XTZ W12 vs. 10.16 - Erfaringer, meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W12 vs. 10.16 - Erfaringer, meninger?

hei, jeg er ute eter en ny sub til mitt anlegg. har sett at mange kjøper xtz 12 tommern som lyd og bilde testet, men på internett så finnes det en som heter 10.16 som er billigere. Hvem av dem er best til musikk og film?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si så mye om 10" men vil tro at til film så bør 12" være bedre. Har denne selv, ser ikke på film, hører bare på musikk, synes den gjør jobben kjemmpe bra.. Det var bare et halvt svar siden jeg ikke kunne uttale meg om 10"....
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har xtz 10" og den fungerer aldeles utmerket til musikk. Den har jo samme forsterker som 12"ern så den skal jo i teorien ha bedre kontroll på elementet. Jeg bruker den sammen med mine B&W 604 og den henger fint med helt til frontene gir seg. Den integreres også utmerket i anlegget. Jeg har hørt 12"ern ved et par anledninger men det var ikke under optimale forhold så det var nok ikke representativt for dens egenskaper. Men den trykket litt mere da, samt gikk litt dypere. Til musikklytting så fungerer 10"ern særs bra, men ville nok valgt 12"ern hvis det var film som gjalt.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den 10"eren...
    Og jeg må si meg meget godt fornøyd så langt... Ser mest film jeg da, og på den Darla scenen i Finding Nemo, så ristet det utrolig bra.. Selv om jeg bare hadde den på midlertidig plassering, grunnet mangel på lang nok kabel..

Nå er ikke jeg akkurat noe Flageborg :-D men syns den er veldig bra jeg hvertfall, selv om sikkert 12"eren trykker enda mer...
    Så hvis pris er viktig, så tror jeg ikke du får noe som er så veldig mye bedre...

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling XTZ 10.16

Hvor lang tid bør denne "kjøres" inn, og hva er beste måte....er det å sette på anlegget over natta noen dager med lavt volum slik at elementet er i bevegelse?? Ser for meg at dette er en god løsning, eller hva mener dere?

Har nettopp bestilt en i dag og håper den passer bra til mine Infinitys.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spilles normalt, og forsiktig i starten. Etter en ukes tid drar du på litt. Innspilling foregår ved at gummiopphenget mykes opp så litt utslags må du ha, men du må ikke spille den for hardt heller... Innspillingstiden varierer fra merke til merke, men tar typisk en stund.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •