler) gjerne vil høres tynnt ut fordi du får for mye energi i toppen.

Hvis du etter innspilling og jobbing med plassering og rom ikke har kommet i mål, så er sub neste steg. XTZ W99.12 er ikke et dårlig alternativ i så fall...

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på afoelges gode råd.

Vet ikke hvor jeg har lest det eller om jeg husker riktig, men har inntrykk av at de 8" som sitter i Dynavoicene kanskje ikke leverer i forhold til hva man kanskje skulle forvente.
    For å svare på tittelen. JA. En sub vil definitivt hjelpe i tilnærmet alle tilfeller.
    Hva er budsjettet ditt?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dynavoice jeg også, de kan levere utrolig mye bass, så hvis du syns det er for lite bass i dem så må det være noe galt ett sted, har du prøvd å fjerne noen av de "proppene" bak? jo fler du fjerne jo mer bass blir det, jeg kjører med 3 åpne bassporter, da syns jeg det blir bra med trøkk i dem.

det jeg sliter med på de er at mellomtonen og diskanten låter litt vel tynt, men tror det er forsterkeren min som ikke passer så bra, også er ikke rommet nok dempet vil jeg tro, for jeg hører litt ekko lyder her inne.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    har dynavoice jeg også, de kan levere utrolig mye bass, så hvis du syns det er for lite bass i dem så må det være noe galt ett sted, har du prøvd å fjerne noen av de "proppene" bak? jo fler du fjerne jo mer bass blir det, jeg kjører med 3 åpne bassporter, da syns jeg det blir bra med trøkk i dem.

det jeg sliter med på de er at mellomtonen og diskanten låter litt vel tynt, men tror det er forsterkeren min som ikke passer så bra, også er ikke rommet nok dempet vil jeg tro, for jeg hører litt ekko lyder her inne.
    Okay, er nok jeg som blander med noen andre høytalere, beklager for det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •