vilke høttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Testet de største Midgard blokkene på mine Klipsch RF-5 i helga. Syns det var overraskendes bra, jeg. Stålkontroll på bassen, og jeg kunne spille noe så sinnsykt høyt - uten at det ble stygg lyd! Det er ganske vilt hvor høyt de faktisk spiller uten subwoofer.. de som var hos meg var skråsikre på at suben stod på.

På enkelte sanger ble det noe skarp diskant, men det kan være cd-spilleren/forforsterkeren som har skylda for det.

Testet litt Scooter for moro skyld, og da målte lydtrykksmåleren 121dB.. og jeg hadde enda mer juice å gi ble noe nervøs da, så jeg gav ikke på mer (vrengte seg ikke da heller , men ørene/nesen kitlet så mye at jeg skrudde ned). -- Dette var med subwoofer koblet til også, da. Uten subwoofer lå jeg rundt 100-116dB, det var dog ikke hva de kunne klare 'max'. Galskap å spille så høyt uansett.. hehe.

Har testet følgende forsterkere på Klipsch RF5 og 7: EC AW70, Midgard Oberon 6.1, H/K AVR 5550/7500/3480, Vincent SV236, Mcintosh MC275, NAD C372.. vil påstå at alle disse fungerer greit på Klipsch, utenom den NADen (som etter min mening, var en elendig match med RF-7, når du spillte høyt var det som om noen prøvde å bore hull i ørene dine med en drill.. ikke behagelig). Mcintoshen var klart best, men også dyrest..

Finner du en bra forforsterker/cd(dvd)spiller til de Midgardene kan det nok bli ganske kanon det. Men du må ikke se deg blind på watt heller. Det er nok mange forsterkere der ute som får Klipsch til å spille megahøyt (med bra lyd), selv om de kanskje bare har en 2x50W til rådighet....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at de nye Klipsch-ene har noe lavere forvrengning i toppen enn de eldre RF3, 5 og 7? Hører en del sier det, og jeg har så vidt hørt dem på messe med overraskende godt resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kjøper ikke før etter julen så lurte på en ting til:

de skal ha fest på skolen og de vil at eg ska ha me anlegget... er det noen vits i å skaffe seg en til c272 eller tjener eg ikke så mye på det i lydstyrken?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •